Teď si možná říkáte, že téměř každá stránka na vašem webu by přece měla vést návštěvníky ke konverzi. A já s vámi naprosto souhlasím.
Rozdíl mezi landing page a normální stránkou
Landing page je samostatně stojící stránka, chceme, aby na této stránce návštevníci ihned provedli konverzi.
Ovšem rozdíl mezi landing page a ostatními stránkami na vašem webu je ten, že landing page je vlastně samostatně stojící stránka, kam přivádíme návštěvníky pomocí marketingových či reklamních kampaní a chceme po nich, aby na této stránce ihned provedli konverzi, aniž by se na vašem webu proklikli jinam.
Běžné stránky mají kromě konverzní funkce také funkci navigační a měly by návštěvníky logicky provádět po vašem webu.
Oproti tomu běžné stránky na vašem webu mají kromě konverzní funkce také funkci navigační a měly by návštěvníky logicky provádět po vašem webu – ideálně tak, aby nezávisle na tom, na kterou stránku přišli jako první, vždy došli tam, kde najdou, co potřebují (a tam, kde je potřebujete mít vy).
Uveďme si příklad:
Softwarová firma “A” prodává průmyslový program Soft2019. Na podporu prodeje investuje nemalé peníze do PPC kampaní, kde inzeruje na frázi “Soft2019 cena”. Když uživatel klikne na reklamu, dostane se na firemní home page. Na home page sice vidí odkaz na produkt Soft2019, ale po kliknutí na něj se dostane na produktovou stránku, kde není o ceně ani zmínka. Zmateně tak prochází další stránky, ale nakonec odejde.
Na druhé straně máme softwarovou firmu “B”, která nabízí ten samý program Soft2019. Ta sice také investuje do PPC reklam, ovšem uživatele hledající “Soft2019 cena” nevede na home page, ale na speciální landing page. Tam si návštěvník může buď výměnou za e-mailovou adresu stáhnout kompletní ceník pro Soft2019, nebo může přímo kontaktovat obchodního zástupce pro více informací.
Jaká firma podle vás bude mít větší konverzní poměr a zaznamená více poptávek?
Základní druhy landing page
Pro generování leadů
Obsahuje rozšířené informace z marketingové kampaně a nabízí návštěvníkům něco výměnou za jejich kontaktní údaje. Například stažení ebooku, video, webinář….
S proklikem
Většinou produktová stránka obsahující call-to-action motivující k provedení nákupu, objednávky nebo žádosti o testovací verzi.
Na co si dát pozor při vytváření landing page
- Nekomplikujte obsah stránky ani její sdělení.
- Důležité informace umístěte tak, aby je uživatel viděl na první pohled.
- Používejte výrazné call-to-action.
- Buďte konzistentní a relevantní – jedna stránka – jedno sdělení – jeden účel.
- Vše testujte a optimalizujte.
Optimalizace vstupních stránek
Vstupní stránky je nutné optimalizovat z hlediska zvyšování konverzního poměru.
Vstupní stránky je nutné optimalizovat. Nikoliv však pomocí SEO, ale z hlediska zvyšování konverzního poměru.
My u Buldoka k tomu používáme řadu nástrojů, které nám celý proces jednak zjednoduší, jednak nám poskytnou tolik potřebná data pro učinění kvalifikovaného rozhodnutí. S takovými informacemi víme, co je potřeba na vstupní stránce změnit/zlepšit, abychom neustále dosahovali lepších výsledků.
O přínosu zlepšování konverzního poměru zde nemá cenu hovořit, ale vězte, že každé procento ba každá desetina procenta zde může mít zásadní vliv.
Vezměte si, že pokud z každých 1 000 uživatelů přivedených na vaši landing page konvertuje 10 z nich (konverzní poměr 1 %) provede objednávku v průměrné hodnotě 5 000,-, máte příjem 10 x 5 000 = 50 000 Kč.
Pokud pomocí optimalizace vstupní stránky zvedneme konverzní poměr pouze o 0,5 % na 1,5 %, může to znamenat, že konverzi na vstupní stránce nyní z 1 000 uživatelů provede 15 lidí, což při průměrné hodnotě objednávky 5 000 Kč může znamenat 15 x 5 000 = 75 000 Kč.
V marketingu obzvlášť platí, že halíře dělají talíře. Proto se na všem v marketingu musí stále pracovat a usilovat o lepší výsledky.
K zapamatování na závěr
Landing page má 2 cíle:
- Poskytnout návštěvníkům rozšířené informace, které jim byly přislíbeny v marketingové kampani, například v:
- reklamě ve výsledcích vyhledávání,
- bannerové reklamě,
- e-mailové zprávě,
- tištěné reklamě,
- reklamě na sociálních sítích atd.
- Hlavní cíl: Vést tyto návštěvníky k provedení nějaké akce.