6 min. doba čtení

Trh klesá, no affiliate síť Dognet hlásí meziroční nárůst výkonu Black Friday

Black Friday je jednou z největších a nejdůležitějších událostí pro celý segment e-commerce. Již mnoho let se nejedná pouze o jeden den, ale obvykle o celý týden, který se nazývá "Black week". V podstatě však e-shopy nasazují slevy již od začátku listopadu. Proto je listopad nejsilnějším měsícem e-commerce sezóny.

Zuzana Riglerová Zuzana Riglerová
Key Relationship Manager
Trh klesá, no affiliate síť Dognet hlásí meziroční nárůst výkonu Black Friday
Zdroj: Dognet

Tak je tomu i v naší síti, kde se na toto období připravují nejen inzerenti (e-shopy), ale i partneři (publisheři), a to již někdy koncem září. Vydavatelům každoročně poskytujeme podrobný přehled akcí našich inzerentů, abychom jim nasazení těchto akcí co nejvíce usnadnili. Do této iniciativy aktivně zapojujeme i naše inzerenty. Naším cílem je vytvořit ideální podmínky pro to, aby obě strany mohly ze své partnerské spolupráce vytěžit maximum.

V průběhu roku 2023 jsme byli svědky toho, že lidé v celé síti nakupovali častěji, ale za méně peněz, takže Black Friday byl příjemným překvapením. Přinesl nárůst ve všech parametrech, čímž obhájil svou pozici jedné z nejoblíbenějších e-commerce akcí. 

Ve statistikách jsme porovnali Black week 2023: 20. 11. 2023 vs. Black week 2022: 21. 11. 2023. Graf také poukazuje na předchozí roky, kdy vidíme nepřirozený nárůst v letech 2020 a 2021, který byl způsoben pandemií. V širším pětiletém období však vidíme vzestupný trend u všech parametrů v síti. 

Black Friday week: 2023 vs 2022 – globální přehled 

 

V Dognetu jsme inzerentům přinesli o 10 % vyšší tržby během Black week než v roce 2022. Během týdne se navýšil o +291 862 eur. Obrat, který jsme přinesli e-shopům během Black week, tvořil až 31 % obratu dosaženého během celého listopadu. 

 

Publisheri si na províziách zarobili taktiež o +10 % viac ako v roku 2022. Čo predstavuje o 15 174 € vyššiu sumu iba za jeden týždeň. Provízie publisherov Black Friday week tvorili až 29 % z celkových provízií, ktoré si publisheri zarobili počas novembra.

Publisheři také vydělali o 10 % více na provizích než v roce 2022. To činí o 15 174 eur více za jediný týden. Provize publisherů v týdnu Black Friday tvořily až 29 % z celkových provizí, které vydavatelé získali během listopadu.

 

 

Průměrná hodnota objednávky v celé síti vzrostla o +12,5 % ze 64 € na 72 €. Zákazníci nakupovali dražší výrobky, což se projevilo ve všech parametrech.

V porovnání s loňským rokem zaznamenáváme nárůsty ve všech parametrech, což je po nepříliš dobrém roce 2022 velmi dobrá zpráva pro inzerenty i vydavatele. Nejsilnějším dnem černého týdne byla neděle. Tento trend jsme zaznamenali za poslední 3 roky téměř na všech trzích. 

Segmenty, ve kterých se akce Black Friday osvědčily nejlépe a kde jsme zaznamenali nejvýraznější nárůst počtu konverzí ve srovnání s předchozím měsícem, jsou:  

  1. Multishopy (+134 %)
  2. Sport (+121 %)
  3. Dětský tovar a hry (+71 %)
  4. Elektronika a světla (+70 %) 
  5. Hobby a cestování (+63 %)
  6. Domácnost a zahrada (+56 %)

Meziroční srovnání: listopad 2023 vs. 2022

Obrat generovaný e-shopem: 10 213 960 EUR (+ 2 %)

Provize publisherům: 550 299 € (+ 8 %) 

Průměrná hodnota objednávky: 72 € (+ 11 %) 

Výsledky za měsíc listopad 2023 jsou v souladu s týdnem Black Friday, který výrazně přispěl k plusovým výsledkům.

Zajímavý je letošní nárůst průměrné hodnoty objednávky, který je v listopadu neobvyklý, protože lidé využívají slev v rámci Černého pátku.

Medziměsíční porovnání: říjen 2023 vs listopad 2023

Obrat vygenerovaný e-shopem: 10 213 960 € (+55 %)

Provize publisherům: 550 299 € (+48 %) 

Průměrná hodnota objednávky: 72 € (+14 %) 

Meziměsíčně vzrostl celkový prodej i provize vydavatelů v tomto i minulém roce. Za dobrými výsledky nestojí jen sezóna, ale významně se na nich podílí aktivita inzerentů i vydavatelů, o kterou se v Dognetu snažíme každý rok. 

