4 min. doba čtení

Nástrahy a příležitosti při výběru přepravce a expedičních procesech

Ďábel se skrývá v detailech. To platí i pro výběr správného dopravce a procesů přepravy. Přečtěte si, na co si dát pozor, jak se připravit na sezónu, vyhnout se zvýšeným nákladům, neztrácet čas a jak vybrat správného dopravce.

Tomáš Záškvara Tomáš Záškvara
CEO v NEOSHIP s.r.o
Nástrahy a příležitosti při výběru přepravce a expedičních procesech
Zdroj: Neoship

Proč nestačí porovnávat cenu balíků a dobírky?

Kromě ceny balíků a dobírky může celkové náklady na dopravu ovlivnit deset dalších poplatků. V některých případech může být cena za další služby v součtu vyšší než za samotný balík.

Které to jsou?

  1. Transakční poplatek (příplatek za dobírku kreditní kartou),
  2. mýtné,
  3. palivový/energetický příplatek,
  4. bezpečnostní příplatek,
  5. doplňkové služby/notifikace,
  6. příplatky za nestandardní nebo nadměrné zásilky,
  7. účtování poplatků za vrácení,
  8. účtování složených zásilek,
  9. sezónní příplatek,
  10. vše výše uvedené v souvislosti se zahraničím.

Každý dopravce je účtuje podle jiných pravidel a za jiné ceny. Při analýze nabídek je proto důležité tyto poplatky nepodceňovat.

Co je třeba kromě ceny zohlednit?

Nejlevnější řešení nemusí být vždy to nejlepší. Kvalita a rozsah služeb do značné míry ovlivní, jaké další náklady vám vzniknou za odesílanou zásilku.

Kvalita dodávek a zákaznický servis

Standardem je doručení následující pracovní den. Mohou se však vyskytnout větší rozdíly v kvalitě doručovací služby. Vrácení zboží, reklamace, přesměrování zásilek, úprava údajů nebo dobírka. Možná se s nimi nesetkáváte denně, ale když na to přijde, na kvalitě a rychlosti opravdu záleží.

Vyplácení dobírek

Vyplácí dopravce dobírky jednotlivě za každou zásilku nebo kumulovaně? Za jakou cenu? S jakým intervalem dodání? Způsob úhrady dobropisů ovlivní nejen čas vaší účetní při párování dobropisů, ale také vaše cashflow.

Čas vyzvednutí

Vše může být v pořádku, ale pokud kurýr přijede pro vaše zásilky příliš brzy, ztratíte díky rychlosti doručení objednávek z daného dne výhodu před konkurencí.

Rychlost dodání a rozsah služeb v zahraničí

Zasíláte zboží do České republiky, Maďarska, Polska nebo případně ještě dál? Z hlediska cen, rychlosti a doplňkových služeb jsou mezi dopravci značné rozdíly.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Jak si usnadnit práci NEJEN s balíky

Hromadné nebo automatizované vytváření štítků je rozhodně prvním krokem k zefektivnění přepravních procesů. Jeho výhody rostou s počtem balíků, ale pokud je to možné, rozhodně doporučuji, aby dostupná řešení využívaly i začínající firmy nebo menší e-shopy. Každou ušetřenou minutu lze věnovat smysluplnějším činnostem, například přepisu dat.

Existuje řada možností v závislosti na tom, které dopravce nebo e-shop či fakturační systém používáte. Například individuální řešení na míru přes API, přenos dat pomocí hotových doplňků nebo export/import souborů.

Liší se především rychlostí nasazení, cenou, rozsahem funkcí a přenášených dat.

Můžete ušetřit spoustu času, chyb a peněz na jiné činnosti a řešení nemusí být drahá ani časově náročná na implementaci.

Automatická změna stavu objednávek a následné propojení dalších činností, jako je odesílání faktur zákazníkům, vám usnadní spoustu práce každý měsíc.

Párování dobropisů vám může zabrat hodiny času, protože většina dopravců je posílá na váš účet kumulovaně. Například zákazníci Neoshipu mají k dispozici export dat, který jim umožňuje hromadně párovat různé dobírky k fakturám, i když na váš účet dorazily v rámci jedné platby.

Pokud používáte více dopravců, je náročné mít ucelený přehled o financích a stavu doručovaných zásilek. Přepínání mezi systémy také není příliš efektivní. Pokud chcete mít přehled o financích, nevyhnete se analýze excelových nebo .pdf souborů, což také zabere poměrně hodně času, pokud se tomu vůbec odhodláte.

Poohlédněte se po dashboardu na míru nebo hotových řešeních, která vám umožní efektivně vyhodnocovat náklady podle dopravců, sledovat doručitelnost zásilek, jejich vracení a usnadní řešení problémů se zákaznickým servisem.

Dashboard Neoship

Informovaný zákazník = spokojený zákazník. Porovnejte rozdíly v oznámeních mezi dopravci. Dopravci poskytují různou míru informací o rozsahu časového okna pro doručení, kontaktu s kurýrem, sledování balíku nebo možnosti přesměrování balíku.

Pokud má zákazník pohodlný přehled o stavu odeslaného balíku a kontaktních údajích dopravce, nemusí vás touto problematikou zatěžovat a případné změny může řešit přímo s přepravcem.

Je toho opravdu poměrně hodně, co ovlivňuje celkové náklady na přepravu a související procesy.

Pokud se chcete ujistit, že neplatíte zbytečně navíc za dopravu, a nechcete ztrácet čas na úkor rozvoje svého podnikání, kontaktujte nás na info@neoship.sk nebo 0901714003. Rádi vám pomůžeme.

Sdílet článek
Tomáš Záškvara
CEO v NEOSHIP s.r.o

V oblasti obchodu, prodeje a managementu působí od roku 2010. Vztahy se zákazníky i kolegy buduje na důvěře a individuálním přístupu.

NEOSHIP
Tento článek ti přináší

NEOSHIP

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na řízení nákladní dopravy?
2 min. doba čtení

Jak na řízení nákladní dopravy?

Řízení nákladní dopravy a zboží je důležitou součástí logistiky, který zahrnuje plánování, realizaci a monitorování pohybu objektů mezi lokalitami. Díky tomu se zboží dostane k zákazníkovi včas, efektivně a výhodně. Zahrnuje různé prvky, jako je výběr dopravce, plánování trasy, zpracování dokumentace a sledování zásilek. Efektivní řízení nákladní dopravy a zboží je pro podniky klíčové. Pomáhá […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+