2min. doba čtení

Belgičané utrácejí miliardy eur za online nákupy

Belgičtí spotřebitelé utratili v první polovině letošního roku za nákupy na internetu 7,22 miliardy eur. Přestože se všude mluví o tzv. ochlazení elektronického obchodu, jedná se o 30% nárůst ve srovnání se stejným obdobím před rokem. Vskutku pozitivní zpráva.

Belgičané utrácejí miliardy eur za online nákupy

Růst i v době krize

Průměrná cena za online nákup pro belgického spotřebitele činí 86,2 eura. Tato zjištění byla zveřejněna v novém průzkumu BeCommerce Market Monitor. Průzkum se zabývá současným stavem elektronického obchodování v Belgii.

Belgičané utratili za posledních šest měsíců o 30 % více než ve stejném období loňského roku.

“Naše údaje ukazují, že Belgičané utratili v posledních šesti měsících o 30 % více než ve stejném období loňského roku,” uvedla Sofie Geeroms, generální ředitelka společnosti BeCommerce. “Všimli jsme si, že elektronický obchod roste i v době krize. Lidé hledají výhodné nabídky a ty lze najít na internetu.”

Kreditní karta pro nákupy vyšší hodnoty

Polovina všech online nákupů je placena metodou Bancontact (debetní kartou). Věděli jste, že tento platební systém vznikl v Belgii a je jedním z lídrů na trhu elektronických plateb? Belgičané ji používají k nákupu vstupenek na atrakce, akce nebo dopravu. Kreditní karty však spotřebitelé využívají při objednávání dražších služeb, jako je cestování (48 %), letenky a ubytování (53 %).

Nejčastěji používanými platebními metodami při online nákupech jsou Bancontact Online (51 %), kreditní karta (17 %) a Paypal (12 %). Platby bankovním převodem jsou v pozadí (3 %). Na chvostu jsou alternativní platební metody, jako je Klarna (2 %) a platební možnosti od společností Apple, Google a Samsung.

Notebook vs. smartphone

Průměrná hodnota objednávky přes chytré telefony činila 58 EUR, zatímco průměrná hodnota objednávky přes notebook byla 105 EUR. Čím hodnotnější je objednávka, tím více spotřebitelů má podvědomě tendenci volit bezpečnější formy nákupu. V pohodlí domova, které jim poskytuje časové pohodlí, zatímco chytrý telefon používají pro spontánnější nákupy nižší hodnoty.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+