4min. doba čtení

10 tipů pro e-shopy: jak se z balení může stát marketing

Váš výrobek se k zákazníkům musí dostat v bezpečí své krabice a s přidanou hodnotou. Při balení se proto nezapomeňte zeptat, co uvidí váš zákazník po doručení balíku a proč by se měl k vám vrátit.

10 tipů pro e-shopy: jak se z balení může stát marketing

Možných cest je několik. Ta klasická je bezpečně zabalit a poslat. Ta, která prodává, odlišuje a ukazuje zákazníkovi zájem a snahu, je o detailech. Nepodceňujte ani jednu z nich. Máme pro vás 10 důležitých tipů, díky kterým se váš balík dostane v bezpečí k zákazníkům a s velkou pravděpodobností se k vám v podobě dalších objednávek také vrátí.

Obsah balíku musí být v bezpečí

Na barvě až tak nezáleží

Odpůrci klasických hnědých krabic budou možná oponovat, ale i tato klasika se umí prodat. Musíte jen vědět, jak ji správně doplnit. Dejte si vyrobit vlastní nálepky, papírové lepicí pásky s logem nebo s mottem a obyčejná krabice získá šmrnc, který zaujme na první pohled. Hovoří Rastislav Dvorčák z e-shopu s obaly PackPack.

Vyberte vhodný balicí materiál

Důvody jsou hned dva. Nejenže správným obalem ochráníte svoje výrobky, navíc můžete i ušetřit. Ne vždy je potřebná pevná pětivrstvová krabice. Obal vždy přizpůsobte tomu, co posíláte. Na křehký produkt si vezměte pevnou krabici, na oblečení vám postačí papírová obálka. Na trhu najdete už dnes obaly, co svět existuje. Od klasických klopových, zásilkových až po drobné dárkové.

Nepodceňujte velikost balení

Nepřehánějte to s velikostí. Tak jako u pevnosti i velikost vybírejte podle toho, co bude obsahem balíku. Čím větší krabice ve srovnání s výrobkem, tím větší riziko znehodnocení nebo tím víc fixačního materiálu budete potřebovat. Na výběru velikosti si proto dejte opravdu záležet. Závisí na tom nejen bezpečnost, ale i vaše náklady.

Vnitřní prostor fixujte a zajistěte deformační zóny

Volný prostor uvnitř balíku fixujte. Na výběr máte několik možností. Elegantním řešením jsou fólie nebo vzduchové polštářky, případně dřevitá vlna, která je víc dekorační. A nezapomeňte ani na deformační zónu. Pokud posíláte opravdu křehký výrobek, zajistěte, aby mezi krabicí a vaším výrobkem byl prostor aspoň 3 cm z každé strany na možné deformace při přepravě.

Používejte kvalitní lepicí produkty

A tedy pásky, které drží a plní svůj účel. Nejlepší způsob lepení pásky je do kříže. Pokud je to nutné, přelepte balík i na rizikových místech, jako jsou spoje na hranách krabice.

Vytvoření vztahu přes balení

Odlišení na první pohled

Na prvním dojmu záleží. Krabice polepená nesourodými zásilkovými lístky a páskou, jak na to přišlo, nikoho neokouzlí. Využijte možnosti, které nabízí trh, a nechte si připravit nálepky, papírové lepicí pásky s vlastním logem nebo nápisem. V případě, že chcete investovat, vyrostli jste, nechte si svoje obaly potisknout.

Drobné detaily nebo dárky navíc

Zkrátka něco, co překvapí a potěší vašeho zákazníka, když balík od vás otevře. Detail by měl souviset s tím, co prodáváte, nabízíte ve svém e-shopu. Když je to dětské oblečení, může to být balón, když je to kosmetika, může to být vzorek dalšího produktu, případně sušené květy, nebo když jste pralinkáři, něco navíc na ochutnání. Nepřibalujte proto nic jen tak ledabyle. U čokolády by se neměla objevit voňavka, tak jako u dětského oblečení svíčka.

Dá se to i s vůní

Vůně po otevření balíku jen pocit umocní. Dejte si tedy záležet i na tom. Oblečení by mělo vonět novotou namísto tím, co jste právě doma vařili.

Propojení drobnými lístky

Pište svým zákazníkům odkazy. Vysvětlete svoje hodnoty, promluvte k nim. I touto malou drobností si budujete s nimi vztah místo osobního kontaktu, který u e-shopů není až tak běžný.

Ukazujte svoje hodnoty

Není je vidět na první pohled, ale hodnoty hrají stále větší roli. Uvědomit si dopady svého podnikání a začít se chovat šetrně k přírodě přitáhne zákazníky, kteří s vámi tyto hodnoty sdílejí. Upozorňujte na ně potiskem na vašich produktech, na baleních, pište o nich na e-shopu nebo je komunikujte prostřednictvím už uvedených odkazů v balících. Je dobré o nich mluvit a nastavit se tak se svými zákazníky na společnou vlnu.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
5min. doba čtení

Redesign a migrace e-shopu: vše, co potřebujete vědět

V posledních letech zaznamenal e-commerce na Slovensku významný růst. Až v roce 2022 zažil mírný pokles na úrovni 13 %. Výkonnost e-shopů dnes ovlivňuje mnoho faktorů. Mezi ty nejvýznamnější patří válka, inflace nebo energetická krize. V době nejistoty však mají majitelé internetových obchodů velkou šanci investovat do rozvoje a předstihnout konkurenci, která se snaží ušetřit. 

Ivan Cingel Ivan Cingel
Chief Operating Officer v CREATIVE sites
Přečíst článek
5min. doba čtení

Průzkum slovenských e-shopů (E-shop Barometr 2022)

E-shop Barometr je pravidelný průzkum realizovaný mezi slovenskými e-shopy s různorodou nabídkou produktů a služeb. I uplynulý sedmý ročník, pod taktovkou ui42 ve spolupráci s KPMG na Slovensku, přinesl náhled pod pokličku slovenské e-commerce scény. Přečtěte si, jaká očekávání měli e-shopaři od Vánoc poznamenaných energetickou krizí a vysokou inflací. Jaké kroky například plánují podniknout v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek