4 min. doba čtení

Trendy dnešní doby: vlastní blog

Pokud se zajímáte o toto téma, máte bezpochyby něco, co chcete více nebo méně pravidelně oznamovat světu.

Trendy dnešní doby: vlastní blog

Pokud si troufáte, můžete si založit vlastní doménu a spravovat vlastní web. Kromě toho je k dispozici i dostatek platforem s blogy, kde si stačí založit účet a můžete to rozběhnout. Třetí, ale ne vždy jednoduchou cestou je zveřejňovat blogy například na některém ze zpravodajských serverů nebo na platformách různých komunit. Podívejme se podrobně na to, co ten nebo onen způsob blogování nabízí.

Vlastní web

Ať už nějaký ten čas provozujete vlastní stránky, nebo o nich teprve přemýšlíte, nebo je právě vytváříte, blog můžete implementovat dvěma způsoby. Ke svým sekcím na webu jednoduše přiřadíte další blog a potom už jen vkládáte aktuální články a fotografie.

Pro některé redakční systémy existují i pluginy na doinstalování blogu na web. Výhodou je, že jste pánem svého blogu a kromě právního, etického a technického rámce vás v podstatě nic neomezuje. Na vlastních stránkách potom můžete blog rozšířit o různé funkce, a dokonce s jeho pomocí vydělávat peníze.

Rozběhnutí blogu na vlastním webu může zabrat nějaký ten čas, protože nemůžete očekávat, že odkazy na vaše stránky budou ve vyhledávačích umístěné okamžitě na prvním místě. Když budete chtít získat určitou publicitu, budete muset svůj blog propagovat.

Blogové platformy

Blogové platformy jsou pravděpodobně nejjednodušší, nejpohodlnější a nejrychlejší variantou, pokud chcete začít blogovat. Stačí si v průběhu několika minut založit bezplatný účet. Rozhodnout se můžete mezi domácí nebo zahraniční platformou a ovlivnit tak okruh možných čtenářů.

Je dobré vědět, že blogové platformy zpravidla nevítají články, které prezentují vaše podnikání. Jsou určené opravdu pro ty, kteří se chtějí o něco podělit s komunitou čtenářů a najít lidi, kteří se zajímají o stejné téma.

Blogové platformy také nejsou z technických a organizačních důvodů vhodné pro firemní blog, ale to je téma na jiný článek.

Velké a etablované platformy sice bývají bezplatné, ale doplatíte na to uživatelským pohodlím a webové adresy si člověk jen těžko zapamatuje. Získáte totiž pouze adresu, resp. doménu třetí úrovně, která je velmi dlouhá.

Na tady umístěných blozích nemůžete vydělávat. Máte tu ale šanci dostat relativně rychle svoje jméno do povědomí a propagovat tak svůj vlastní existující nebo budoucí web.

Blogy různých komunit

Princip je v podstatě stejný jako na blogových platformách. Po založení účtu můžete vkládat svoje příspěvky. Rozdíl je v tom, že to budete dělat pro úzký okruh čtenářů, kteří se často stejně specializují v dané oblasti.

Pokud znáte více komunit, které se zabývají vaším tématem, nebrání vám nic v tom, abyste byli v kontaktu se všemi. I tady můžete velmi vhodně propagovat vlastní web, který bude jednoho dne schopný vydělávat peníze.

Na závěr

I když se rozhodnete začít s nejjednodušší a nejrychlejší možností, a to prostřednictvím účtu na webové platformě nebo ve specializované komunitě, vždy byste měli pamatovat na to, že jednou budete chtít vlastní web. Proto je dobré, abyste od začátku měli jednotnou koncepci, ve které se vaši fanoušci znovu najdou na vašich specializovaných stránkách.

Znamená to, že je potřebné, abyste se i během surfování ve volném čase neustále rozhlíželi po nových partnerech. Tito partneři vám mohou pomoci při přeměně vašeho koníčku na zdroj obživy.

Jako se vším na internetu, je – v ideálním případě – jedním z klíčů k úspěchu všeobecná známost, která vede ke sledovanosti a návštěvnosti a která následně otevírá (netušené) finanční možnosti.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Copywriting vs. Content Writing
3 min. doba čtení

Copywriting vs. Content Writing

Každá společnost, která se zabývá e-commerce, musí rozlišovat copywriting a content writing. Přestože mají odlišné využití a používají odlišné strategie, obě jsou nezbytné pro přilákání a zaujmutí klientů. Tento článek vysvětluje rozdíly mezi těmito styly psaní, aby vám pomohl činit lepší marketingová rozhodnutí.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+