2 min. doba čtení

Barcelona zdaní doručení online objednávek. Logistické společnosti považují návrh za diskriminační

Barcelonská radnice chce, aby se do roku 2023 40 % online nákupů doručovalo do sběrných míst místo domů. Aby toho dosáhla, zavedla roční daň pro logistické společnosti, které nabízejí doručení domů.

Barcelona zdaní doručení online objednávek. Logistické společnosti považují návrh za diskriminační

Problémem je parkování

Španělská městská rada předložila kontroverzní návrh loni v prosinci. Schválen má být tento měsíc a radnice si od něj slibuje, že bude řešit náklady na parkovací politiku. Podle radnice je město „zavaleno“ dodávkami od Amazonu a dalších velkých společností.

Podle výzkumu barcelonské univerzity představují dodávky z e-shopů roční náklady na parkování ve výši 2,6 milionu eur. Daň má tuto částku pokrýt.

Logistické společnosti zabývající se elektronickým obchodem s obratem vyšším než 1 milion eur budou platit roční daň z příjmu ve výši 1,25 %. Daň se vztahuje pouze na online objednávky, které jsou doručovány do domácností, ale nikoli na dodávky do podniků, obchodů, skladů nebo sběrných míst.

Daň se vztahuje pouze na online objednávky, které jsou doručeny až domů.

Cílem návrhu je podpořit udržitelnější doručování a také vyrovnat podmínky s kamennými obchody. Fyzické obchody často platí městské daně, zatímco e-shopy často sídlí mimo centrum města.

Týdenní podcast UPdate

Doručování do domu je stále nejoblíbenější formou doručování

Většina nakupujících stále dává přednost doručení domů. Radnice to chce změnit. Podle radního Jordiho Castellana je ve městě příliš mnoho rozvozů, dodávky jsou často neúspěšné, protože lidé nejsou doma, a vytvářejí se tak dopravní zácpy. Dodává také, že segment e-commerce využívá veřejný prostor opravdu intenzivně.

Společnost UNO Logistica varuje, že firmy budou nuceny zvýšit ceny.

Přestože se dodávky v centrech měst, jako je Barcelona, rozšířily, tvoří jen asi 5 % veškeré nákladní dopravy. Španělská obchodní skupina UNO Logistica označila návrh za diskriminační a varovala, že tyto společnosti budou muset v důsledku toho zvýšit ceny pro zákazníky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+