6min. doba čtení

Automatizace procesů v e-shopu neznamená pouze propojení s ERP

Pokud někdo řekne slova automatizace, procesy a e-shop v jedné větě, téměř každého okamžitě napadne propojení e-shopu s ERP nebo jinými externími nástroji. Za slovem automatizace se však skrývá mnohem více než jen přenos dat „nahoru a dolů“.

Ivan Cingel Ivan Cingel
Chief Operating Officer v CREATIVE sites
Automatizace procesů v e-shopu neznamená pouze propojení s ERP

Ano, nejčastější automatizace spočívají v propojení s ERP nebo externími nástroji. Na toto téma jsem již napsal jeden kratší článek na Ecommerce Bridge s několika základními informacemi. Propojením jsem se podrobněji věnoval v knize „55 tipů a návodů pro úspěšný e-shop“, kde doporučuji kapitolu „Jak lze e-shop automatizovat a co můžete automatizovat?“. V tomto článku se pokusím rozšířit vaše obzory jiným směrem a společně se podíváme na alternativní automatizace na straně e-shopu.

Často se setkávám s tím, že majitelé e-shopů nebo jejich manažeři netuší, co všechno lze naprogramovat a automatizovat. Právě tato představa omezuje a brzdí technologický pokrok e-shopů na vyšší úroveň. Proto klientům velmi rád poradím, aby snili nahlas s myšlenkou, že neexistují žádná pravidla a omezení a vše se dá opravdu naprogramovat. To je z velké části klíčem ke skvělým nápadům a inovacím! Podívejme se na některé z nich:

Automatizované zpracování objednávek

Představte si, že byste mohli definovat automatické změny stavu objednávek na základě různých pravidel a parametrů objednávky. Zákazníci by tak nemuseli čekat na ruční změny stavu prováděné operátory. Pokud jsou například všechny produkty v objednávce skladem a objednávka byla zaplacena kreditní kartou, může e-shop zákazníka okamžitě informovat, že objednávka byla přesunuta k expedici s předpokládaným datem dodání.

Pokud se zákazník rozhodl pro platbu bankovním převodem, může okamžitě obdržet informaci s QR kódem pro platbu a případným tlačítkem pro rychlejší platbu kartou. Pokud však objednávka obsahuje produkt s delší dodací lhůtou, může zákazník okamžitě obdržet informaci, že vyřízení objednávky bude trvat déle. Co s objednávkami, které nebyly úspěšně zaplaceny kartou?

E-shop může po uplynutí stanovené doby zaslat e-mail s pokyny pro platbu převodem prostřednictvím QR kódu nebo tlačítka pro platební metody. Vaší fantazii se meze nekladou!

Administrace e-shopu od CREATIVE sites

Doporučení dalších produktů k nákupu

Pokud máte v e-shopu tisíce nebo desetitisíce produktů, je definování vazeb mezi produkty časově velmi náročné. V tomto případě můžete použít údaje z již zpracovaných objednávek. Chytrý algoritmus dokáže najít produkty, které se nejčastěji nakupují společně, a propojit je mezi sebou. E-shop pak může tyto produkty zobrazit v detailech produktu, při přidávání produktu do košíku nebo v samotném košíku. Tímto způsobem můžete zákazníkům nabídnout produkty, které mohou zvýšit průměrnou hodnotu objednávky.

www.cornico.sk

PDF poukazy ihned po nákupu

Poukázky jsou jedním z nejčastějších dárků na poslední chvíli. Snažte se proto odstranit všechny překážky, které zákazníkům při nákupu brání, a celý proces maximálně automatizujte. Zákazník může chtít poukaz online ihned zaslat poštou, proto mu tuto možnost nabídněte při dokončení nákupu a nezapomeňte tuto možnost i kvalitně vykomunikovat.

Po odeslání objednávky může e-shop automaticky vygenerovat jedinečný kód voucheru v definované hodnotě, vytvořit šablonu PDF s tímto kódem a zaslat ji zákazníkovi na jeho e-mail ve stanoveném čase. Výběr šablony a věnování jsou jen třešničkou na dortu!

www.najzazitky.sk

Automatizované vnitřní prolinkování pro SEO

Kvalitní vnitřní prolinkování je velmi důležité. Místo pracné správy obsahu můžete použít automatické generování odkazů. Například pokud máte v detailu produktu uvedeny parametry produktu, může e-shop vygenerovat odkazy pro jednotlivé hodnoty parametrů na konkrétní kategorii produktů a s filtrem nastaveným na konkrétní hodnotu parametru.

