2min. doba čtení

YouTube opět válí: Reklamní růst překvapil všechny očekávání

YouTube, který je součástí společnosti Alphabet, nedávno ohlásil výsledky za třetí kvartál tohoto roku, a tím se připojil k pozitivnímu trendu v oblasti reklamních příjmů. Tato zpráva přišla jako potěšující pro celou společnost Alphabet, a to zejména po období, kdy YouTube čelil poklesu výnosů.

YouTube opět válí: Reklamní růst překvapil všechny očekávání

Meziroční růst o 12,5 %

Během třetího kvartálu tohoto roku dosáhl YouTube reklamních výnosů ve výši 7,95 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 12,5 %. Toto číslo předčilo očekávání analytiků a představuje výrazný růst. Pro mateřskou společnost Alphabet je to dobrá zpráva, protože YouTube představuje významnou součást portfolia společnosti.

Generální ředitel Alphabet, Sundar Pichai, zdůraznil, že YouTube si vedl mimořádně dobře jak na poli reklamního trhu, tak i v oblasti předplatného. To ukazuje na různorodost příjmů, které YouTube generuje. Finanční ředitelka společnosti, Ruth Poratová, připomněla, že výdaje inzerentů se stabilizovaly v porovnání s minulým rokem, což signalizuje zájem inzerentů o platformu YouTube.

Celkové výsledky mateřské společnosti Alphabet za třetí kvartál 2023 byly také pozitivní. Celkové tržby dosáhly částky 76,69 miliardy USD, což představuje nárůst o 11 %. Čistý příjem společnosti činil 19,69 miliardy USD, což znamená 1,55 USD na akcii.

Je také důležité poznamenat, že společnost Alphabet v lednu 2023 oznámila propuštění přibližně 12 tisíc zaměstnanců. Toto rozhodnutí bylo součástí snahy o optimalizaci firmy a reakcí na změny v trhu.

Celkově lze říci, že YouTube se vrátil na růstovou křivku na reklamním trhu, což je pro Alphabet důležité, a ukazuje, že online video platformy stále mají velký potenciál pro inzerenty a investory.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+