3min. doba čtení

Co to je XML feed a jak ho vytvořit?

XML feed je datový soubor, který obsahuje informace o všech produktech z e-shopu. Soubor automaticky vygeneruje váš e-shop. Většina e-shopých řešení vám XML feed vygeneruje automaticky. Vědí, že ho budete potřebovat pro vyhledávače produktů. E-shopová řešení často vytvářejí XML feed přímo pro Heureku. Jak takový feed vypadá se můžete podívat zde. Nejčastěji využití u e-shopů je ve spojení se srovnávači zboží. Jestli nevíte kde soubor hledat zeptejte se tvůrce e-shopového řešení.

Jiří Guňka Jiří Guňka
Product owner Bidding Fox
Co to je XML feed a jak ho vytvořit?

Jak se používá

E-shopy nemusí XML feedy jen generovat a někam posílat. Mohou je také zpracovávat. Mezi takové případy patří automatické aktualizace skladu podle stavu u dodavatele, nebo hromadné vytváření produktů. Výrazně tak ubude zdlouhavé ruční práce, která může navíc vést k chybám a zrychlí se přenos informací směrem k zákazníkům.
XML feedy se v inzerci používají pro srovnávače zboží, PPC reklamy např. DSA kampaně, remarketingové kampaně, affiliate nebo slevové portály.

XML feed je datový soubor, který obsahuje informace o všech produktech z e-shopu.

Co XML feed obsahuje

Pro správné zpracování XML feedu je důležité, aby data v něm odpovídala předem definované specifikaci (struktuře). Specifikace říká jaké značky se v souboru mohou objevit a jaká data do nich patří. Specifikaci včetně ukázky pro Heureku najdete zde a pro Zboží.cz tady. Další české vyhledávače zboží umí zpracovávat alespoň jeden z těchto formátů.
Jednotlivé informace o produktech jsou zapsány v tzv. značkách, kdy každá představuje jinou informaci např. značka PRODUCTNAME obsahuje název produktu, MANUFACTURER zase od jakého výrobce produkt je.

Příklad pro boty Adidas Superstar černé může vypadat takto:

<PRODUCTNAME>Adidas Superstar černé</PRODUCTNAME> — jméno produktu
<MANUFACTURER>Adidas</MANUFACTURER>
<PRICE_VAT>2222</PRICE_VAT>
<URL>https://ukazkovy-eshop.cz/superstar-black</URL>

Nejdůležitější značky/informace, které by u každého produktu měly být z pohledu srovnávačů zboží:

  • PRODUCTNAME — název produktu
  • MANUFACTURER — od jakéo výrobce produktu je
  • PRICE_VAT — — cena produktu se uvádí bez měny
  • DELIVERY_DATE — dostupnost produktu
  • ITEM_ID — jedinečné ID produktu napříč e-shopem
  • CATEGORYTEXT — kategorie, do které má srovnávač produkt zařadit
  • URL — adresa, na které se produkt v e-shopu nachází
  • IMG_URL — adresa obrázku produktu

Pokud potřebujete zpracovávat, vytvářet nebo upravovat různé formáty XML feedu pružně bez pomoci programátorů, oceníte možnosti Mergada. To ve webovém rozhraní převede jeden feed na různé specifikace na jedno kliknutí, nebo pomocí automatických pravidel feed upraví. Správnou optimalizací feedu dosáhnete výrazně lepších výsledků inzerce.

Pro správné zpracování XML feedu je důležité, aby data v něm odpovídala předem definované specifikaci (struktuře).

Ukázka jak je zapsán jeden produkt v XML feedu pro Heureku.

Sdílet článek
Jiří Guňka
Product owner Bidding Fox

Jako product owner se podílí na vývoji biddingového automatu Bidding Fox, dělá zprostředkovatele mezi vývojáři a uživateli aplikace. Vidět ho můžete také jako školitele Jak na automatický bidding.

Bidding Fox
Tento článek ti přináší

Bidding Fox

Bidding Fox pomáhá s automatickým biddingem. V aplikaci jednoduše připravíte strategie, spustíte bidding a reporty najdete na jednom místě. Pohlídá vám kredit a dá doporučení, jak inzerci vylepšit.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
12min. doba čtení

Co s vyplněnými dotazníky a daty? Jak je vyhodnotit?

Celá řada firem, organizací či úřadů realizuje průzkumy. Po dokončení sběru dat musí samozřejmě řešit analýzu odpovědí z dotazníků. A právě schopnost analyzovat, zpracovat výsledky z výzkumů, práce s daty a big daty se stala kritickou neoddělitelnou součástí rozvoje úspěšné firmy a její konkurenceschopnosti. Nasbíraná data z výzkumu pomáhají budovat strategii firmy (uvedení nových produktů, […]

Martin Souček Martin Souček
Chief Marketing Officer at Survio
Přečíst článek
6min. doba čtení

Psychologie barev v marketingu

Barvy nás provázejí celým životem. Někdo si jejich psychologické působení uvědomuje více, někdo méně. Podstatné však je, aby si jejich působení uvědomovali lidé, kteří jsou zodpovědní za komunikaci značky, tzn. marketéři a designéři. Barvy jsou totiž důležitým faktorem, který může být zodpovědný dokonce i za to, zda se něco rozhodneme učinit či nikoli. A tímto […]

Lucie Jurčová Lucie Jurčová
PPC specialista v PPCguru
Přečíst článek
19min. doba čtení

Jak optimalizovat pro hlasové vyhledávání (voice search)

Po letech ovládání periferií písemnou nebo jinou kontaktní formou se do našich životů čím dál více dostává ovládání hlasem. Prostřednictvím našeho hlasu můžeme dávat pokyny nejen mobilním telefonům, chytrým hodinkám či televizím, ale také speciálním hlasovým asistentům. Postupně se objevují chytré domácnosti, dokonce celé domy, proto se dá očekávat, že se tento vývoj hned tak nezastaví. […]

Pavel Ungr Pavel Ungr
Těžký kalibr na vaše SEO
Přečíst článek