3 min. doba čtení

Bude live shopping novou érou e-commerce? Zara ho plánuje spustit i na západních trzích

Tento formát, který je pro západní zákazníky stále relativně nový, úspěšně zvyšuje prodeje v Asii. Zara se letos chystá rozšířit živé nakupování do Evropy a Spojených států a testuje formát, který jí přinesl mimořádný úspěch v Číně.

Bude live shopping novou érou e-commerce? Zara ho plánuje spustit i na západních trzích
Zdroj: Depositphotos

Podle Reuters přichází rozhodnutí v době, kdy se Inditex, mateřská společnost Zary, chystá zveřejnit své čtvrtletní výsledky a snaží se udržet zájem zákazníků v očekávání pomalejšího růstu tržeb po pandemickém nárůstu.

Live shopping je forma online nakupování, kdy prodejci vysílají živé videopřenosy, v nichž představují a předvádějí své produkty. Během těchto přenosů mohou diváci klást otázky, komentovat a nakupovat představované produkty přímo prostřednictvím odkazu ve videu v reálném čase. Tento způsob nakupování kombinuje prvky televizního nakupování s interaktivitou sociálních médií, čímž vytváří dynamický a zábavný zážitek pro zákazníky.

Zara zahájila zkušební provoz živého nakupování v Číně na platformě Douyin, která funguje jako místní obdoba TikToku, již v listopadu. Nákupní přenosy často trvaly až pět hodin a čínské modelky v nich předváděly šaty, boty a šperky značky Zara. Výhodou tohoto formátu je, že záběry z přehlídkového mola a také záběry z příprav, jako je například líčení, nabízejí uvolněnější a bližší styl ve srovnání s tvrdým prodejním přístupem, který je typický pro čínské živé přenosy.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Zákulisí blíže přibližuje zpráva Reuters:

Na živém vysílání, které se přenáší z prostoru o rozloze 1000 metrů čtverečních v Šanghaji, pracuje tým 70 lidí, kteří se střídají u sedmi kamer, uvedla Zara. V průměru přiláká zhruba 800 000 unikátních diváků za relaci. „Zara si díky živému vysílání vybudovala v Číně značné povědomí o značce,“ uvedla Krista Corrigan, analytička společnosti EDITED.

Nakupování naživo přináší nezávislost

Zara plánuje přinést tento inovativní zážitek z nakupování na západní trhy tím, že bude pořádat živé přehlídky ve své aplikaci a na svých webových stránkách a nebude se spoléhat na platformy sociálních médií třetích stran.

Tato strategie umožňuje společnosti udržet si kontrolu nad estetikou a využít rozsáhlou databázi registrovaných uživatelů. Živá vysílání se zaměří na konkrétní kolekce Zara Woman a budou v nich vystupovat dvě významné módní osobnosti, přičemž cílem je přátelská, neformální a zábavná atmosféra.

Na rozdíl od výše zmíněných časově rozsáhlých vysílání na platformě Douyin budou tato vysílání trvat 45 minut až hodinu a diváci budou moci komunikovat v reálném čase prostřednictvím otázek, komentářů a emotikonů.

Na západních trzích nedávno zahájily prodej na TikTok Shopu další značky, jako je Asos, L’Oréal, Puma a AliExpress. Tyto iniciativy přinesly slibné výsledky: společnost Asos zaznamenala první objednávku do 30 minut od spuštění a noví zákazníci tvoří 57 % těch, kteří nakupují její produkty prostřednictvím TikTok Shop.

Čas ukáže, jaké jsou kulturní a nákupní rozdíly mezi západními a čínskými spotřebiteli.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+