3 min. doba čtení

Televize Nova plánuje významné zdražení reklamy ve svém vysílání

Jedna z největších komerčních televizí v Česku bude zdražovat reklamní prostor. Toto rozhodnutí bylo zdůvodněno rostoucí poptávkou po reklamním prostoru a zvýšenými náklady spojenými s výrobou televizních pořadů.

Televize Nova plánuje významné zdražení reklamy ve svém vysílání

Vzniká tak serie zdražování – televize zvýšila cenu za reklamní prostor o 12 % už letos a o stejnou výšku i loni. V roce 2021 bylo zdražení o 5 %. Obchodní ředitel TV Nova, Jan Ulrych, uvedl: „Vzhledem k rostoucí poptávce po komerčním prostoru a současně vyšším nákladům při výrobě pořadů jsme nuceni zvýšit průměrnou cenu pro klienty v roce 2024 o 18 %.“ 

Nova se zaměřuje na cílovou skupinu dospělých diváků ve věku od 15 do 54 let. Nová cenová politika bude zahrnovat úpravu koeficientu u stopáže patnáctisekundového spotu a navyšování koeficientů v nejvytíženějších měsících květnu, červnu, září a říjnu o pět procentních bodů. Navíc se zvýší koeficient off prime time o pět procentních bodů.

Připravte se na nová pravidla a prémiový prostor

V roce 2024 televize zavede dvě nová pravidla pro svou obchodní politiku. První zahrnuje 10% příplatek za umístění reklamy v premiérových pořadech s vysokou poptávkou od zadavatelů. Druhým novým pravidlem je 10% příplatek za pozdní objednávky, které budou přijaty více než 10 pracovních dní po vydání programu. Toto opatření má zajistit dostatečnou dostupnost reklamního prostoru v požadovaných časových pásmech.

Nova označuje jako „prémiové“ pořady takové, které mají velký očekávaný zájem od klientů. Mezi tyto pořady patří například Táta v nesnázích, populární seriály jako Ulice a Kriminálka Anděl, a reality show typu MasterChef. Mluvčí Novy, Barbora Dlabáčková, uvedla, že výběr prémiových pořadů může být aktualizován každý měsíc podle aktuální poptávky. “Primárně se bude jednat o prime time pořady na hlavním kanále, ale stejně tak se může jednat o pořady v jiných částech dnech na tematických kanálech, typově nové premiérové řady našich seriálů nebo reality show a zcela nové programové formáty,” doplňuje.

Podle plánu by mělo být 64 % reklamy vysíláno na hlavním kanálu Novy, 14 % na kanálu Nova Cinema a zbylých 22 % na ostatních kanálech, jako jsou Nova Fun, Nova Gold, Nova Lady, Markíza International a Nova.cz.

Televize Nova, která patří do televizní skupiny CME investiční skupiny PPF, zaznamenala v loňském roce nárůst tržeb o 15 % na 7,07 miliardy Kč a čistý zisk o 6 % na 1,11 miliardy Kč. Hlavním zdrojem tržeb byly příjmy z vysílané reklamy, které stouply o necelá dvě procenta na 4,43 miliardy Kč.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+