„Zatímco v roce 2017 jsme evidovali v tomto segmentu jen 45 online obchodů, letos jich jsou již skoro čtyři stovky. Objem prodejů tak v tomto období vzrostl celkově desetinásobně,” vypočítává Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet.
Rozmach prodejů doplňků stravy a krabičkových diet lze vypozorovat ve spojení s rostoucí oblibou sociálních sítí, kde se klade důraz na zdravý styl a kulturu těla. Patrné je to zejména v oblasti fitness. Mnozí influenceři si posléze zakládají své vlastní značky doplňků, nebo právě krabičkových diet.
Rostoucí poptávku po zdravém životním stylu potvrzuje i například e-shop proteinaco.cz. Jeho majitel Daniel Sosýn uvádí, že covidové období pomohlo k větší edukaci v této oblasti. „Určitě vnímáme rostoucí zájem v péči o zdraví, který trvá již několik let. Navíc díky “rychlokurzu” zdravotnictví, kterým covid pro všechny byl, jsou zákazníci mnohem vzdělanější a řešíme sofistikovanější otázky,“ vysvětluje Daniel Sosýn, majitel Protein & Co.
Trend krabičkových diet
Obliba diet a s ním spojených přípravků nebo hotových jídel je rovněž jedním z trendů. V tomto ohledu je patrné i to, že zatímco dříve to byla doména zejména žen, tak postupně přibývá i mužů, kteří dbají o svůj jídelníček. Například společnost ketomix.cz uvádí, že nejčastěji nakupují ženy ve věku 30 až 50 let, u mužů jde především o čtyřicátníky a dále se dietám věnují pánové starší, tedy ve věku 60 +.
Sosýn z proteinaco.cz k tomu dodává: „Co se týče věkových kategorií, tak je potřeba dívat se na produktový segment. U proteinů a cvičení je to spíše mezi 20 – 30 lety, například ale u vitaminů a adaptogenů, které zlepšují odolnost vůči stresu, je zákaznická skupina starší.”
Záběr podnikatelů v oblasti zdraví se postupně rozšiřuje. V současnosti už nejde jen o doplňky k hubnutí nebo pro fitness, ale též posun od fitness k duševní pohodě a většímu mentálnímu výkonu. „Trendem poslední doby jsou nootropika, tedy doplňky stravy, které mají příznivý vliv na funkci mozku a dále také superpotraviny,“ uzavírá Daniel Sosýn.