2min. doba čtení

Evropané nakupují online více než kdykoliv předtím

Během koronakrize se Evropa stala kontinentem online nákupů. Od začátku omezení nakupuje na internetu 57 % evropských spotřebitelů. Je to víc než kdykoliv předtím. Přibližně 1 ze 3 Evropanů (celkem až 30 %) utrácí více peněz za virtuální vzdělávání, zábavu, hry, seriály a pod.

Evropané nakupují online více než kdykoliv předtím

Od té doby, co nový koronavirus zasáhl Evropu, lidé nakupují a utrácejí online více než kdykoliv předtím. Počet zákazníků, kteří nakupují věci do domácnosti online, vzrostl až o 36 %. Nákup knih vzrostl o 32 %. Výrazný nárůst (o 19 %) zaznamenaly také přípravky a produkty na úpravu vlasů. Fitness produkty, jako jsou činky nebo třeba potřeby na cvičení jógy, vzrostly o 13 %.

37 % lidí začalo využívat online bankovnictví

Dokazuje to studie, kterou uskutečnila společnost Fly Research mezi 12.500 dospělými v 15 různých zemích Evropy. Ukazuje se, že když jsou lidé nuceni trávit svůj volný čas doma, mnohem více se učí pohybovat se v online prostoru a využívají možnosti online vzdělávání.

Například 37 % dotazovaných začalo využívat online bankovnictví a 28 % se naučilo objednat si své léky online. 1 z 10 Evropanů se učí programovat, zatímco 7 % si vyhradilo čas na to, aby se naučilo hrát na hudební nástroj. Zajímavostí je, že 14 % lidí sledovalo tutoriály, jak si ostříhat vlasy.

Online nákupy odráží naše běžné chování a potřeby

Studie také ukázala, že online návyky evropských spotřebitelů v současnosti odráží chování v reálném životě. Čtyři z pěti lidí, kteří za normálních okolností hledají v kamenných prodejnách tu nejlepší nabídku, dělají totéž online. Klidně i celé hodiny hledají e-shop s nejvýhodnějšími cenami.

Až 66 % lidí, kteří se zas normálně baví pozorováním výkladů, si nyní pravidelně tvoří seznamy přání, i když k samotné koupi nakonec nepřistoupí. Polovina nových online nakupujících tvrdí, že zůstanou loajální kamenným maloobchodníkům, až omezení skončí.

Až 65 % dotazovaných se obává podvodů a krádeží online

Dalším zjištěním je, že 87 % respondentů si dává pozor, co a kde kupují online. 2 ze 3 spotřebitelů se obávají, že se stanou obětí online podvodu. Proto se 81 % dotazovaných raději drží ověřených online maloobchodníků. Podobné procento lidí kontroluje různé hodnoticí webové stránky a spotřebitelské recenze. Dokonce 1 ze 3 spotřebitelů kontaktuje nového nebo neznámého prodejce předtím, než se rozhodne nakoupit.

Sdílet článek
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Kritický pohled na digitalizaci ze strany OSN
3min. doba čtení

Kritický pohled na digitalizaci ze strany OSN

V době, kdy digitální transformace mění podobu globální ekonomiky, se stále častěji zkoumají důsledky tohoto rychlého posunu pro životní prostředí. Zpráva o digitální ekonomice, za kterou stojí OSN, se zaměřuje na tento zásadní problém a zdůrazňuje potřebu vyvážit technologický pokrok s udržitelností životního prostředí.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Podvodní hry na Shein? Společnost se musí odpovídat EU
3min. doba čtení

Podvodní hry na Shein? Společnost se musí odpovídat EU

Čínský prodejce rychlé módy Shein zaznamenal obrovský růst a očekává se, že ještě letos vstoupí na londýnskou burzu. Evropští úředníci jsou však znepokojeni agresivními strategiemi společnosti v oblasti oslovování zákazníků. Jednou z nich je hra Shein, která poskytuje bezplatné produkty výměnou za doporučení nových uživatelů do aplikace.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+