2 min. doba čtení

Zákazníci nechtějí platit za rychlé dodání, DODO reaguje dynamickou cenotvorbou

Technologická a logistická společnost DODO reaguje na rostoucí tlak zákazníků na rychlé dodání zboží za co nejnižší ceny. Přináší koncept dynamické tvorby cen do logistiky na poslední míli.

Zákazníci nechtějí platit za rychlé dodání, DODO reaguje dynamickou cenotvorbou

Podle společnosti Behavio považuje až 75 % zákazníků rychlost dodání za důležité rozhodnutí při nákupu. Ochota připlatit si za rychlé doručení je však stále relativně nízká. Průzkum ukázal, že zákazníci jsou ochotni zaplatit maximálně 100 korun za doručení v tentýž den. Pětina by zaplatila mezi 110 a 150 korun.

Jak ovlivní ceny dynamická cenotvorba?

Zavedení dynamické ceny za doručení umožňuje společnostem optimalizovat cenu dopravy podle aktuální poptávky v dané lokalitě. Tento cenový model je standardem v oblasti rezervací letenek nebo hotelů. K vyhodnocování se používají pokročilé datové analýzy a algoritmy, které optimalizují ceny produktů a služeb v reálném čase v reakci na dynamiku trhu.

Předpokládejme, že si zákazník chce ze svého oblíbeného obchodu s potravinami objednat dodávku farmářských potravin, léků, knih nebo sportovních doplňků do domu. Pevná cena za nejrychlejší dopravu se mu však zdá příliš vysoká. Pokud obchod nabízí doručení ve stejný den, mimo špičku a levněji, může to být pro zákazníka rozhodující důvod k objednávce,” říká obchodní ředitel společnosti DODO Group Peter Menky.

Společnost v současné době testuje koncept dynamických cen a plánuje jej rozšířit ještě v tomto roce.

Výhody pro firmy a koncové zákazníky

Firmy získají možnost optimalizovat cenu dopravy podle aktuálního zájmu a s tím i možnost přímo ovlivňovat poptávku po dodávkách v konkrétních časech.

Mimo špičku, kdy je poptávka nižší, lze ceny snížit, což může přilákat další zákazníky, které by jinak mohly odradit vyšší pevné poplatky za dodávku.

Naopak v době nejvyšší poptávky lze ceny dopravy mírně zvýšit, aby se efektivně regulovala poptávka. Tím se dodávky lépe rozloží v čase, což umožní plynulejší vyřizování objednávek, sníží se tlak na vnitřní logistiku firem, kurýry doručující zboží a v konečném důsledku i na provoz města.

Koncoví zákazníci mohou využít rychlé dodání ve stejný den za atraktivnější ceny než kdykoli předtím. Mohou si vybrat, zda zvolí dražší kratší nebo rušnější dobu doručení, nebo cenově dostupnější doručení s delší čekací dobou nebo mimo špičku.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Velký test logistiky: Kolik e-shopů nabízí dopravu zdarma a jak rychle doručují své objednávky?
8 min. doba čtení

Velký test logistiky: Kolik e-shopů nabízí dopravu zdarma a jak rychle doručují své objednávky?

Zákaznickou zkušenost nakupujících na e-shopech ovlivňuje řada faktorů. Z velké části do ní promlouvá uživatelská přívětivost nákupních košíků, úroveň logistiky, či zákaznická podpora při vrácení zboží. Jak si v těchto oblastech stojí české e-shopy? Společnosti Shopsys, Skladon a Retino tak již druhý rok po sobě uskutečnily v předvánoční špičce Velký test logistiky, který mapuje standard […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+