5min. doba čtení

Co je tón komunikace a jak ho správně nastavit?

Tón komunikace (anglicky tone of voice) je velmi důležitou součástí každé marketingové strategie. Na jeho základě probíhá komunikace s klienty a samotné budování značky. Tón komunikace se může snadno stát vaší hlavní konkurenční výhodou a formou prezentace, která vás nesmazatelně zapíše do myslí potenciálních klientů. Jeho včasné a správné nastavení tak určitě není vhodné podceňovat.

Klára Sudová Klára Sudová
Copywriter agentury v Včeliště
Co je tón komunikace a jak ho správně nastavit?

Co je tón komunikace?

Tón komunikace lze definovat jako styl, který je používaný pro sdělování informací klientům – ať už se jedná o telefonickou komunikaci, e-maily, příspěvky na sociálních sítích nebo blogové články. Jakmile je tón komunikace jednou určen, měl by být používán všude, kde nějakým způsobem prezentujete svou značku.

Jak nastavit tón komunikace?

Nastavení tónu komunikace ovlivňuje celá řada faktorů, které je nutné zohlednit. Co přesně hraje svou roli?

  • Persony – Cíloví zákazníci mají na určování tónu komunikace velký vliv. Právě jim musí být styl připůsoben. Jiným způsobem budete jednat s rodiči malých dětí, právníky nebo třeba s profesionálními sportovci.
  • Nabízený produkt – Tón komunikace by měl pasovat přesně na míru vaší firmě. Pracujte tak mimo jiné také s nabízeným produktem.
  • Hodnoty společnosti – Stanovte několik hodnot, na nichž si vaše společnost zakládá. Poskytujete právní služby? Potom to bude asi profesionalita, spolehlivost a dobrý přehled. Zabýváte se prodejem oblečení pro mladé? V tom případě byste neměli zapomenout na styl, přátelské jednání a férový přístup. A takto bychom samozřejmě mohli pokračovat.

Stanovte několik hodnot, na nichž si vaše společnost zakládá.

Na základě informací se poté můžete rozhodnout, jaký váš tón komunikace bude. Může být formální, nebo naopak uvolněný, zábavný, vážný, vstřícný, přátelský, odborný

Nejlépe uděláte, když se do tvorby person a určení tónu komunikace pustíte sami. Vždyť právě vy svůj produkt a cílové zákazníky znáte ze všech nejlépe. Nebojte, není to nic těžkého. Pokud však přece jen nemáte čas nebo chuť se do čehokoliv pouštět, můžete úkol svěřit někomu jinému. K dispozici je celá řada odborníků na online marketing, kteří vám se vším pomohou.

Proč je tón komunikace tak důležitý?

Už v úvodu jsme zmínili, že tón komunikace je opravdu velmi důležitý. Teď si ještě musíme říct, proč tomu tak je a co všechno vám může jeho nastavení přinést.

  • Získáte stále klienty a fanoušky. Pokud podle své cílové skupiny správně nastavíte tón komunikace, máte z velké části vyhráno. Naservírujete tak potenciálním zákazníkům přesně to, co chtějí číst a kupovat, a získáte věrné klienty, oddané fanoušky sociálních profilů a tolik potřebné partnery, kteří se o vás zmíní svým známým – a to je v dnešní době reklama, která je takřka k nezaplacení a kterou každá společnost potřebuje ze všeho nejvíce.
  • Lidé vám odpustí i nějakou tu chybu. Zásilka se někde zatoulá, zboží není skladem, přestože to e-shop slibuje, omylem odešlete jiný produkt… Stát se to může každému. Strohý e-mail slibující prošetření případu zákazníka jen popudí. Vtipná a uvolněná zpráva od oblíbeného prodejce způsobí, že se na vás zkrátka nebude možné zlobit. Navíc pokud situaci urychleně vyřešíte. Právě budování důvěry a obliby patří mezi další výhody správně nastaveného tónu komunikace.
  • Konkurenci necháte daleko za sebou. Mít dobrý produkt už dávno nestačí. Proč? Protože jej může mít také dalších sto firem. Co už však třeba nemají, je obliba u potenciálních zákazníků. A právě tu můžete správným nastavením tónu komunikace získat. Pokud bude devět z deseti oděvních společností působit nudným, ziskuchtivým dojmem a ta desátá přijde s otevřeným a přátelským přístupem, který hýří vtipem, kde myslíte, že budou zákazníci nakupovat raději? Přece u vás – to vy teď budete ta desátá společnost (ač možná ne oděvní), která bude s klienty mluvit takovým tónem, jaký opravdu chtějí slyšet.

Naservírujte potenciálním zákazníkům přesně to, co chtějí číst i kupovat a získáte věrné klienty.

Sdílet článek
Klára Sudová
Copywriter agentury v Včeliště

Klára pracuje jako copywriter pro marketingovou agenturu Včeliště. Stará se zde nejen o články a texty všeho druhu, ale nově také o obsah sociálních sítí.

Včeliště
Tento článek ti přináší

Včeliště

Včeliště je marketingová agentura, která se specializuje na obsah, jenž vám pomůžeme oslovit a udržet si zákazníky. Jedině díky obsahu totiž získáte konkurenční výhodu a více klientů.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
4min. doba čtení

Tipy na šikovné online nástroje pro cílení vaší reklamy

Ano, všichni známe a pravděpodobně i řešíme firemní účty na Facebooku, Instagramu a LinkedIn. TikTok je vzhledem k průměrnému věku uživatelů poněkud kontroverznější, ale při rozumném používání je to velmi účinný marketingový nástroj s více než miliardou aktivních uživatelů. Sociální sítě jsou ve světě reklamy neprůstřelnou klasikou, ale nejsou zdaleka jedinou platformou, kde se dá […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Přečíst článek
12min. doba čtení

Která sociální síť je pro vás a vaši firmu nejvhodnější? Zjistěte, kde se soustřeďuje vaše publikum

Někdy se můžete snažit sebevíc, ale výsledky stejně nebudou takové, jaké byste očekávali. Pokud váš byznys neroste tak, jak byste si přáli, a to i v případě sponzorovaných nebo nesponzorovaných příspěvků na sociálních sítích, možná publikujete na špatném místě a ve špatný čas. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Přečíst článek
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek