2 min. doba čtení

Evropský e-commerce čelí výzvám, ale rostl i přes inflaci a konkurenci

Evropský e-commerce sektor zůstal v roce 2023 stabilní a rostl o 3 %. Celkový obrat B2C vzrostl z 864 miliard eur na 887 miliard eur. Zpráva E-commerce Europe a Amsterdamské univerzity aplikovaných věd však upozorňuje, že za tímto růstem se skrývají také významné výzvy pro celé odvětví.

Evropský e-commerce čelí výzvám, ale rostl i přes inflaci a konkurenci
Zdroj: Depositphotos

Navzdory pozitivní trajektorii se celková míra růstu snížila o 3 %. Hlavními důvody jsou přetrvávající inflační tlaky, intenzivní konkurence ze strany asijských hráčů na trhu a pokračující zavádění ekologických a digitálních technologií.

Výsledkem je složité prostředí pro evropský e-commerce. Trhy vykazují značné regionální rozdíly napříč Evropou, což zdůrazňuje potřebu koordinovaných opatření na úrovni EU.

Zvláštní výzvu představuje nesoulad mezi požadavky spotřebitelů a ekonomickou realitou.

Ačkoli spotřebitelé stále více vyhledávají udržitelné výrobky, jejich snížená kupní síla jim ztěžuje možnost dovolit si udržitelné alternativy za vyšší ceny.

Zdroj: Ecommerce Europe

E-commerce Europe navrhuje řadu klíčových reforem k řešení těchto problémů. Jejich doporučení se zaměřují na vytvoření rovných podmínek pro subjekty z EU i mimo ni a na účinnější prosazování předpisů EU.

Organizace zdůrazňuje význam zefektivnění informačních systémů pro spotřebitele, konkurenceschopnějšího prostředí pro maloobchodní platby a revidované daňové politiky.

V budoucnu o úspěchu odvětví rozhodne vyvážení potřeb různých zúčastněných stran, což zahrnuje:

  • pomoci malým a středním podnikům a zároveň poskytnout větším subjektům dostatečnou flexibilitu pro provedení potřebných změn,
  • zaměření na potenciál přeshraničního obchodu je i nadále klíčové,
  • pokračující rozvoj udržitelných postupů.

“Klíčovým slovem nového mandátu EU musí být implementace,” dodal. říká E-Commerce Europe a zdůrazňuje, že je důležité pomoci podnikům najít rovnováhu mezi dodržováním předpisů a hospodářským růstem.

Jak se odvětví vyvíjí, konkurenceschopnost evropského trhu závisí na zachování zdravého ekosystému elektronického obchodu a na přijetí digitálních a udržitelných změn.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?
4 min. doba čtení

Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?

Značky stojí před důležitou výzvou, jak změnit způsob zobrazování mužů ve svých kampaních. Podle nedávné zprávy společnosti Kantar se moderní publikum neumí ztotožnit se zažitými stereotypy o silných a nezdolných mužích. a k růstu značky. Podívejme se na závěry, ze kterých může e-commerce čerpat a využít je ve svůj prospěch.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+