Problémem je parkování
Španělská městská rada předložila kontroverzní návrh loni v prosinci. Schválen má být tento měsíc a radnice si od něj slibuje, že bude řešit náklady na parkovací politiku. Podle radnice je město “zavaleno” dodávkami od Amazonu a dalších velkých společností.
Podle výzkumu barcelonské univerzity představují dodávky z e-shopů roční náklady na parkování ve výši 2,6 milionu eur. Daň má tuto částku pokrýt.
Logistické společnosti zabývající se elektronickým obchodem s obratem vyšším než 1 milion eur budou platit roční daň z příjmu ve výši 1,25 %. Daň se vztahuje pouze na online objednávky, které jsou doručovány do domácností, ale nikoli na dodávky do podniků, obchodů, skladů nebo sběrných míst.
Daň se vztahuje pouze na online objednávky, které jsou doručeny až domů.
Cílem návrhu je podpořit udržitelnější doručování a také vyrovnat podmínky s kamennými obchody. Fyzické obchody často platí městské daně, zatímco e-shopy často sídlí mimo centrum města.
Doručování do domu je stále nejoblíbenější formou doručování
Většina nakupujících stále dává přednost doručení domů. Radnice to chce změnit. Podle radního Jordiho Castellana je ve městě příliš mnoho rozvozů, dodávky jsou často neúspěšné, protože lidé nejsou doma, a vytvářejí se tak dopravní zácpy. Dodává také, že segment e-commerce využívá veřejný prostor opravdu intenzivně.
Společnost UNO Logistica varuje, že firmy budou nuceny zvýšit ceny.
Přestože se dodávky v centrech měst, jako je Barcelona, rozšířily, tvoří jen asi 5 % veškeré nákladní dopravy. Španělská obchodní skupina UNO Logistica označila návrh za diskriminační a varovala, že tyto společnosti budou muset v důsledku toho zvýšit ceny pro zákazníky.