2 min. doba čtení

Barcelona zdaní doručení online objednávek. Logistické společnosti považují návrh za diskriminační

Barcelonská radnice chce, aby se do roku 2023 40 % online nákupů doručovalo do sběrných míst místo domů. Aby toho dosáhla, zavedla roční daň pro logistické společnosti, které nabízejí doručení domů.

Barcelona zdaní doručení online objednávek. Logistické společnosti považují návrh za diskriminační

Problémem je parkování

Španělská městská rada předložila kontroverzní návrh loni v prosinci. Schválen má být tento měsíc a radnice si od něj slibuje, že bude řešit náklady na parkovací politiku. Podle radnice je město “zavaleno” dodávkami od Amazonu a dalších velkých společností.

Podle výzkumu barcelonské univerzity představují dodávky z e-shopů roční náklady na parkování ve výši 2,6 milionu eur. Daň má tuto částku pokrýt.

Logistické společnosti zabývající se elektronickým obchodem s obratem vyšším než 1 milion eur budou platit roční daň z příjmu ve výši 1,25 %. Daň se vztahuje pouze na online objednávky, které jsou doručovány do domácností, ale nikoli na dodávky do podniků, obchodů, skladů nebo sběrných míst.

Daň se vztahuje pouze na online objednávky, které jsou doručeny až domů.

Cílem návrhu je podpořit udržitelnější doručování a také vyrovnat podmínky s kamennými obchody. Fyzické obchody často platí městské daně, zatímco e-shopy často sídlí mimo centrum města.

Týdenní podcast UPdate

Doručování do domu je stále nejoblíbenější formou doručování

Většina nakupujících stále dává přednost doručení domů. Radnice to chce změnit. Podle radního Jordiho Castellana je ve městě příliš mnoho rozvozů, dodávky jsou často neúspěšné, protože lidé nejsou doma, a vytvářejí se tak dopravní zácpy. Dodává také, že segment e-commerce využívá veřejný prostor opravdu intenzivně.

Společnost UNO Logistica varuje, že firmy budou nuceny zvýšit ceny.

Přestože se dodávky v centrech měst, jako je Barcelona, rozšířily, tvoří jen asi 5 % veškeré nákladní dopravy. Španělská obchodní skupina UNO Logistica označila návrh za diskriminační a varovala, že tyto společnosti budou muset v důsledku toho zvýšit ceny pro zákazníky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+