Od té doby, co nový koronavirus zasáhl Evropu, lidé nakupují a utrácejí online více než kdykoliv předtím. Počet zákazníků, kteří nakupují věci do domácnosti online, vzrostl až o 36 %. Nákup knih vzrostl o 32 %. Výrazný nárůst (o 19 %) zaznamenaly také přípravky a produkty na úpravu vlasů. Fitness produkty, jako jsou činky nebo třeba potřeby na cvičení jógy, vzrostly o 13 %.
37 % lidí začalo využívat online bankovnictví
Dokazuje to studie, kterou uskutečnila společnost Fly Research mezi 12.500 dospělými v 15 různých zemích Evropy. Ukazuje se, že když jsou lidé nuceni trávit svůj volný čas doma, mnohem více se učí pohybovat se v online prostoru a využívají možnosti online vzdělávání.
Například 37 % dotazovaných začalo využívat online bankovnictví a 28 % se naučilo objednat si své léky online. 1 z 10 Evropanů se učí programovat, zatímco 7 % si vyhradilo čas na to, aby se naučilo hrát na hudební nástroj. Zajímavostí je, že 14 % lidí sledovalo tutoriály, jak si ostříhat vlasy.
Online nákupy odráží naše běžné chování a potřeby
Studie také ukázala, že online návyky evropských spotřebitelů v současnosti odráží chování v reálném životě. Čtyři z pěti lidí, kteří za normálních okolností hledají v kamenných prodejnách tu nejlepší nabídku, dělají totéž online. Klidně i celé hodiny hledají e-shop s nejvýhodnějšími cenami.
Až 66 % lidí, kteří se zas normálně baví pozorováním výkladů, si nyní pravidelně tvoří seznamy přání, i když k samotné koupi nakonec nepřistoupí. Polovina nových online nakupujících tvrdí, že zůstanou loajální kamenným maloobchodníkům, až omezení skončí.
Až 65 % dotazovaných se obává podvodů a krádeží online
Dalším zjištěním je, že 87 % respondentů si dává pozor, co a kde kupují online. 2 ze 3 spotřebitelů se obávají, že se stanou obětí online podvodu. Proto se 81 % dotazovaných raději drží ověřených online maloobchodníků. Podobné procento lidí kontroluje různé hodnoticí webové stránky a spotřebitelské recenze. Dokonce 1 ze 3 spotřebitelů kontaktuje nového nebo neznámého prodejce předtím, než se rozhodne nakoupit.