2 min. doba čtení

Evropané nakupují online více než kdykoliv předtím

Během koronakrize se Evropa stala kontinentem online nákupů. Od začátku omezení nakupuje na internetu 57 % evropských spotřebitelů. Je to víc než kdykoliv předtím. Přibližně 1 ze 3 Evropanů (celkem až 30 %) utrácí více peněz za virtuální vzdělávání, zábavu, hry, seriály a pod.

Evropané nakupují online více než kdykoliv předtím

Od té doby, co nový koronavirus zasáhl Evropu, lidé nakupují a utrácejí online více než kdykoliv předtím. Počet zákazníků, kteří nakupují věci do domácnosti online, vzrostl až o 36 %. Nákup knih vzrostl o 32 %. Výrazný nárůst (o 19 %) zaznamenaly také přípravky a produkty na úpravu vlasů. Fitness produkty, jako jsou činky nebo třeba potřeby na cvičení jógy, vzrostly o 13 %.

37 % lidí začalo využívat online bankovnictví

Dokazuje to studie, kterou uskutečnila společnost Fly Research mezi 12.500 dospělými v 15 různých zemích Evropy. Ukazuje se, že když jsou lidé nuceni trávit svůj volný čas doma, mnohem více se učí pohybovat se v online prostoru a využívají možnosti online vzdělávání.

Například 37 % dotazovaných začalo využívat online bankovnictví a 28 % se naučilo objednat si své léky online. 1 z 10 Evropanů se učí programovat, zatímco 7 % si vyhradilo čas na to, aby se naučilo hrát na hudební nástroj. Zajímavostí je, že 14 % lidí sledovalo tutoriály, jak si ostříhat vlasy.

Online nákupy odráží naše běžné chování a potřeby

Studie také ukázala, že online návyky evropských spotřebitelů v současnosti odráží chování v reálném životě. Čtyři z pěti lidí, kteří za normálních okolností hledají v kamenných prodejnách tu nejlepší nabídku, dělají totéž online. Klidně i celé hodiny hledají e-shop s nejvýhodnějšími cenami.

Až 66 % lidí, kteří se zas normálně baví pozorováním výkladů, si nyní pravidelně tvoří seznamy přání, i když k samotné koupi nakonec nepřistoupí. Polovina nových online nakupujících tvrdí, že zůstanou loajální kamenným maloobchodníkům, až omezení skončí.

Až 65 % dotazovaných se obává podvodů a krádeží online

Dalším zjištěním je, že 87 % respondentů si dává pozor, co a kde kupují online. 2 ze 3 spotřebitelů se obávají, že se stanou obětí online podvodu. Proto se 81 % dotazovaných raději drží ověřených online maloobchodníků. Podobné procento lidí kontroluje různé hodnoticí webové stránky a spotřebitelské recenze. Dokonce 1 ze 3 spotřebitelů kontaktuje nového nebo neznámého prodejce předtím, než se rozhodne nakoupit.

Sdílet článek
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+