3 min. doba čtení

Televize Nova plánuje významné zdražení reklamy ve svém vysílání

Jedna z největších komerčních televizí v Česku bude zdražovat reklamní prostor. Toto rozhodnutí bylo zdůvodněno rostoucí poptávkou po reklamním prostoru a zvýšenými náklady spojenými s výrobou televizních pořadů.

Televize Nova plánuje významné zdražení reklamy ve svém vysílání

Vzniká tak serie zdražování – televize zvýšila cenu za reklamní prostor o 12 % už letos a o stejnou výšku i loni. V roce 2021 bylo zdražení o 5 %. Obchodní ředitel TV Nova, Jan Ulrych, uvedl: “Vzhledem k rostoucí poptávce po komerčním prostoru a současně vyšším nákladům při výrobě pořadů jsme nuceni zvýšit průměrnou cenu pro klienty v roce 2024 o 18 %.” 

Nova se zaměřuje na cílovou skupinu dospělých diváků ve věku od 15 do 54 let. Nová cenová politika bude zahrnovat úpravu koeficientu u stopáže patnáctisekundového spotu a navyšování koeficientů v nejvytíženějších měsících květnu, červnu, září a říjnu o pět procentních bodů. Navíc se zvýší koeficient off prime time o pět procentních bodů.

Připravte se na nová pravidla a prémiový prostor

V roce 2024 televize zavede dvě nová pravidla pro svou obchodní politiku. První zahrnuje 10% příplatek za umístění reklamy v premiérových pořadech s vysokou poptávkou od zadavatelů. Druhým novým pravidlem je 10% příplatek za pozdní objednávky, které budou přijaty více než 10 pracovních dní po vydání programu. Toto opatření má zajistit dostatečnou dostupnost reklamního prostoru v požadovaných časových pásmech.

Nova označuje jako “prémiové” pořady takové, které mají velký očekávaný zájem od klientů. Mezi tyto pořady patří například Táta v nesnázích, populární seriály jako Ulice a Kriminálka Anděl, a reality show typu MasterChef. Mluvčí Novy, Barbora Dlabáčková, uvedla, že výběr prémiových pořadů může být aktualizován každý měsíc podle aktuální poptávky. “Primárně se bude jednat o prime time pořady na hlavním kanále, ale stejně tak se může jednat o pořady v jiných částech dnech na tematických kanálech, typově nové premiérové řady našich seriálů nebo reality show a zcela nové programové formáty,” doplňuje.

Podle plánu by mělo být 64 % reklamy vysíláno na hlavním kanálu Novy, 14 % na kanálu Nova Cinema a zbylých 22 % na ostatních kanálech, jako jsou Nova Fun, Nova Gold, Nova Lady, Markíza International a Nova.cz.

Televize Nova, která patří do televizní skupiny CME investiční skupiny PPF, zaznamenala v loňském roce nárůst tržeb o 15 % na 7,07 miliardy Kč a čistý zisk o 6 % na 1,11 miliardy Kč. Hlavním zdrojem tržeb byly příjmy z vysílané reklamy, které stouply o necelá dvě procenta na 4,43 miliardy Kč.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+