“Pokles zájmu je patrný téměř ve všech zemích střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Pokles hračky zaznamenaly kromě České republiky také na Slovensku, v Rumunsku, Slovinsku a Chorvatsku. Výjimku tvoří Maďarsko a Bulharsko, kdy se naopak zájem meziročně zvýšil,” uvádí zpráva heureka!group.
Oblíbené kousky: novinky i evergreeny
Prodeji dominují stavebnice. Lego je dlouhodobě nejvyhledávanější značkou na Heurece a má mnoho příznivců nejen mezi dětmi.
Zajímavé je, že v zemích, které jsou si nějakým způsobem blízké, ať už historicky či jinak, jsou největší kategorie podobné. Vidíme hned tři stejné kategorie u České republiky a Slovenska, u Chorvatsko se Slovinskem mají dokonce stejné všechny. Naopak ve zbývajících zemích se pak vždy najde nějaká kategorie, která u těchto dvou dvojic vůbec nefiguruje, například šachy v Bulharsku nebo loutky v Rumunsku. Je otázka, zda je to jinou kulturou, která se pak odráží i v typech hraček, které dětem kupujeme,” zamýšlí se nad daty Michal Buzek, šéf analytiků Heureka Group.
Největší nárůst zájmu na Slovensku zaznamenaly o vodní pistole (+71 %), interaktivní roboti (+61 %) a skákací hrady (+46 %). V Česku vedou rovněž vodní pistole (+118 %), ale první trojici s velkým náskokem uzavírají joja (+114 %) a plyšoví mikrobi (+79 %).
Na ústupu popularity jsou fingerboardy, prolézačky a hlavolamy.