3 min. doba čtení

USA čeká časná a opatrná vánoční sezóna

E-shopy se pomalu, ale jistě zásobují na nákupní sezónu. Zákazníci také začínají šílet po dobrých nabídkách a výhodných obchodech. Nové poznatky o fenoménu včasného nakupování přináší zpráva společnosti Gartner. Ukazuje důležité trendy, které by měl sektor elektronického obchodování vnímat a brát v úvahu, aby se mohl chopit příležitostí a přizpůsobit se změnám spotřebitelských preferencí.

USA čeká časná a opatrná vánoční sezóna
Zdroj: Depositphotos

Rostoucí trend včasných nákupů

Podle nedávného průzkumu společnosti Gartner plánuje až 32 % amerických spotřebitelů začít s vánočními nákupy mezi červencem a říjnem. Jsme tedy svědky posunu směrem k dřívějšímu nakupování. Pro srovnání, 29 % zákazníků plánuje začít nakupovat v listopadu.

Tato změna v chování představuje pro e-commerce firmy příležitost, jak zákazníky včas zaujmout. Velké obchody jako Amazon a Target již propagují podzimní akce, jako jsou Prime Big Deal Days a Circle Week.

Inflace tlačí na peněženky

Průzkum také hovoří o tom, jak inflace ovlivňuje nákupní chování. Pouze 14 % respondentů plánuje zvýšit své výdaje na vánoční nákupy ve srovnání s loňským rokem. 21 % plánuje více šetřit a 64 % očekává zachování stejné úrovně výdajů.

Podle 75 % respondentů jsou hlavním důvodem vyšších vánočních výdajů spíše vyšší ceny než zvýšení disponibilního příjmu.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Sezóna online nakupování a hybridních služeb v USA

Naštěstí pro elektronické obchodování je nakupování přes internet mezi spotřebiteli stále oblíbené a 20 % spotřebitelů plánuje v letošním roce zvýšit počet svých nákupů přes internet. Kromě toho 57 % respondentů plánuje využívat hybridní nákupní služby, jako je nákup online, vyzvednutí v obchodě (BOPIS), vyzvednutí u zákazníka, doručení ve stejný den nebo zrychlené doručení.

Přestože některé možnosti doručení nejsou v naší oblasti tak rozšířené, mohou sloužit jako inspirace. Je to také připomínka pro e-shopy, že je důležité zajistit viditelnost a dostupnost. Zákazníci se nevzdávají pohodlí a flexibility – zejména v případě vánočních nákupů.

Vrácení zboží

Stále více spotřebitelů, zejména mladších, dává přednost prodlouženým lhůtám pro vrácení zboží, přičemž údaje společnosti Gartner ukazují, že více než 70 % spotřebitelů mladších 40 let by ocenilo pružnější lhůty pro vrácení zboží nad rámec tradiční lhůty 30-60 dnů.

Podniky elektronického obchodování, které během vánoční sezóny nabízejí prodloužené lhůty pro vrácení zboží, by mohly zaznamenat vyšší míru konverze a spokojenosti zákazníků.

Kassi Socha, analytička společnosti Gartner, doporučuje maloobchodníkům, aby začali plánovat vánoční sezónu již v prvním čtvrtletí a průběžně zdokonalovali své marketingové strategie.

“Tato strategie umožňuje marketingovým týmům zohlednit včasné poznatky spotřebitelů a analýzy trhu a zajišťuje, že hypotézy stanovené na začátku roku splní očekávání jejich cílových spotřebitelů,” říká Socha.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+