Vzniká tak serie zdražování – televize zvýšila cenu za reklamní prostor o 12 % už letos a o stejnou výšku i loni. V roce 2021 bylo zdražení o 5 %. Obchodní ředitel TV Nova, Jan Ulrych, uvedl: “Vzhledem k rostoucí poptávce po komerčním prostoru a současně vyšším nákladům při výrobě pořadů jsme nuceni zvýšit průměrnou cenu pro klienty v roce 2024 o 18 %.”
Nova se zaměřuje na cílovou skupinu dospělých diváků ve věku od 15 do 54 let. Nová cenová politika bude zahrnovat úpravu koeficientu u stopáže patnáctisekundového spotu a navyšování koeficientů v nejvytíženějších měsících květnu, červnu, září a říjnu o pět procentních bodů. Navíc se zvýší koeficient off prime time o pět procentních bodů.
Připravte se na nová pravidla a prémiový prostor
V roce 2024 televize zavede dvě nová pravidla pro svou obchodní politiku. První zahrnuje 10% příplatek za umístění reklamy v premiérových pořadech s vysokou poptávkou od zadavatelů. Druhým novým pravidlem je 10% příplatek za pozdní objednávky, které budou přijaty více než 10 pracovních dní po vydání programu. Toto opatření má zajistit dostatečnou dostupnost reklamního prostoru v požadovaných časových pásmech.
Nova označuje jako “prémiové” pořady takové, které mají velký očekávaný zájem od klientů. Mezi tyto pořady patří například Táta v nesnázích, populární seriály jako Ulice a Kriminálka Anděl, a reality show typu MasterChef. Mluvčí Novy, Barbora Dlabáčková, uvedla, že výběr prémiových pořadů může být aktualizován každý měsíc podle aktuální poptávky. “Primárně se bude jednat o prime time pořady na hlavním kanále, ale stejně tak se může jednat o pořady v jiných částech dnech na tematických kanálech, typově nové premiérové řady našich seriálů nebo reality show a zcela nové programové formáty,” doplňuje.
Podle plánu by mělo být 64 % reklamy vysíláno na hlavním kanálu Novy, 14 % na kanálu Nova Cinema a zbylých 22 % na ostatních kanálech, jako jsou Nova Fun, Nova Gold, Nova Lady, Markíza International a Nova.cz.
Televize Nova, která patří do televizní skupiny CME investiční skupiny PPF, zaznamenala v loňském roce nárůst tržeb o 15 % na 7,07 miliardy Kč a čistý zisk o 6 % na 1,11 miliardy Kč. Hlavním zdrojem tržeb byly příjmy z vysílané reklamy, které stouply o necelá dvě procenta na 4,43 miliardy Kč.