V roce 2022, kdy se výsledky oproti předchozím letům snížily, jsme zaznamenali, že zákazníci kupovali levnější produkty. Vidíme to přímo na poklesu průměrné objednávky, ale také na celkovém objemu ve všech parametrech, které se oproti roku 2021 snížily. Není překvapením, že právě v tomto roce se svět zcela vrátil do stavu před pandemií, ale začala válka na Ukrajině. Obavy, které lidé měli, se odrazily v nákupním chování i v Dognetu. 

Porovnání výsledků Black Friday 2023 vs 2022 na jednotlivých trzích 

 

Obrat vygenerovaný e-shopem během Black Friday 2023 Provize publisherů během Black Friday 2023 Průměrná hodnota objednávky během Black Friday 2023 Nejsilnější den Black Friday 2023
SK 1 785 880 € (+ 78%) 71 914 € (+20 %) 72 € (- 8%) neděle
CZ 1 002 544 € (-12 %)  59 760 € (-10 %) 78 € (+ 34 %) neděle
HU 338 051 € (+ 55%) 25 497 € (+112 % ) 73 € (+16 %) neděle

Maďarský trh výrazně vzrostl ve všech parametrech, jako výsledek mnoha aktivit, které jsme na tomto trhu prováděli – a jednou z nich je i expanzní guideline pro publishery. Tento trh má obrovský potenciál, o čemž svědčí zvyšující se kvalita e-shopů a lepší zákaznická zkušenost. Totéž vidíme i na chorvatském trhu.

Každý trh je specifický, vydavatelé mohou pracovat na více trzích a přinést tak více prodejů více inzerentům;

Počty konverzí neuvádíme z důvodu nově zpuštěné kampaně arukereso.hu, která má specifické měření konverzí, a proto by výsledky byly zkreslující a matoucí. 

Závěr 

Roky 2020 až 2021 považujeme v síti za anomální, kdy elektronický obchod zaznamenal neobvyklý nárůst způsobený globální pandemií. E-shopy zaznamenaly nárůst objednávek, zisků a některé vznikly doslova z týdne na týden. Tento růst však nebyl přirozený a po stabilizaci situace se mnoho e-shopů potýkalo s novými problémy, jako jsou vysoké personální náklady. 

Zisky v roce 2022 nebyly tak vysoké a elektronický obchod se musel vrátit do “normálu”. Pro některé e-shopy to znamenalo konec, zejména ve vysoce konkurenčním prostředí na Slovensku a v České republice.

Rok 2023 je důkazem, že se affiliate marketing a s ním spojené příjmy v naší síti začínají stabilizovat a obavy zákazníků se zmenšují. Sezóna a samotný Black Friday je stále oblíbenou akcí, kdy zákazníci využívají slevy k nákupu předčasných vánočních dárků. Investovat energii do tohoto období se vyplatí nejen inzerentům a vydavatelům. V naší síti získáte maximální podporu, abyste se z takových výsledků mohli těšit každý rok.

Sdílet článek
Zuzana Riglerová
Key Relationship Manager
Affiliate síť Dognet
Tento článek ti přináší

Affiliate síť Dognet

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Facebook vylepšuje integraci affiliate odkazů
4 min. doba čtení

Facebook vylepšuje integraci affiliate odkazů

Facebook přichází s novinkou pro tvůrce obsahu – affiliate odkazy bude možné přidávat přímo do příspěvků a Reels videí. Jedná se o nástroj, který má podpořit prodej produktů a pomoci tvůrcům lépe vydělávat na svém obsahu. Zjistěte, jak využít jeho potenciál, i když u nás si na zavedení ještě počkáme.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak rozjet affiliate na TikToku
3 min. doba čtení

Jak rozjet affiliate na TikToku

Z TikToku se stal populární marketingový nástroj. Být TikTok affiliate je pro podnikatele v e-commerce jedinečný způsob, jak vydělat peníze na svých videích a oslovit více lidí. V tomto článku se podíváme na to, co udělat, abyste mohli začít.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Dognet v Česku již více než 10 let pomáhá s affiliate kampaněmi hráčům jako Möbelix, GymBeam nebo 4Home
4 min. doba čtení

Dognet v Česku již více než 10 let pomáhá s affiliate kampaněmi hráčům jako Möbelix, GymBeam nebo 4Home

Na českém trhu si jako partnera pro affiliate kampaň mohou inzerenti vybrat globální, ale také domácí lokální společnosti. Jednou z nich je i Dognet, který je fyzicky přítomen v Česku již několik let, přičemž první české affiliate kampaně spouštěl již v roce 2013. Za ta léta Dognet navnímal celý český e-commerce a umí pomoci i […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+