2 min. doba čtení

Britský Amazon zpřísňuje pravidla pro vrácení zboží pro mezinárodní prodejce

Britský Amazon oznámil, že 11. listopadu 2024 vstoupí v platnost nová pravidla pro vracení zboží. Tento krok je součástí snahy společnosti zjednodušit proces vracení zboží a zvýšit spokojenost zákazníků na britské platformě a vytvořit spolehlivější a konzistentnější podmínky pro vracení zboží. Změny se však přímo dotknou mezinárodních prodejců.

Britský Amazon zpřísňuje pravidla pro vrácení zboží pro mezinárodní prodejce
Zdroj: Depositphotos

Podle nových pravidel musí mezinárodní prodejci poskytnout zákazníkům ve Spojeném království domácí adresu pro vrácení zboží nebo poskytnout předplacený štítek pro vrácení zboží, který lze sledovat. Pokud prodejce tento požadavek nesplní do čtyř dnů od žádosti o vrácení, zákazník automaticky obdrží náhradu bez povinnosti výrobek vrátit.

Co se mění:

  1. Požadavek na domácí adresu pro vrácení zboží nebo bezplatný štítek: Prodejci musí mít adresu ve Spojeném království pro vrácení zboží nebo musí poskytnout předplacený štítek pro vrácení zboží.
  2. Automatické vrácení peněz po čtyřech dnech. 

Podle Amazon UK má tento krok posílit důvěru britských zákazníků, kteří očekávají, že budou moci vrátit zboží, aniž by jim vznikly náklady.

Podpora prodejců

Amazon chce mezinárodním prodejcům usnadnit přechod na nová pravidla tím, že jim poskytne seznam doporučených poskytovatelů služeb. Mezi ně patří například společnosti Evri, Royal Mail, UPS, DHL a La Poste Groupe.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Prodloužená doba na vrácení během svátků

Amazon také prodlužuje lhůtu pro vrácení zboží během svátků. Tuto změnu uplatňuje v několika evropských zemích včetně Německa, Francie, Itálie a Nizozemska.

Zboží zakoupené mezi 1. listopadem a 25. prosincem lze vrátit do 31. ledna nebo do 30 dnů od data nákupu (podle toho, co nastane později).

Toto prodloužení lhůty podporuje pohodlí zákazníků a je důležitým faktorem pro maloobchodníky, kteří se připravují na vánoční sezónu.

Doporučení pro e-commerce

Pokud prodáváte své produkty na britském Amazonu, máte na implementaci změn ještě nějaký čas.

Sledujte účinná řešení a přemýšlejte o tom, co je třeba zabezpečit.

Prodejci by měli vyhodnotit svou stávající infrastrukturu pro vracení zboží a zvážit využití doporučených poskytovatelů Amazonu, aby se zjednodušilo dodržování předpisů.

Je také třeba mít na paměti, že Amazon má tendenci měnit své zásady vracení zboží v jiných evropských zemích. Proto můžeme podobné úpravy očekávat nejen ve Velké Británii, ale i v dalších zemích. O tom však platforma zatím neinformuje.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly
3 min. doba čtení

Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly

Slováci nechtějí jen digitální zábavu. Hledají nástroje, které jim nákup zjednoduší. Zákazníci ukazují, že pokud se o ně obchodník stará offline, klidně s ním přejdou i do online prostředí. A přestože metaverzum zatím není mainstream, většina spotřebitelů ho zcela neodmítá. Co dalšího odhaluje nejnovější průzkum Média a technologie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge