2 min. doba čtení

Adidas získal objednávky na neprodané boty Yeezy v hodnotě přes pět set milionů eur

Adidas přestal prodávat boty Yeezy loni v říjnu, kdy společnost ukončila spolupráci s rapperem Ye kvůli antisemitským výrokům.

Adidas získal objednávky na neprodané boty Yeezy v hodnotě přes pět set milionů eur
Zdroj: Depositphotos

Konec nepříznivých vyhlídek

Německý výrobce sportovní obuvi a oblečení Adidas obdržel objednávky na neprodané boty Yeezy v hodnotě více než 500 milionů eur. Objednávky tak překonaly prognózu společnosti a zvýšily její šance, že odpisy nebudou tak vysoké, jak se původně obávala.

Deník citoval zdroje obeznámené se situací, podle kterých společnost obdržela objednávky na čtyři miliony párů bot Yeezy v hodnotě více než 508 milionů eur. „To je mnohem více než nejoptimističtější odhad společnosti,“ uvedly FT. Vysoká poptávka z prvního kola online prodeje obuvi by tak měla Adidas ochránit před vysokými odpisy ze zbývajících zásob obuvi.

Týdenní podcast UPdate

Adidas přestal prodávat boty Yeezy loni v říjnu, když společnost ukončila spolupráci s rapperem Ye, dříve známým pod uměleckým jménem Kanye West, kvůli antisemitským výrokům. Ztráta dříve velmi ziskového produktu stála Adidas v prvním čtvrtletí přibližně 440 milionů dolarů na tržbách. Poptávka po botách, jejichž prodej se zastavil, však prudce vzrostla a kupující jsou za ně ochotni zaplatit výrazně více než dříve.

Vedení společnosti Adidas odmítlo informace britského listu komentovat. Uvedlo pouze, že společnost zveřejní své výsledky za poslední čtvrtletí 3. srpna.

V květnu společnost oznámila, že prodá část produkce značky Yeezy a část výtěžku věnuje organizacím bojujícím proti rasismu a antisemitismu. „Pálení výrobků by nepřipadalo v úvahu,“ uvedl tehdy šéf společnosti Adidas Björn Gulden.

O tom, kolik finančních prostředků půjde jednotlivým organizacím, se ještě jedná, dodal deník Financial Times s odvoláním na své zdroje. V prvním kroku společnost vybrala pět charitativních organizací v USA a Číně.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste
4 min. doba čtení

Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste

Rychlost webu je stále důležitější téma. Uživatelé jsou netrpělivější, vývojářské trendy komplikují rychlost u uživatelů, zařízení stále různorodější. A do toho přichází Black Friday a nová hrozba v podobě AI botů, které dokážou vyčerpat server stejně rychle jako reální zákazníci. Rychlost přestala být technickým detailem. Je to otázka byznysu. Právě proto jsme letos otevřeli PageSpeed.ONE Awards […]

Redakce Redakce
TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů
2 min. doba čtení

TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů

TikTok Shop zveřejnil čísla, která ukazují rozsah boje proti podvodům v online prodeji. Platforma v prvních šesti měsících roku 2025 odmítla více než 70 milionů produktů ještě před jejich zalistováním – je to o 40 % více než v předchozím pololetí. Kromě toho zamítli také 1,4 milionu žádostí o registraci prodejce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
334 nových objednávek za 3 měsíce = růst 43 % díky Děkovačce
4 min. doba čtení

334 nových objednávek za 3 měsíce = růst 43 % díky Děkovačce

Za vůní kávy stojí moravská pražírna Johnny Coffee, kde se vše dělá s láskou, precizností a respektem k řemeslu. Každé zrnko prochází rukama zkušených pražičů, kteří pečlivě hlídají každý detail, od výběru plantáže až po finální pražení. Díky tomu vzniká káva, která má vyváženou chuť, plné aroma a jistotu čerstvosti v každém šálku. Johnny Coffee […]

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel