2 min. doba čtení

Výsledky internetového gigantu Alibaba za první čtvrtletí překonaly odhady trhu

Alibaba je klíčovým hráčem v čínské digitální ekonomice, takže její výsledky jsou považovány za barometr domácí spotřeby.

Výsledky internetového gigantu Alibaba za první čtvrtletí překonaly odhady trhu
Zdroj: Depositphotos

Alibaba je zrcadlem čínské digitální ekonomiky

Čínský internetový gigant Alibaba Group Holding vykázal za první čtvrtletí svého finančního roku 2023/2024 lepší než očekávané výsledky. Jeho tržby vzrostly o celých 14 % navzdory zpomalení čínské ekonomiky, kterému napomohlo zpomalení domácí spotřeby.

Tržby skupiny za tři měsíce do konce června 2023 vzrostly na 234,16 miliardy jüanů (29,63 miliardy eur), zatímco analytici předpokládali, že dosáhnou 223,75 miliardy jüanů. Čistý zisk meziročně vzrostl o 51 % na 34,3 miliardy jüanů. Upravený zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) vzrostl o 27 % na 52,05 miliardy jüanů a překonal odhady 44,77 miliardy jüanů.

Společnost Alibaba je klíčovým hráčem v čínské digitální ekonomice a provozovatelem velké online nákupní platformy. Výsledky skupiny jsou proto považovány za barometr domácí spotřeby.

Údaje ze začátku tohoto týdne ukázaly, že spotřebitelské ceny v Číně v červenci meziročně klesly o 0,3 %. Takzvaná deflace představuje hrozbu pro širší ekonomiku, protože spotřebitelé mají tendenci odkládat nákupy v naději na další snížení cen.

Výsledky společnosti Alibaba přicházejí v době, kdy zahajuje největší restrukturalizaci ve své historii. Plán, který společnost představila na konci března, zahrnuje rozdělení skupiny na šest samostatných subjektů. Kromě cloud computingu a elektronického obchodu patří Alibaba mezi klíčové hráče v širším čínském technologickém ekosystému, působí v oblasti logistiky, médií, zábavy a umělé inteligence. Rozhodnutí o rozdělení následuje po dvou letech zásahů regulačních orgánů proti čínskému technologickému sektoru, včetně zastavení primární veřejné nabídky akcií finanční dceřiné společnosti Alibaba Ant Group v Hongkongu v roce 2020.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?
5 min. doba čtení

Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?

Zákazníci jsou náročnější než kdykoli předtím. Očekávají rychlost, pohodlí a zároveň osobní přístup. Pokud chcete oslovit zákazníky, nestačí jen prodávat – vyplatí se budovat vztahy a přinášet hodnotu, jinak riskujete ztrátu loajality. Průzkum zákaznické zkušenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaluje, které faktory dnes rozhodují o úspěchu značek a jak se jim přizpůsobit. Jaké poučení […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+