3 min. doba čtení

Telekom bude pro zásilky používat recyklovatelné obaly ze Slovenska

Telekom pilotně zavádí novou formu přepravy a při přepravě svých zásilek prostřednictvím služby Packeta bude používat recyklovatelné obaly.

Telekom bude pro zásilky používat recyklovatelné obaly ze Slovenska

Jako významný hráč v oblasti strategie ESG se Telekom zavázal ke snižování uhlíkové stopy svého podnikání a snaží se tyto zásady promítnout do své práce s dodavateli. Společnost Packeta, stejně jako Telekom, oceňuje zásady udržitelnosti ve svém podnikání a zavazuje se ke snižování negativních dopadů na životní prostředí a ke zlepšování kvality zásilek. Toto klíčové rozhodnutí jí umožnilo přejít z tradičních krabic na krabice z lepenky a plastu. Tato změna jí umožnila ušetřit náklady a zároveň snížit uhlíkovou stopu.

O co jde?

Telekom standardně používal pro přepravu zboží ve spolupráci se spedičními společnostmi jednorázové obaly nebo kartonové krabice s nízkou trvanlivostí. Po převzetí zásilky zůstala kartonová krabice u zákazníka, který ji mohl dále používat, nebo skončila v systému sběru odpadu.

Packeta navrhla společnosti Telekom řešení, které by místo jednorázových obalů využívalo tzv. vratné obaly. V pilotním provozu tak bude putovat mezi zákazníkem a Telekomem několik desítekkrát (podobně jako vratné lahve v jiných odvětvích).

Pilotní provoz bude probíhat od poloviny srpna pro zákazníky, kteří si zásilky objednávají přes web. V rámci pilotního provozu pak kurýr doručí zásilku a zároveň zajistí odebrání vratného obalu pro další použití.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Krabice vydrží déle a jsou vyrobeny ze 100% recyklovatelného materiálu

Nové přepravní boxy se vyrábějí na Slovensku, jsou vyrobeny ze 100% recyklovatelného materiálu a vydrží několikanásobně větší zátěž než jejich kartonové protějšky. Vzhledem k tomu, že materiál použitý na výrobu přepravních krabic je vyroben z recyklovatelných materiálů, na konci životního cyklu vratného obalu je krabice výrobcem opět recyklována a je z ní vyroben nový vratný obal nebo jiný výrobek. Nové přepravní boxy navíc umožňují větší ochranu zásilek před mechanickým poškozením nebo povětrnostními vlivy, přičemž jsou vodotěsné a dokáží zásilku maximálně ochránit až do doby, než ji obdrží zákazník.

Další výhodou je skládání a rozkládání vratných obalů, které zabere polovinu času oproti kartonovým krabicím, jejichž životnost se snižuje častým mechanickým rozkládáním. Součástí nového obalu je také speciálně přidělený QR kód, pomocí kterého může Packeta lokalizovat jeho aktuální polohu a zabránit tak případné ztrátě vratného obalu.

Telekom na pilotním provozu spolupracuje se společnostmi Packeta SK (pro distribuci a zpětný odběr obalů) a Corplex Slovakia (pro výrobu a recyklaci vratných obalů).

Credit: Detepe.sk

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+