3min. doba čtení

Vánoční PPC kampaně a jejich optimalizace

U vánočních reklamních kampaní platí, že co nestihnete nebo zanedbáte na začátku, budete později těžko dohánět. Začít s jejich přípravou je optimální alespoň s dvou- až tříměsíčním předstihem. Jejich optimalizaci a úpravám byste se u menších kampaní po spuštění měli věnovat alespoň 2x týdně, větším se věnujte každý den a výkon sledujte i o víkendu.

Petra Čechová Petra Čechová
Performance & Branding Specialist v H1.cz
Vánoční PPC kampaně a jejich optimalizace

Připravili jsme pro vás článek s tipy, co se nám v H1.cz při práci na klientských svátečních kampaních osvědčilo. Rozhodně ještě zkuste některá z doporučení zapracovat, pokud je ve svých kampaních zatím nepoužíváte.

Obecné tipy pro Search kampaně

Pravděpodobně máte spuštěné speciální kampaně s vánočními textacemi a cílíte na klíčová slova související s Vánocemi. Správně.

V kampaních spusťte vhodná rozšíření, která nabídnou doplňující informace. Nastavte si aktuální sitelinky. Do nich doporučujeme před vánoční sezónou doplnit tipy na dárky nebo sortiment, který se hodí k zimnímu období. A nezapomeňte je rozšířit o popisky.

Je pro vás důležitá návštěvnost z mobilních zařízení? V AdWords si pro mobilní zařízení vytvořte speciální texty.

Práce s klíčovými slovy

Zkontrolujte si také, že máte dobře konvertující klíčová slova na top pozicích. Můžete je vytáhnout i do speciálních reklamních sestav. Tuto kontrolu dělejte průběžně i mezi svátky, přes Vánoce vám totiž dost často začnou fungovat i slova, která před nimi takový výkon neměla.

Nezapomeňte také pravidelně přidávat negativní klíčová slova, zvýšíte tím kvalitu svých kampaní a nevyhazujete peníze oknem na zobrazování se u nerelavantních dotazů.

Vánoční textace a cílení

V textech vypíchněte informaci, do kdy lze zboží objednat, aby měl člověk dárek doma včas, informujte o slevách a speciálních nabídkách.

Před vánoci se také nebojte zkusit zachytit i jinou cílovou skupinu než v průběhu roku, dárky z vašeho sortimentu můžou pořizovat i jiní lidé než vaše obvyklá cílovka, např. rodiče, kteří hledají dárek pro dítě. V textech testujte různá sdělení.

Jak pracovat s cenou a budgety

Hlídejte si nastavené limity, u eshopů je naprosto běžné, že se přes vánoční období čerpání budgetu klidně ztrojnásobí. Pokud kampaně omezujete denním budgetem, budete po jeho vyčerpání přicházet o traffic a objednávky. A pokud nemáte automatické platby a dobíjíte peníze dopředu, ujistěte se, že máte na vánoce dostatečnou rezervu. Není nic horšího, než když v sezóně dojde kredit.

Přes vánoční období počítejte u kampaní s vyšší CPC (cenou za proklik). Konkurence na klíčová slova je prostě vyšší. Pokud máte omezený budget a chcete ho čerpat efektivně, upravujte CPC pro jednotlivé dny v týdnu, časy v průběhu dne i lokality. Dá se očekávat, že večery a víkendy budou tradičně silnými z pohledu obratu a konverzí. Kampaně netlumte zejména poslední víkend před vánoci, nebývá špatný. Analyzujte výkon i podle jednotlivých měst – ve velkých městech bývá výkon často lepší.

Pokud plánujete na leden výprodeje, nezapomeňte je promovat už mezi svátky.

Vytěžte ještě z kampaně maximum!

Sdílet článek
Petra Čechová
Performance & Branding Specialist v H1.cz

Petra v PPC oddělení H1.cz od prosince 2010 pečuje o klienty a jejich kampaně. Rukama jí prošla spousta menších, středních i velkých klientů – namátkou třeba Hanibal, Countrylife, Kulina, O2. Baví ji vymýšlet strategie, jak využít správné cílení a ladit efektivitu.

H1.cz
Tento článek ti přináší

H1.cz

Během 16 let svého působení se Hájednička stala respektovanou autoritou, lídrem trhu v oblasti výkonnostního marketingu a značkou s více než deseti tisíci fanoušky na sociálních sítích. Největším firmám v ČR opečovává online strategie zahrnující SEO, PPC kampaně, copywriting a strategický rozvoj obsahu, UX, webovou analytiku, Facebook Ads a programatický nákup reklamy. Vyhrála řadu cen včetně Internet Effectiveness Awards, WebTop100 nebo Českou cenu za PR. Je partnerskou agenturou společností Google, Seznam a Facebook. Nic z toho by se nemohlo stát, kdyby pro Hájedničky nebyla práce zároveň zábavou.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
7min. doba čtení

E-commerce day 2023 – největší moravská konference se blíží

Po 5 měsících je tu další ročník největší moravské konference pro e-shopy. Podzimní E-commerce day byl velmi úspěšný a inspirativní. O čem bude řeč tentokrát? O stále přítomné ekonomické krizi, příchodu umělé inteligence, o změnách v analytice a o mnoha dalších aktuálních tématech, která rozhodně změní budoucnost celého oboru e-commerce. Jak? Pojďme na to společně […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Přečíst článek
5min. doba čtení

Jak spolu souvisí profesionální fotografie a marketing?

Jste přesvědčeni, že investice do marketingových fotografií od profesionála jsou vyhozené peníze? Naše dlouholeté zkušenosti s budováním značek nás jen utvrdily v přesvědčení, že tomu tak není. Naopak, je to jedna z nejlepších investic, kterou můžete pro svou značku udělat, pokud chcete na zákazníky udělat skvělý první dojem a zároveň si vybudovat důvěryhodnost.

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Přečíst článek
11min. doba čtení

Lovebrand: buďte sami sebou a budou vás milovat

Láska je ten nejjedinečnější cit, který nás v životě provází. Je synonymem citové vazby k blízké osobě, věci nebo myšlence, se kterou se ztotožňujeme. I ve světě obchodu je možné vybudovat si loajální vztah se zákazníky, ale láska nevzniká automaticky. Je důležité trpělivě budovat vztah a zvolit správný vizuální styl pro vaši značku.

Adam Kovaľ Adam Kovaľ
Graphic Designer, High5 Studio
Přečíst článek