Týdenní podcast UPdate

Případně je možné v detailu produktu vygenerovat odkazy na všechny kategorie, ve kterých se konkrétní produkt nachází. Pokud píšete články na blog, doporučuji propojit produkty s články na blogu a v detailu produktu zobrazit odkazy na články o konkrétním produktu a naopak.

V neposlední řadě je také zajímavé vytvořit slovníček pojmů, kde můžete vytvářet obsah pro konkrétní klíčová slova a e-shop pak může tato slova vyhledávat v popisech produktů a vytvářet automatické odkazy na tento slovníček pojmů. Možností je opravdu hodně.

www.kachlickovo.sk

www.afg.sk

Generování bannerů v kategoriích

Máte jedinečné výhody, kterými se chcete pochlubit? Využijte prostoru mezi produkty v kategoriích produktů! V e-shopu můžete procházet produkty v kategoriích a vytvořit tak prostor, kde můžete sdělovat informace prostřednictvím bannerů s odkazy. Výhody pouze na hlavní stránce nestačí. Vaši zákazníci je potřebují vidět i při prohlížení vašich produktů. V automatizaci můžete definovat počet bannerů, jejich obsah a pravidla, na jejichž základě se budou generovat v kategoriích.

www.waragod.sk

Rychlá a efektivní expanze – překlady

V současné době existuje řada externích nástrojů, které dokáží automatizovaně a relativně kvalitně překládat velké množství textu do různých jazyků. Pokud již máte krásné a jedinečné popisy produktů v češtině, urychlete svou expanzi na další trhy pomocí těchto externích překladatelských nástrojů. Svůj e-shop s nimi můžete propojit např. přes API a poté si můžete nechat přeložit obsah do libovolného jazyka na několik kliknutí.

Administrace e-shopu od CREATIVE sites

Jak jste si mohli přečíst výše, fantazii se při vývoji opravdu meze nekladou. Odstraňte své zažité názory a snažte se co nejvíce zefektivnit práci s e-shopem a usnadnit ji svým zákazníkům.

Sdílet článek
Ivan Cingel
Chief Operating Officer v CREATIVE sites

V CREATIVE sites pracuje jako COO. Dennodenně se podílí na vývoji jednoho z předních e-shop řešení na Slovensku – CREATIVE shop. Pečuje o stávající klienty a řeší jejich nejnáročnější požadavky.

Tento článek ti přináší

CREATIVE sites

V CREATIVE sites pomáháme e-shopům růst a vydělávat více již od roku 2005. Vytvořili jsme spolehlivou platformu pro ambiciózní e-shopy, na které funguje 1600+ projektů. Specializujeme se na expanzi e-shopů do zahraničí, automatizaci procesů a propojení s IS, ale také SEO a UX.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Průzkum slovenských e-shopů (E-shop Barometr 2022)

E-shop Barometr je pravidelný průzkum realizovaný mezi slovenskými e-shopy s různorodou nabídkou produktů a služeb. I uplynulý sedmý ročník, pod taktovkou ui42 ve spolupráci s KPMG na Slovensku, přinesl náhled pod pokličku slovenské e-commerce scény. Přečtěte si, jaká očekávání měli e-shopaři od Vánoc poznamenaných energetickou krizí a vysokou inflací. Jaké kroky například plánují podniknout v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
5min. doba čtení

E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Cílem každého e-shopu je prodávat. V moři konkurence, možnostech marketingových nástrojů a narůstajících očekávání zákazníků je však stále náročnější dosáhnout stanovených cílů. Stačí dnes větší rozpočet na reklamu, lepší marketing nebo změna designu webových stránek, aby byli zákazníci spokojenější a prodej efektivnější? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
3min. doba čtení

Ve společnosti Superzoo dokázali úspěšně odlehčit zákaznickému servisu. Pomohl jim online chat reago

Poskytnout návštěvníkům nepostradatelné služby na webu a také plně se zapojit do marketingové strategie a plnit růstové cíle lze pohodlně kombinovat. Pokud pilíř komunikace se zákazníky svěříte vyškoleným odborníkům, máte o reprezentativní dojem postaráno. Nepodceňujte sílu zákaznického servisu prostřednictvím chatu, protože vám může pomoci získat loajální zákazníky.

Dalibor Palšovič Dalibor Palšovič
Obchodní manažer
Přečíst článek