Růst i v době krize
Průměrná cena za online nákup pro belgického spotřebitele činí 86,2 eura. Tato zjištění byla zveřejněna v novém průzkumu BeCommerce Market Monitor. Průzkum se zabývá současným stavem elektronického obchodování v Belgii.
Belgičané utratili za posledních šest měsíců o 30 % více než ve stejném období loňského roku.
“Naše údaje ukazují, že Belgičané utratili v posledních šesti měsících o 30 % více než ve stejném období loňského roku,” uvedla Sofie Geeroms, generální ředitelka společnosti BeCommerce. “Všimli jsme si, že elektronický obchod roste i v době krize. Lidé hledají výhodné nabídky a ty lze najít na internetu.”
Kreditní karta pro nákupy vyšší hodnoty
Polovina všech online nákupů je placena metodou Bancontact (debetní kartou). Věděli jste, že tento platební systém vznikl v Belgii a je jedním z lídrů na trhu elektronických plateb? Belgičané ji používají k nákupu vstupenek na atrakce, akce nebo dopravu. Kreditní karty však spotřebitelé využívají při objednávání dražších služeb, jako je cestování (48 %), letenky a ubytování (53 %).
Nejčastěji používanými platebními metodami při online nákupech jsou Bancontact Online (51 %), kreditní karta (17 %) a Paypal (12 %). Platby bankovním převodem jsou v pozadí (3 %). Na chvostu jsou alternativní platební metody, jako je Klarna (2 %) a platební možnosti od společností Apple, Google a Samsung.
Notebook vs. smartphone
Průměrná hodnota objednávky přes chytré telefony činila 58 EUR, zatímco průměrná hodnota objednávky přes notebook byla 105 EUR. Čím hodnotnější je objednávka, tím více spotřebitelů má podvědomě tendenci volit bezpečnější formy nákupu. V pohodlí domova, které jim poskytuje časové pohodlí, zatímco chytrý telefon používají pro spontánnější nákupy nižší hodnoty.