Připravili jsme pro vás článek s tipy, co se nám v H1.cz při práci na klientských svátečních kampaních osvědčilo. Rozhodně ještě zkuste některá z doporučení zapracovat, pokud je ve svých kampaních zatím nepoužíváte.
Obecné tipy pro Search kampaně
Pravděpodobně máte spuštěné speciální kampaně s vánočními textacemi a cílíte na klíčová slova související s Vánocemi. Správně.
V kampaních spusťte vhodná rozšíření, která nabídnou doplňující informace. Nastavte si aktuální sitelinky. Do nich doporučujeme před vánoční sezónou doplnit tipy na dárky nebo sortiment, který se hodí k zimnímu období. A nezapomeňte je rozšířit o popisky.
Je pro vás důležitá návštěvnost z mobilních zařízení? V AdWords si pro mobilní zařízení vytvořte speciální texty.
Práce s klíčovými slovy
Zkontrolujte si také, že máte dobře konvertující klíčová slova na top pozicích. Můžete je vytáhnout i do speciálních reklamních sestav. Tuto kontrolu dělejte průběžně i mezi svátky, přes Vánoce vám totiž dost často začnou fungovat i slova, která před nimi takový výkon neměla.
Nezapomeňte také pravidelně přidávat negativní klíčová slova, zvýšíte tím kvalitu svých kampaní a nevyhazujete peníze oknem na zobrazování se u nerelavantních dotazů.
Vánoční textace a cílení
V textech vypíchněte informaci, do kdy lze zboží objednat, aby měl člověk dárek doma včas, informujte o slevách a speciálních nabídkách.
Před vánoci se také nebojte zkusit zachytit i jinou cílovou skupinu než v průběhu roku, dárky z vašeho sortimentu můžou pořizovat i jiní lidé než vaše obvyklá cílovka, např. rodiče, kteří hledají dárek pro dítě. V textech testujte různá sdělení.
Jak pracovat s cenou a budgety
Hlídejte si nastavené limity, u eshopů je naprosto běžné, že se přes vánoční období čerpání budgetu klidně ztrojnásobí. Pokud kampaně omezujete denním budgetem, budete po jeho vyčerpání přicházet o traffic a objednávky. A pokud nemáte automatické platby a dobíjíte peníze dopředu, ujistěte se, že máte na vánoce dostatečnou rezervu. Není nic horšího, než když v sezóně dojde kredit.
Přes vánoční období počítejte u kampaní s vyšší CPC (cenou za proklik). Konkurence na klíčová slova je prostě vyšší. Pokud máte omezený budget a chcete ho čerpat efektivně, upravujte CPC pro jednotlivé dny v týdnu, časy v průběhu dne i lokality. Dá se očekávat, že večery a víkendy budou tradičně silnými z pohledu obratu a konverzí. Kampaně netlumte zejména poslední víkend před vánoci, nebývá špatný. Analyzujte výkon i podle jednotlivých měst – ve velkých městech bývá výkon často lepší.
Pokud plánujete na leden výprodeje, nezapomeňte je promovat už mezi svátky.
Vytěžte ještě z kampaně maximum!