XML feed je datový soubor, který obsahuje informace o všech produktech z e-shopu. Soubor automaticky vygeneruje váš e-shop. Většina e-shopých řešení vám XML feed vygeneruje automaticky. Vědí, že ho budete potřebovat pro vyhledávače produktů. E-shopová řešení často vytvářejí XML feed přímo pro Heureku. Jak takový feed vypadá se můžete podívat zde.
Nejčastěji využití u e-shopů je ve spojení se srovnávači zboží. Jestli nevíte kde soubor hledat zeptejte se tvůrce e-shopového řešení.
E-shopy nemusí XML feedy jen generovat a někam posílat. Mohou je také zpracovávat. Mezi takové případy patří automatické aktualizace skladu podle stavu u dodavatele, nebo hromadné vytváření produktů. Výrazně tak ubude zdlouhavé ruční práce, která může navíc vést k chybám a zrychlí se přenos informací směrem k zákazníkům.
XML feedy se v inzerci používají pro srovnávače zboží, PPC reklamy např. DSA kampaně, remarketingové kampaně, affiliate nebo slevové portály.
XML feed je datový soubor, který obsahuje informace o všech produktech z e-shopu.
Pro správné zpracování XML feedu je důležité, aby data v něm odpovídala předem definované specifikaci (struktuře). Specifikace říká jaké značky se v souboru mohou objevit a jaká data do nich patří. Specifikaci včetně ukázky pro Heureku najdete zde a pro Zboží.cz tady. Další české vyhledávače zboží umí zpracovávat alespoň jeden z těchto formátů.
Jednotlivé informace o produktech jsou zapsány v tzv. značkách, kdy každá představuje jinou informaci např. značka PRODUCTNAME obsahuje název produktu, MANUFACTURER zase od jakého výrobce produkt je.
Příklad pro boty Adidas Superstar černé může vypadat takto:
<PRODUCTNAME>Adidas Superstar černé</PRODUCTNAME> — jméno produktu
<MANUFACTURER>Adidas</MANUFACTURER>
<PRICE_VAT>2222</PRICE_VAT>
<URL>https://ukazkovy-eshop.cz/superstar-black</URL>
Nejdůležitější značky/informace, které by u každého produktu měly být z pohledu srovnávačů zboží:
Pokud potřebujete zpracovávat, vytvářet nebo upravovat různé formáty XML feedu pružně bez pomoci programátorů, oceníte možnosti Mergada. To ve webovém rozhraní převede jeden feed na různé specifikace na jedno kliknutí, nebo pomocí automatických pravidel feed upraví. Správnou optimalizací feedu dosáhnete výrazně lepších výsledků inzerce.
Pro správné zpracování XML feedu je důležité, aby data v něm odpovídala předem definované specifikaci (struktuře).
Ukázka jak je zapsán jeden produkt v XML feedu pro Heureku.
Jako product owner se podílí na vývoji biddingového automatu Bidding Fox, dělá zprostředkovatele mezi vývojáři a uživateli aplikace. Vidět ho můžete také jako školitele Jak na automatický bidding.
Bidding Fox pomáhá s automatickým biddingem. V aplikaci jednoduše připravíte strategie, spustíte bidding a reporty najdete na jednom místě. Pohlídá vám kredit a dá doporučení, jak inzerci vylepšit.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.