2 min. doba čtení

Co se mohou marketéři naučit od Spotify Wrapped?

Spotify Wrapped je v současnosti jedním z nejúspěšnějších a nejsdílenějších marketingových tahů na sociálních sítích. Je tu s námi od roku 2016 a loni se do kampaně zapojilo více než 156 milionů uživatelů.

Co se mohou marketéři naučit od Spotify Wrapped?
Zdroj: Spotify
  • Zrcadlení doby

Podle společnosti Spotify je letošní ročník Wrapped nejreálnější a odráží, jak uživatelé vnímají hudbu. Co si pod tím představit?

Globální marketingová ředitelka společnosti Spotify Louisa Ferguson označila letošní ročník Wrapped za “nejreálnější”. Na způsobu, jakým lidé konzumovali kulturu v roce 2023, bylo podle ní něco “obzvlášť chaotického”. “Opravdu jsme chtěli tento pocit potvrdit, protože nám připadal výstižný pro rok 2023. Uprostřed toho všeho jsme si uvědomili, že “váš Wrapped nelže.” Data jsou skutečná. A tak jsme se opřeli do vytvoření toho nejreálnějšího Wrapped, jaký kdy byl.”

  • Velikost a měřítko

Letošní kampaň je největší v sedmileté historii společnosti Wrapped. Zahrnuje 170 trhů ve více než 35 jazycích. Velkou výhodou je, že uživatelé mají k dispozici individuální přehledy ve svém jazyce.

  • Globální a místní uchopení

Od původních stručných a přehledných shrnutí Wrapped se společnost posunula ke komplexnějším zprávám. “Zjistili jsme, že existuje skupina fanoušků, kteří chtějí jít opravdu do hloubky. Chtějí se zapojit. Bylo to opravdu vzrušující, protože nás to inspirovalo k ještě složitějším, datově bohatým zážitkům. Také jsme se dozvěděli, že na tržních nuancích opravdu záleží, a pro společnost Wrapped tyto poznatky jen posílily potřebu kriticky přemýšlet o realizaci globálních a lokálních kampaní,” dodává Ferguson.

  • Využití online prostoru

Cílem Wrapped zůstává sdílení a diskuse o hudebních preferencích fanoušků mimo aplikaci. Vznikají tak skutečné konverzace a reakce na sociálních sítích.

  • Presah do offline

Společnost Spotify pořádá akce po celém světě. Kromě toho bude mít celkově nejposlouchanější umělec speciální billboard v několika městech po celém světě.

  • Nesmíme zapomenout na podstatu

Jestli o něčem lidé na sociálních sítích opravdu rádi mluví, jsou to oni sami. Díky personalizaci vlastního vkusu a názoru dostávají příležitost k sebeprezentaci. A to je koneckonců základem sociálních sítí.

Jasným ukazatelem úspěchu kampaně je dotaz od vašich přátel, kteří se ptají, co jste objevili ve Wrapped.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Cookies se neruší. Google mění svou strategii a umožní uživatelům větší kontrolu nad soukromím
4 min. doba čtení

Cookies se neruší. Google mění svou strategii a umožní uživatelům větší kontrolu nad soukromím

Téma ochrany osobných údajov na internete sa rieši čoraz viac. Ústredným bodom tejto diskusie je vývoj Privacy Sandbox – iniciatívy zameranej na posilnenie ochrany súkromia a zároveň zachovania personalizovaných reklám. Sľubuje nielen ochranu súkromia používateľov, ale aj zabezpečenie toho, aby digitálny reklamný ekosystém zostal živý a efektívny.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co ukazují globální trendy z Asie a Tichomoří?
4 min. doba čtení

Co ukazují globální trendy z Asie a Tichomoří?

Nedávná zpráva společnosti KPMG o nákupních zvyklostech a trendech v asijsko-pacifickém regionu poskytuje cenné poznatky, které mohou využít české a slovenské společnosti zabývající se e-commerce. Navzdory geografickému zaměření studie chování a preference spotřebitelů ukazují trendy, které jsou relevantní celosvětově. Jejich pochopení může firmám pomoci přizpůsobit se a prosperovat.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+