Navzdory pozitivní trajektorii se celková míra růstu snížila o 3 %. Hlavními důvody jsou přetrvávající inflační tlaky, intenzivní konkurence ze strany asijských hráčů na trhu a pokračující zavádění ekologických a digitálních technologií.
Výsledkem je složité prostředí pro evropský e-commerce. Trhy vykazují značné regionální rozdíly napříč Evropou, což zdůrazňuje potřebu koordinovaných opatření na úrovni EU.
Zvláštní výzvu představuje nesoulad mezi požadavky spotřebitelů a ekonomickou realitou.
Ačkoli spotřebitelé stále více vyhledávají udržitelné výrobky, jejich snížená kupní síla jim ztěžuje možnost dovolit si udržitelné alternativy za vyšší ceny.
E-commerce Europe navrhuje řadu klíčových reforem k řešení těchto problémů. Jejich doporučení se zaměřují na vytvoření rovných podmínek pro subjekty z EU i mimo ni a na účinnější prosazování předpisů EU.
Organizace zdůrazňuje význam zefektivnění informačních systémů pro spotřebitele, konkurenceschopnějšího prostředí pro maloobchodní platby a revidované daňové politiky.
V budoucnu o úspěchu odvětví rozhodne vyvážení potřeb různých zúčastněných stran, což zahrnuje:
- pomoci malým a středním podnikům a zároveň poskytnout větším subjektům dostatečnou flexibilitu pro provedení potřebných změn,
- zaměření na potenciál přeshraničního obchodu je i nadále klíčové,
- pokračující rozvoj udržitelných postupů.
“Klíčovým slovem nového mandátu EU musí být implementace,” dodal. říká E-Commerce Europe a zdůrazňuje, že je důležité pomoci podnikům najít rovnováhu mezi dodržováním předpisů a hospodářským růstem.
Jak se odvětví vyvíjí, konkurenceschopnost evropského trhu závisí na zachování zdravého ekosystému elektronického obchodu a na přijetí digitálních a udržitelných změn.