2 min. doba čtení

Zara bude účtovat poplatky i Španělům: je čas nechat je platit za služby

Zákazníci společnosti Zara ve Španělsku ztratí možnost bezplatného vrácení zboží, pokud jej neodnesou do kamenného obchodu nebo na sběrná místa třetích stran.

Zara bude účtovat poplatky i Španělům: je čas nechat je platit za služby

Konec bezplatného vrácení zboží

Služba bezplatného vrácení zboží byla často podmínkou zákazníků při nákupu v elektronickém obchodě. V tomto ohledu měly velké značky výhodu. V loňském roce se však situace změnila. Téměř všechny velké společnosti se dohodly, že tuto službu zpoplatní nebo nějakým způsobem omezí. Není žádným tajemstvím, že polovina zboží zakoupeného v módním průmyslu je vrácena a náklady na to nesou maloobchodníci. 

Společnost Inditex, vlastník řetězce Zara, začne španělským zákazníkům účtovat poplatky za vrácení zboží zakoupeného online. Tuto strategii zavedla na všech zahraničních trzích, přičemž Španělsko je posledním trhem s volnými výnosy.

Zákazníci nyní budou muset za vrácení objednávky zaplatit 1,95 EUR, pokud ji neodevzdají v kamenném obchodě nebo na předávacím místě třetí strany, kde je vrácení stále zdarma. Podle mluvčí společnosti se poplatek vztahuje na všechny značky Inditexu, mezi něž patří Pull & Bear a Massimo Dutti.

Společnost Zara nyní ukončila bezplatné vracení zboží na všech trzích.

Inditex je největší oděvní řetězec na světě. Začátkem roku 2022 začala společnost účtovat poplatky za vrácení zboží zakoupeného online. Během jednoho roku zpoplatnila službu ve Velké Británii, Francii a dokonce i ve Spojených státech. Španělsko se na celkových tržbách skupiny podílelo 14,2 %.

Poplatky spojené s vrácením zboží zavedly také značky a e-shopy jako Uniqlo, Next, H&M, About You.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Když značka mluví příliš mnoho a neřekne nic. Problém roztříštěné komunikace v e-commerce
3 min. doba čtení

Když značka mluví příliš mnoho a neřekne nic. Problém roztříštěné komunikace v e-commerce

Zákazníci dnes očekávají, že jim značka bude rozumět bez ohledu na to, zda právě otevřou aplikaci, kliknou na e-mail nebo navštíví web. Místo toho však často zažívají chaotickou komunikaci: v jednu chvíli je čeká připomínka v košíku, o pár hodin později obecný newsletter a mezitím push notifikace s nesouvisející akcí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
AI-driven škálování přes prediktivní modely a bidding strategie
6 min. doba čtení

AI-driven škálování přes prediktivní modely a bidding strategie

AI revoluce mění pravidla digitální reklamy – prediktivní modely a bidding strategie poháněné umělou inteligencí dokážou v reálném čase odhadnout hodnotu každého kliknutí a automaticky upravovat nabídky pro maximální zisk. Díky inteligentnímu škálování kampaní už neplatíte za dohady, ale za výsledky.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+