Způsob vrácení zboží je součástí zákaznického zážitku z online nakupování a má přímý vliv na počet objednávek v e-shopu. Podle pravidelného průzkumu e-shopper barometr společnosti DPD až 69 % Slováků před nákupem zkontroluje podmínky vrácení zboží a téměř pětina nakupujících na internetu považuje jasné podmínky vrácení zboží za hlavní motivaci k nákupu na internetu. Až 23 % Slováků dokonce zboží nekoupí, pokud se jim zdá postup vrácení komplikovaný.
Vrácení zásilky musí být pro nakupujícího stejně snadné jako objednání zboží. Jednoduché a transparentní možnosti vrácení zboží mají přímý vliv na počet zákazníků a jejich nákupy v internetových obchodech. Kurýrní společnost DPD poskytuje internetovým obchodům jedinečný online nástroj nazvaný Return My Parcel, který celý proces automatizuje a zjednodušuje jak pro internetové obchody, tak pro jejich zákazníky.
Díky službě Return My Parcel stačí zákazníkovi internetového obchodu, který potřebuje z jakéhokoli důvodu vrátit zásilku, vyplnit krátký online formulář a počkat, až zásilku vyzvedne kurýr nebo ji odnese na nejbližší sběrné místo či do samoobslužného boxu. Stav své zásilky může sledovat online, takže přesně ví, kdy zboží dorazilo zpět do internetového obchodu. Vrácení zboží se tak stává bezproblémovým zážitkem, který posiluje loajalitu zákazníků.
Internetový obchod si může přizpůsobit rozhraní platformy Return My Parcel, přizpůsobit grafiku své značce a upravit e-mail s upozorněním pro zákazníka. Může snadno sledovat stav svých vrácených zásilek i ze zahraničí a má k dispozici přehledné zprávy a statistiky. Internetový obchod tak získává pro sebe i své zákazníky jednoduchý nástroj, který zvyšuje kvalitu poskytovaných služeb.