2 min. doba čtení

Affiliate marketing

Popsat affiliate marketing je vlastně jednoduché. Na jedné straně máte inzerenta, teda zpravidla e-shop. Na druhé straně je publisher – tedy affiliate partner, který má navštěvovanou stránku. Uprostřed je affiliate síť nebo samostatný affiliate program, ve kterém se obě tyto strany setkávají.

Základ je vyhrát si správné informace podle toho, zda jste publisher (médium), nebo inzerent (eshop).

  1. Jsem partner (publisher), který chce vydělávat pomocí affiliate marketingu
  2. Jsem inzerent, mám eshop a chci navýšit prodeje formou affiliate marketingu

Affiliate síť vs. samostatný program

Samostatný program je zpravidla vytvořený pro jeden e-shop. Publisher se zaregistruje a vidí jednu kampaň, jeden e-shop – inzerenta. Vybírá si propagační prvky, bannery a provize se mu připisují k účtu. Na účtu si postupně agreguje finance na vyplacení a nakonec si publisher peníze vyplatí. Inzerent spravuje svůj program, nastavuje provize, pomáhá a získává publishery a nakonec je i sám vyplácí.

V článku „Affiliate marketing pro e-shopy“ najdete informace o affiliate marketingu pro inzerenty a pro druhou stranu máme připravený článek „Reálný pohled na vydělávání affiliate marketingem“.

U affiliate sítě se po jedné registraci publisher dostává k více kampaním a inzerentům, které síť spravuje. Stejně tak když se spustí nová kampaň inzerenta, dostává se do ekosystému více, často stovek až tisíců publisherů. Je to jednoduše více affiliate programů pod jedním agregovaným systémem.

Výhodou affiliate sítě je, že inzerent získává přístup ke stovkám až tisícům publisherů, kteří v síti působí. Stejně tak publisher má více kampaní „dohromady“ a všechno se mu zaznamenává v jednom systému. Nemusí se registrovat v desítkách samostatných programů, všechno má pod jednou střechou.

Proce fungování affiliate programu

Publisher se registruje do affiliate sítě nebo do samostatného programu.
Vybírá si kampaň.
Získává jedinečný link.
Když se přes link někdo proklikne, návštěva se zaznamená v síti nebo programu.
Následně, pokud člověk nakoupí, publisher získá provizi z prodeje.
Ta se zaznamená v programu, resp. v síti, skrz který se následně provize vyplácí.
Více v krátkém videu z dílny sítě Dognet
Proto jsme pro čtenáře připravili dva články. Jeden pro inzerenty – tedy e-shopy a druhý pro publishery – tedy partnery, kteří chtějí kampaně propagovat.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Facebook vylepšuje integraci affiliate odkazů
4 min. doba čtení

Facebook vylepšuje integraci affiliate odkazů

Facebook přichází s novinkou pro tvůrce obsahu – affiliate odkazy bude možné přidávat přímo do příspěvků a Reels videí. Jedná se o nástroj, který má podpořit prodej produktů a pomoci tvůrcům lépe vydělávat na svém obsahu. Zjistěte, jak využít jeho potenciál, i když u nás si na zavedení ještě počkáme.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak rozjet affiliate na TikToku
3 min. doba čtení

Jak rozjet affiliate na TikToku

Z TikToku se stal populární marketingový nástroj. Být TikTok affiliate je pro podnikatele v e-commerce jedinečný způsob, jak vydělat peníze na svých videích a oslovit více lidí. V tomto článku se podíváme na to, co udělat, abyste mohli začít.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Dognet v Česku již více než 10 let pomáhá s affiliate kampaněmi hráčům jako Möbelix, GymBeam nebo 4Home
4 min. doba čtení

Dognet v Česku již více než 10 let pomáhá s affiliate kampaněmi hráčům jako Möbelix, GymBeam nebo 4Home

Na českém trhu si jako partnera pro affiliate kampaň mohou inzerenti vybrat globální, ale také domácí lokální společnosti. Jednou z nich je i Dognet, který je fyzicky přítomen v Česku již několik let, přičemž první české affiliate kampaně spouštěl již v roce 2013. Za ta léta Dognet navnímal celý český e-commerce a umí pomoci i […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+