2 min. doba čtení

Známá česká optika vyhlašuje bankrot. Řetězec končí po třiceti letech

Společnost Eiffel Optic vyhlásila úpadek. Hlavním důvodem úpadku jsou prý jak důsledky pandemie, tak neúměrné zvýšení provozních nákladů. Nemá peníze ani na lednové výplaty.

Známá česká optika vyhlašuje bankrot. Řetězec končí po třiceti letech

Krize srazila společnost na kolena

Síť prodejen s brýlemi Eiffel Optic vyhlásila bankrot. Dluhy společnosti se vyšplhaly na 3,6 milionu eur, přičemž sama společnost podala návrh na insolvenci. Podle portálu Seznam Zprávy nemá Eiffel Optic finance ani na výplatu lednových mezd a po třiceti letech ukončila činnost.

Společnost měla v Česku 26 prodejen a zaměstnávala zhruba 150 lidí. Společnost v návrhu na insolvenci přiznala, že nemá peníze ani na výplatu lednových mezd. Hlavním důvodem úpadku je prý koronární krize a také prudký nárůst provozních nákladů.

“Posledním aspektem, který dlužníka definitivně dostal do neřešitelné situace, byl pokles maloobchodního prodeje optiky v roce 2022 způsobený poklesem tržní síly zákazníků dlužníka na straně jedné a prudký nárůst provozních nákladů, zejména nákladů na služby, nájemné a mzdy na straně druhé,” uvedla společnost Eiffel Optic ve zveřejněném insolvenčním návrhu.

Jak dopadnou obchody na Slovensku?

Konkurz se týká české pobočky, ale ta slovenská je v extrémní ztrátě, upozornila TV Markíza.

“Eiffel Optic SK je samostatný právní subjekt a jedná samostatně. Nejsme oprávněni komentovat příčiny úpadku české společnosti Eiffel Optic,” vysvětlila TV Noviny ředitelka společnosti Andrea Pekerginová. Co se však stane se slovenskými pobočkami A. Pekerginová nesdělila.

Podle údajů Finstatu společnost ještě v roce 2019 vykázala zisk přes 25 tisíc eur. Za dva roky se však propadla do ztráty 335 tisíc eur a její tržby klesly o více než milion eur.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+