Partnerská spolupráce s reálným člověkem
Publisher provozuje médium nebo affiliate projekt, který má návštěvnost a stojí za ním reálný člověk. Právě on rozhoduje o tom, jaké kampaně do projektu zapojí.
Affiliate spolupráce není komunikace s nástrojem, kde se nastavují parametry jako přes Google nebo Facebook Ads. Projekty spravují lidé, pro které je to významná část příjmu. Prpto je důležitý správný a hlavně férový přístup inzerenta.
Návštěvnost, která by jinak nepřišla
Publisheři přes affiliate kampaň přinášejí klientovi návštěvnost, kterou jinak nakoupit nemůže. Nedá se suplovat přes Facebook, Google nebo RTB sítě. Proto je klíčový vztah právě s publishery. A je jedno, zda máte samostatný program, nebo vám kampaň spravuje affiliate síť. Důležitá je stabilita a férovost kampaně.
Návštěvnost z affiliate kampaní nemůžete nakoupit nikde jinde, pouze u affiliate publisherů.
Žádný podnikatel by nechtěl, aby se ze dne na den měnily podmínky jakéhokoliv aspektu podnikání. Tak to je také u publisherů. Když propagují kampaň inzerenta, potřebují mít nastavené férové podmínky a jistotu, že kampaň funguje stabilně. Bez toho jednoduše kampaň přestanou používat nebo ji nahradí kampaní konkurence.
Se správným nastavením kampaně vám pomůže affiliate síť nebo manažer, který do velké míry může ovlivnit výkon kampaně. I proto je důležité sledovat spokojenost publisherů se sítí už před spuštěním kampaně. Zkuste například specializované skupiny na Facebooku. Největší skupinou u nás je TOPaffilak.cz – Affiliate diskuze #CZaffil #SKaffil.
Nikdo není „na koni“
Když inzerent inzeruje v PPC systému, kupuje si kliky. Dá málo za klik, žádné nedostane, protože systém upřednostní toho, kdo dá víc. Žádné emoce, žádná jiná možnost. U PPC systémůh vládne strojová přesnost čísel. U affiliate kampaně to není tak lineární.
Samozřejmě, publisheři mají analyticky spočítané, co jim jak vychází a která kampaň se jim hodí více či méně. Ale stále hraje roli, jak se vůči nim chová inzerent. Je důležité, jak vyhodnocuje konverze, jak dodržuje stanovené podmínky nebo jaké materiály na propagaci dodá.
V tomto vztahu nikdo není „na koni“. Inzerenti nemají zneužívat publishery a naopak. Publisheři musí dodržovat podmínky kampaně. A to bez výjimky. Například v síti Dognet na to máme speciální procesy a algoritmy, které to nonstop kontrolují a hledají anomálie, které je třeba prověřit.
Inzerenti by měli brát publishery jako dlouhodobé partnery, a ne jako stroj, kde „vyzkoušejí“ točit knoflíky a podle toho uvidí, co se stane. Reputace je důležitá – těžko se buduje a snadno se o ni přichází.
Vzdělávání je klíčové
V Dognetu bereme práci a výsledky publisherů opravdu vážně. Od založení sítě jsme vydali už sedm knih. Všechny podporují vznik nových publisherů a už aktivním publisherům ukážou nové možnosti pro vylepšení jejich projektů. Poslední je Tvorba vydělávajícího webu krok za krokem, kterou jsme v září tohoto roku zdarma distribuovali do 61 středních škol v Česku a 33 školám na Slovensku. Celkově jsme studentům poslali více než 4 800 knih.
Toto všechno se snažíme dělat proto, abychom podpořili affiliate marketing, komunitu a ukázali studentům, že podnikání na internetu není jen o fotkách na Instragramu nebo o gamerských videích na YouTube.
Bez publisherů je jakýkoliv program nebo síť bezpředmětná. Jsou alfou a omegou celého affiliate marketingu. Bez nich jsou affiliate programy a sítě jen prázdné systémy, které mají výkon přesně 0 konverzí. Myslete na to při nastavování a provozu svých affiliate kampaní.