Jak se používá
E-shopy nemusí XML feedy jen generovat a někam posílat. Mohou je také zpracovávat. Mezi takové případy patří automatické aktualizace skladu podle stavu u dodavatele, nebo hromadné vytváření produktů. Výrazně tak ubude zdlouhavé ruční práce, která může navíc vést k chybám a zrychlí se přenos informací směrem k zákazníkům.
XML feedy se v inzerci používají pro srovnávače zboží, PPC reklamy např. DSA kampaně, remarketingové kampaně, affiliate nebo slevové portály.
XML feed je datový soubor, který obsahuje informace o všech produktech z e-shopu.
Co XML feed obsahuje
Pro správné zpracování XML feedu je důležité, aby data v něm odpovídala předem definované specifikaci (struktuře). Specifikace říká jaké značky se v souboru mohou objevit a jaká data do nich patří. Specifikaci včetně ukázky pro Heureku najdete zde a pro Zboží.cz tady. Další české vyhledávače zboží umí zpracovávat alespoň jeden z těchto formátů.
Jednotlivé informace o produktech jsou zapsány v tzv. značkách, kdy každá představuje jinou informaci např. značka PRODUCTNAME obsahuje název produktu, MANUFACTURER zase od jakého výrobce produkt je.
Příklad pro boty Adidas Superstar černé může vypadat takto:
<PRODUCTNAME>Adidas Superstar černé</PRODUCTNAME> — jméno produktu
<MANUFACTURER>Adidas</MANUFACTURER>
<PRICE_VAT>2222</PRICE_VAT>
<URL>https://ukazkovy-eshop.cz/superstar-black</URL>
Nejdůležitější značky/informace, které by u každého produktu měly být z pohledu srovnávačů zboží:
- PRODUCTNAME — název produktu
- MANUFACTURER — od jakéo výrobce produktu je
- PRICE_VAT — — cena produktu se uvádí bez měny
- DELIVERY_DATE — dostupnost produktu
- ITEM_ID — jedinečné ID produktu napříč e-shopem
- CATEGORYTEXT — kategorie, do které má srovnávač produkt zařadit
- URL — adresa, na které se produkt v e-shopu nachází
- IMG_URL — adresa obrázku produktu
Pokud potřebujete zpracovávat, vytvářet nebo upravovat různé formáty XML feedu pružně bez pomoci programátorů, oceníte možnosti Mergada. To ve webovém rozhraní převede jeden feed na různé specifikace na jedno kliknutí, nebo pomocí automatických pravidel feed upraví. Správnou optimalizací feedu dosáhnete výrazně lepších výsledků inzerce.
Pro správné zpracování XML feedu je důležité, aby data v něm odpovídala předem definované specifikaci (struktuře).
Ukázka jak je zapsán jeden produkt v XML feedu pro Heureku.