2 min. doba čtení

Výsledky internetového gigantu Alibaba za první čtvrtletí překonaly odhady trhu

Alibaba je klíčovým hráčem v čínské digitální ekonomice, takže její výsledky jsou považovány za barometr domácí spotřeby.

Výsledky internetového gigantu Alibaba za první čtvrtletí překonaly odhady trhu
Zdroj: Depositphotos

Alibaba je zrcadlem čínské digitální ekonomiky

Čínský internetový gigant Alibaba Group Holding vykázal za první čtvrtletí svého finančního roku 2023/2024 lepší než očekávané výsledky. Jeho tržby vzrostly o celých 14 % navzdory zpomalení čínské ekonomiky, kterému napomohlo zpomalení domácí spotřeby.

Tržby skupiny za tři měsíce do konce června 2023 vzrostly na 234,16 miliardy jüanů (29,63 miliardy eur), zatímco analytici předpokládali, že dosáhnou 223,75 miliardy jüanů. Čistý zisk meziročně vzrostl o 51 % na 34,3 miliardy jüanů. Upravený zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) vzrostl o 27 % na 52,05 miliardy jüanů a překonal odhady 44,77 miliardy jüanů.

Společnost Alibaba je klíčovým hráčem v čínské digitální ekonomice a provozovatelem velké online nákupní platformy. Výsledky skupiny jsou proto považovány za barometr domácí spotřeby.

Údaje ze začátku tohoto týdne ukázaly, že spotřebitelské ceny v Číně v červenci meziročně klesly o 0,3 %. Takzvaná deflace představuje hrozbu pro širší ekonomiku, protože spotřebitelé mají tendenci odkládat nákupy v naději na další snížení cen.

Výsledky společnosti Alibaba přicházejí v době, kdy zahajuje největší restrukturalizaci ve své historii. Plán, který společnost představila na konci března, zahrnuje rozdělení skupiny na šest samostatných subjektů. Kromě cloud computingu a elektronického obchodu patří Alibaba mezi klíčové hráče v širším čínském technologickém ekosystému, působí v oblasti logistiky, médií, zábavy a umělé inteligence. Rozhodnutí o rozdělení následuje po dvou letech zásahů regulačních orgánů proti čínskému technologickému sektoru, včetně zastavení primární veřejné nabídky akcií finanční dceřiné společnosti Alibaba Ant Group v Hongkongu v roce 2020.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+