3 min. doba čtení

Alza Marketplace se mění na Alza Trade

Alza.cz, lídr v oblasti prodeje elektroniky, oznamuje důležitou změnu pro zákazníky i dodavatele. Od 26. července 2023 mění tržiště Alza svůj název na Alza Trade. Tato změna má lépe odrážet specifika služby, mezi která patří výběr zboží od více než tisíce dodavatelů, snadné objednání, rychlost dodání a 100% garance vrácení peněz.

Alza Marketplace se mění na Alza Trade
Zdroj: Alza

Alza Trade je forma online prodeje, která se zásadně liší od běžných platforem a online tržišť. Na rozdíl od tržišť na Alza Trade neprodávají zboží zákazníkovi jednotliví prodejci, ale přímo Alza. Zákazníci tak uzavírají smlouvu přímo se společností Alza. Ta je tak zodpovědná za celý proces prodeje a poprodejních služeb a odpovídá za dodání zboží a poskytnutí všech služeb. Ve vztahu k Alze jsou pak jednotliví prodejci v pozici dodavatelů.

‚Za normálních okolností je tržiště provozováno jednou společností, ale zboží prodávají jednotliví prodejci, kteří na platformě působí, vystavují faktury a zákazníci pak řeší reklamace s jednotlivými prodejci, a to i v jiném jazyce. V rámci Alza Trade Alza zboží přímo prodává, přebírá odpovědnost za dodání zboží a zajišťuje poprodejní servis, například zmíněné reklamace,‘ vysvětluje Jan Pípal, ředitel Alza Trade Alza.cz.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Zákazník uzavře smlouvu s Alza.cz

Alza Trade je tedy obchodní název pro službu, kdy dodavatel dodává zboží do Alzy a zákazník pak při online objednávce uzavírá smlouvu s Alzou, nikoliv s dodavatelem.

„Možnost výběru zboží od více než tisíce dodavatelů je důležitou součástí rozvoje našeho obchodu. Jen v loňském roce tento segment vzrostl o 56 procent a poprvé překročil obrat 1 miliardy korun. Stále přibývají noví dodavatelé. Klademe důraz na jejich kvalitu a poskytujeme našim zákazníkům široké portfolio kvalitních výrobků se spolehlivým servisem,“ dodává Pipal.

Cílem je lepší zákaznická zkušenost

Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz, zdůraznil cíl této změny: „Naší prioritou je zajistit, aby zákaznická zkušenost při nákupu u více než tisícovky dodavatelů, kteří s námi spolupracují, byla stejná jako při nákupu přímo u Alzy, kdy Alza chce všem svým zákazníkům přinášet jen ty nejlepší služby.“

Alza tak zaručuje snadné storno objednávky a vyřízení reklamace. Zákazníci mohou sledovat průběh reklamace v reálném čase prostřednictvím uživatelského účtu na webu Alza.cz nebo v mobilní aplikaci. Vrácení zboží a reklamace lze také provést prostřednictvím AlzaBoxů, které jsou k dispozici na více než 1 400 místech v České republice.

„Alza Trade také garantuje všem zákazníkům 24měsíční záruku na zakoupené výrobky, což je standardní délka záruky pro spotřebitele v České republice. Je důležité si uvědomit, že při nákupu na tržnici, kde často prodávají zahraniční prodejci, nemusí být dodrženy stejné standardy jako při nákupu u Alzy. Například české kontrolní orgány, jako je Česká obchodní inspekce, nemohou zahraniční prodejce na tržišti pokutovat. Zákazníci by proto měli být obezřetní a pečlivě si vybírat, u koho nakoupí, ať už kvůli záručním podmínkám nebo snadnosti případné reklamace.“

Credit: Zboziaprodej

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly
4 min. doba čtení

Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly

Rok 2025 přináší nenápadné, ale zásadní změny v digitálním chování zákazníků. Nejnovější zpráva od Contentsquare mapuje chování uživatelů na 6 000 webech a potvrzuje, že v roce 2025 už nejde jen o to, kolik lidí na web přijde, ale jak moc se jim tam chce zůstat. Cesta od první návštěvy po opakovaný nákup je dnes nepředvídatelná. […]

Přečíst článek
Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment
4 min. doba čtení

Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment

Malé a střední podniky (tzv. SMB – small and mid-sized businesses) často tvoří páteř ekonomiky, přesto jsou v marketingových rozpočtech mnoha firem na okraji. Nová studie společností Intuit a EMARKETER odhaluje, že právě SMB segment představuje obrovský, ale nedostatečně využitý potenciál pro růst B2B i e-commerce firem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+