2 min. doba čtení

Zaostřeno na hračky: kolik Češi utrácejí a co nejčastěji kupují?

Heureka srovnává prodej hraček v zemích střední a východní Evropy. V Česku prodeje kopírovaly vývoj tržeb celé české e-commerce, která za celý rok skončila v 6% poklesu, kategorie hraček pak -4 %.

Zaostřeno na hračky: kolik Češi utrácejí a co nejčastěji kupují?
Zdroj: Depositphotos

“Pokles zájmu je patrný téměř ve všech zemích střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Pokles hračky zaznamenaly kromě České republiky také na Slovensku, v Rumunsku, Slovinsku a Chorvatsku. Výjimku tvoří Maďarsko a Bulharsko, kdy se naopak zájem meziročně zvýšil,” uvádí zpráva heureka!group.

Oblíbené kousky: novinky i evergreeny

Prodeji dominují stavebnice. Lego je dlouhodobě nejvyhledávanější značkou na Heurece a má mnoho příznivců nejen mezi dětmi.

Zajímavé je, že v zemích,  které jsou si nějakým způsobem blízké, ať už historicky či jinak, jsou největší kategorie podobné. Vidíme hned tři stejné kategorie u České republiky a Slovenska, u Chorvatsko se Slovinskem mají dokonce stejné všechny. Naopak ve zbývajících zemích se pak vždy najde nějaká kategorie, která u těchto dvou dvojic vůbec nefiguruje, například šachy v Bulharsku nebo loutky v Rumunsku. Je otázka, zda je to jinou kulturou, která se pak odráží i v typech hraček, které dětem kupujeme,” zamýšlí se nad daty Michal Buzek, šéf analytiků Heureka Group.

Zdroj: heureka!group

Největší nárůst zájmu na Slovensku zaznamenaly o vodní pistole (+71 %), interaktivní roboti (+61 %) a skákací hrady (+46 %). V Česku vedou rovněž vodní pistole (+118 %), ale první trojici s velkým náskokem uzavírají joja (+114 %) a plyšoví mikrobi (+79 %).

Na ústupu popularity jsou fingerboardy, prolézačky a hlavolamy.

Týdenní podcast UPdate
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Červen přál online objednávkám služeb
2 min. doba čtení

Červen přál online objednávkám služeb

Nákup služeb v online prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+