Zajímá mě
25. února 2019

Klára Sudová

Copywriter agentury v Včeliště
25. února 2019

Co je tón komunikace a jak ho správně nastavit?

2 min čtení

Tón komunikace (anglicky tone of voice) je velmi důležitou součástí každé marketingové strategie. Na jeho základě probíhá komunikace s klienty a samotné budování značky. Tón komunikace se může snadno stát vaší hlavní konkurenční výhodou a formou prezentace, která vás nesmazatelně zapíše do myslí potenciálních klientů. Jeho včasné a správné nastavení tak určitě není vhodné podceňovat.


Co je tón komunikace?

Tón komunikace lze definovat jako styl, který je používaný pro sdělování informací klientům – ať už se jedná o telefonickou komunikaci, e-maily, příspěvky na sociálních sítích nebo blogové články. Jakmile je tón komunikace jednou určen, měl by být používán všude, kde nějakým způsobem prezentujete svou značku.

Jak nastavit tón komunikace?

Nastavení tónu komunikace ovlivňuje celá řada faktorů, které je nutné zohlednit. Co přesně hraje svou roli?

  • Persony – Cíloví zákazníci mají na určování tónu komunikace velký vliv. Právě jim musí být styl připůsoben. Jiným způsobem budete jednat s rodiči malých dětí, právníky nebo třeba s profesionálními sportovci.
  • Nabízený produkt – Tón komunikace by měl pasovat přesně na míru vaší firmě. Pracujte tak mimo jiné také s nabízeným produktem.
  • Hodnoty společnosti – Stanovte několik hodnot, na nichž si vaše společnost zakládá. Poskytujete právní služby? Potom to bude asi profesionalita, spolehlivost a dobrý přehled. Zabýváte se prodejem oblečení pro mladé? V tom případě byste neměli zapomenout na styl, přátelské jednání a férový přístup. A takto bychom samozřejmě mohli pokračovat.

Stanovte několik hodnot, na nichž si vaše společnost zakládá.

Na základě informací se poté můžete rozhodnout, jaký váš tón komunikace bude. Může být formální, nebo naopak uvolněný, zábavný, vážný, vstřícný, přátelský, odborný

Nejlépe uděláte, když se do tvorby person a určení tónu komunikace pustíte sami. Vždyť právě vy svůj produkt a cílové zákazníky znáte ze všech nejlépe. Nebojte, není to nic těžkého. Pokud však přece jen nemáte čas nebo chuť se do čehokoliv pouštět, můžete úkol svěřit někomu jinému. K dispozici je celá řada odborníků na online marketing, kteří vám se vším pomohou.

Získej novinky jako první

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Proč je tón komunikace tak důležitý?

Už v úvodu jsme zmínili, že tón komunikace je opravdu velmi důležitý. Teď si ještě musíme říct, proč tomu tak je a co všechno vám může jeho nastavení přinést.

  • Získáte stále klienty a fanoušky. Pokud podle své cílové skupiny správně nastavíte tón komunikace, máte z velké části vyhráno. Naservírujete tak potenciálním zákazníkům přesně to, co chtějí číst a kupovat, a získáte věrné klienty, oddané fanoušky sociálních profilů a tolik potřebné partnery, kteří se o vás zmíní svým známým – a to je v dnešní době reklama, která je takřka k nezaplacení a kterou každá společnost potřebuje ze všeho nejvíce.
  • Lidé vám odpustí i nějakou tu chybu. Zásilka se někde zatoulá, zboží není skladem, přestože to e-shop slibuje, omylem odešlete jiný produkt… Stát se to může každému. Strohý e-mail slibující prošetření případu zákazníka jen popudí. Vtipná a uvolněná zpráva od oblíbeného prodejce způsobí, že se na vás zkrátka nebude možné zlobit. Navíc pokud situaci urychleně vyřešíte. Právě budování důvěry a obliby patří mezi další výhody správně nastaveného tónu komunikace.
  • Konkurenci necháte daleko za sebou. Mít dobrý produkt už dávno nestačí. Proč? Protože jej může mít také dalších sto firem. Co už však třeba nemají, je obliba u potenciálních zákazníků. A právě tu můžete správným nastavením tónu komunikace získat. Pokud bude devět z deseti oděvních společností působit nudným, ziskuchtivým dojmem a ta desátá přijde s otevřeným a přátelským přístupem, který hýří vtipem, kde myslíte, že budou zákazníci nakupovat raději? Přece u vás – to vy teď budete ta desátá společnost (ač možná ne oděvní), která bude s klienty mluvit takovým tónem, jaký opravdu chtějí slyšet.

Naservírujte potenciálním zákazníkům přesně to, co chtějí číst i kupovat a získáte věrné klienty.

Autor článku

Klára Sudová

Copywriter agentury v Včeliště

Klára pracuje jako copywriter pro marketingovou agenturu Včeliště. Stará se zde nejen o články a texty všeho druhu, ale nově také o obsah sociálních sítí.

Tento článek přináší

Včeliště je marketingová agentura, která se specializuje na obsah, jenž vám pomůžeme oslovit a udržet si zákazníky. Jedině díky obsahu totiž získáte konkurenční výhodu a více klientů.

Získej novinky jako první

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.