2min. doba čtení

Zakladatel společnosti Shoptet spouští nový startup

Miroslav Uďan, zakladatel společnosti Shoptet a významná osobnost české e-commerce, o sobě dává opět vědět. Po dvanácti letech v křesle generálního ředitele přichází s novým startupem. Článek přinesl Forbes.cz.

Zakladatel společnosti Shoptet spouští nový startup

Startup nese poetický název Out of Dark

Uďan stále zůstává u e-commerce, kterému rozumí nejvíce, jen přechází z platformy pro budování e-shopů na sledování a zlepšování zákaznické cesty. Out of Dark bude firmám sloužit k mapování a zlepšování celého životního cyklu zákazníka, což slibuje zprostředkovat v jednom přehledném dashboardu.

“Shoptet mi umožnil detailně pochopit všechna zákoutí podnikání. Znám nejen pohled zákazníků, ale i to, co trápí samotné podnikatele,” říká Uďan. “To je jeden z důvodů, proč zakládám vlastní startup, který bude firmám pomáhat od akvizice až po udržení zákazníků v jednoduchém a přehledném prostředí s využitím umělé inteligence,” shrnuje svůj projekt.

Kapitál byl získán prodejem podílu

Kapitál na založení společnosti Out of Dark získal prodejem poloviny svého podílu ve společnosti Shoptet, který donedávna činil 30 %. Kupujícím není nikdo jiný než jeden z nejbohatších Čechů – protřelý investor Ondřej Tomek. Ten již dříve vlastnil sedmdesát procent Shoptetu prostřednictvím svého fondu Impulse Ventures a nyní svou pozici výrazně posílil.

Hodnotu patnácti procent Shoptetu, který provozuje desítky tisíc českých e-shopů, odhaduje Forbes na nízké až střední stovky milionů korun. Podrobnosti transakce si však obě strany nechávají pro sebe.

“Mirek je velký vizionář se schopností dokonale realizovat svou vizi a získat pro ni lidi, což nejlépe dokazuje úspěch, kterého dosáhl se společností Shoptet,” říká Tomek, který má právo v budoucnu odkoupit zbývající Uďanův podíl.

“Mám mnoho důvodů věřit, že další etapa jeho podnikání bude stejně úspěšná. Projekt Out of Dark jsem již viděl a velmi se mi líbí,” uzavírá investor.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+