2min. doba čtení

YouTube je pro generaci Z stále na prvním místě. Značky a marketéři toho mohou využít.

YouTube je nyní hlavní platformou pro teenagery a téměř osm z deseti jej používá ke streamování videoobsahu.

YouTube je pro generaci Z stále na prvním místě. Značky a marketéři toho mohou využít.
Zdroj: Depositphotos

Generace Z nesleduje YouTube jen kvůli videím, ale také kvůli reklamám a streamování

Šest z deseti dospívajících se raději podívá na zajímavou reklamu na YouTube, než aby ji přeskočili, a téměř polovina si dokáže vybavit reklamu, kterou na této platformě viděla. Vyplývá to z průzkumu společností Precise TV a Giraffe Insights.

Tato zpráva přichází poté, co YouTube oznámil 4,4% nárůst příjmů z reklamy za druhé čtvrtletí roku 2023.

Proč je to zajímavé? Protože značky, které chtějí cílit na zákazníky z generace Z (lidé narození mezi lety 1997 a 2012), by možná měly zvážit efektivnější využití svých výdajů na reklamu. YouTube stále vede jako nejoblíbenější sociální síť mezi touto generací, mimo jiné díky tvůrcům obsahu, jako je Mr. Beast. Řada značek přechází z tradiční televizní reklamy na reklamu na YouTube, aby získala větší angažovanost, zapamatovatelnost a vliv na nákup.

Zajímavé statistiky. Z průzkumu vyplynulo několik zjištění, která mohou být zajímavá pro inzerenty:

      • Téměř osm z deseti dospívajících sleduje YouTube, což z něj činí platformu číslo jedna na tomto trhu.
      • 45 % dospívajících si pravděpodobně vybaví reklamu, kterou viděli na YouTube.
      • Dospívající z generace Z si dvakrát častěji vybaví reklamu na YouTube než reklamu na TikTok.
      • YouTube je místem, kde dospívající vidí nejlepší a nejzajímavější reklamy.
      • Každý pátý dospívající z generace Z uvedl, že YouTube je součástí jejich každodenní rutiny.

Další informace o celém průzkumu najdete ve zprávě Precise Advertiser Report.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Využijte geolokaci v e-commerce! Návod, jak využít geolokaci k personalizaci obsahu pro zákazníky a zvýšení prodeje
5min. doba čtení

Využijte geolokaci v e-commerce! Návod, jak využít geolokaci k personalizaci obsahu pro zákazníky a zvýšení prodeje

Geolokace v online prostředí je proces určování zeměpisné polohy zařízení, jako je například tablet, chytrý telefon, notebook nebo jiné zařízení připojené k internetu. Tato poloha se obvykle určuje na základě IP adresy zařízení, která poskytuje informace o místě, ze kterého je zařízení připojeno k internetu.

Ondrej Eršek Ondrej Eršek
Data Analyst, Managino
Přečíst článek
Seznamy tasků jsou nejlepší pomocníci marketérů. Inspirujte se konkrétními příklady to-do listů
7min. doba čtení

Seznamy tasků jsou nejlepší pomocníci marketérů. Inspirujte se konkrétními příklady to-do listů

Nadšení, neustálé objevování, sledování trendů. To je jen několik vlastností, které by měli mít dobří marketéři a social media manažeři. Nesmíme však zapomínat na konzistentnost, se kterou vám mohou pomoci právě to-do listy a následné checklisty. Podívejte se s námi, proč je tato prastará metoda stále tak účinná.  

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Přečíst článek
Znáte HubSpot či 99designs? Zde je přehled nástrojů, které usnadní práci každému marketérovi
10min. doba čtení

Znáte HubSpot či 99designs? Zde je přehled nástrojů, které usnadní práci každému marketérovi

Celé 21. století je štědré na technologický vývoj. Obory jako věda nebo medicína se posouvají mílovými kroky, ale stejně důležité je i budování obecného povědomí o věcech veřejných. To se daří hlavně díky chytrým marketérům, jejichž funkce je často alfou a omegou fungování každé firmy v roce 2023.  

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+