2min. doba čtení

Adidas získal objednávky na neprodané boty Yeezy v hodnotě přes pět set milionů eur

Adidas přestal prodávat boty Yeezy loni v říjnu, kdy společnost ukončila spolupráci s rapperem Ye kvůli antisemitským výrokům.

Adidas získal objednávky na neprodané boty Yeezy v hodnotě přes pět set milionů eur
Zdroj: Depositphotos

Konec nepříznivých vyhlídek

Německý výrobce sportovní obuvi a oblečení Adidas obdržel objednávky na neprodané boty Yeezy v hodnotě více než 500 milionů eur. Objednávky tak překonaly prognózu společnosti a zvýšily její šance, že odpisy nebudou tak vysoké, jak se původně obávala.

Deník citoval zdroje obeznámené se situací, podle kterých společnost obdržela objednávky na čtyři miliony párů bot Yeezy v hodnotě více než 508 milionů eur. “To je mnohem více než nejoptimističtější odhad společnosti,” uvedly FT. Vysoká poptávka z prvního kola online prodeje obuvi by tak měla Adidas ochránit před vysokými odpisy ze zbývajících zásob obuvi.

Týdenní podcast UPdate

Adidas přestal prodávat boty Yeezy loni v říjnu, když společnost ukončila spolupráci s rapperem Ye, dříve známým pod uměleckým jménem Kanye West, kvůli antisemitským výrokům. Ztráta dříve velmi ziskového produktu stála Adidas v prvním čtvrtletí přibližně 440 milionů dolarů na tržbách. Poptávka po botách, jejichž prodej se zastavil, však prudce vzrostla a kupující jsou za ně ochotni zaplatit výrazně více než dříve.

Vedení společnosti Adidas odmítlo informace britského listu komentovat. Uvedlo pouze, že společnost zveřejní své výsledky za poslední čtvrtletí 3. srpna.

V květnu společnost oznámila, že prodá část produkce značky Yeezy a část výtěžku věnuje organizacím bojujícím proti rasismu a antisemitismu. “Pálení výrobků by nepřipadalo v úvahu,” uvedl tehdy šéf společnosti Adidas Björn Gulden.

O tom, kolik finančních prostředků půjde jednotlivým organizacím, se ještě jedná, dodal deník Financial Times s odvoláním na své zdroje. V prvním kroku společnost vybrala pět charitativních organizací v USA a Číně.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+