3 min. doba čtení

Bude live shopping novou érou e-commerce? Zara ho plánuje spustit i na západních trzích

Tento formát, který je pro západní zákazníky stále relativně nový, úspěšně zvyšuje prodeje v Asii. Zara se letos chystá rozšířit živé nakupování do Evropy a Spojených států a testuje formát, který jí přinesl mimořádný úspěch v Číně.

Bude live shopping novou érou e-commerce? Zara ho plánuje spustit i na západních trzích
Zdroj: Depositphotos

Podle Reuters přichází rozhodnutí v době, kdy se Inditex, mateřská společnost Zary, chystá zveřejnit své čtvrtletní výsledky a snaží se udržet zájem zákazníků v očekávání pomalejšího růstu tržeb po pandemickém nárůstu.

Live shopping je forma online nakupování, kdy prodejci vysílají živé videopřenosy, v nichž představují a předvádějí své produkty. Během těchto přenosů mohou diváci klást otázky, komentovat a nakupovat představované produkty přímo prostřednictvím odkazu ve videu v reálném čase. Tento způsob nakupování kombinuje prvky televizního nakupování s interaktivitou sociálních médií, čímž vytváří dynamický a zábavný zážitek pro zákazníky.

Zara zahájila zkušební provoz živého nakupování v Číně na platformě Douyin, která funguje jako místní obdoba TikToku, již v listopadu. Nákupní přenosy často trvaly až pět hodin a čínské modelky v nich předváděly šaty, boty a šperky značky Zara. Výhodou tohoto formátu je, že záběry z přehlídkového mola a také záběry z příprav, jako je například líčení, nabízejí uvolněnější a bližší styl ve srovnání s tvrdým prodejním přístupem, který je typický pro čínské živé přenosy.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Zákulisí blíže přibližuje zpráva Reuters:

Na živém vysílání, které se přenáší z prostoru o rozloze 1000 metrů čtverečních v Šanghaji, pracuje tým 70 lidí, kteří se střídají u sedmi kamer, uvedla Zara. V průměru přiláká zhruba 800 000 unikátních diváků za relaci. „Zara si díky živému vysílání vybudovala v Číně značné povědomí o značce,“ uvedla Krista Corrigan, analytička společnosti EDITED.

Nakupování naživo přináší nezávislost

Zara plánuje přinést tento inovativní zážitek z nakupování na západní trhy tím, že bude pořádat živé přehlídky ve své aplikaci a na svých webových stránkách a nebude se spoléhat na platformy sociálních médií třetích stran.

Tato strategie umožňuje společnosti udržet si kontrolu nad estetikou a využít rozsáhlou databázi registrovaných uživatelů. Živá vysílání se zaměří na konkrétní kolekce Zara Woman a budou v nich vystupovat dvě významné módní osobnosti, přičemž cílem je přátelská, neformální a zábavná atmosféra.

Na rozdíl od výše zmíněných časově rozsáhlých vysílání na platformě Douyin budou tato vysílání trvat 45 minut až hodinu a diváci budou moci komunikovat v reálném čase prostřednictvím otázek, komentářů a emotikonů.

Na západních trzích nedávno zahájily prodej na TikTok Shopu další značky, jako je Asos, L’Oréal, Puma a AliExpress. Tyto iniciativy přinesly slibné výsledky: společnost Asos zaznamenala první objednávku do 30 minut od spuštění a noví zákazníci tvoří 57 % těch, kteří nakupují její produkty prostřednictvím TikTok Shop.

Čas ukáže, jaké jsou kulturní a nákupní rozdíly mezi západními a čínskými spotřebiteli.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly
3 min. doba čtení

Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly

Slováci nechtějí jen digitální zábavu. Hledají nástroje, které jim nákup zjednoduší. Zákazníci ukazují, že pokud se o ně obchodník stará offline, klidně s ním přejdou i do online prostředí. A přestože metaverzum zatím není mainstream, většina spotřebitelů ho zcela neodmítá. Co dalšího odhaluje nejnovější průzkum Média a technologie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge