3min. doba čtení

Telekom bude pro zásilky používat recyklovatelné obaly ze Slovenska

Telekom pilotně zavádí novou formu přepravy a při přepravě svých zásilek prostřednictvím služby Packeta bude používat recyklovatelné obaly.

Telekom bude pro zásilky používat recyklovatelné obaly ze Slovenska

Jako významný hráč v oblasti strategie ESG se Telekom zavázal ke snižování uhlíkové stopy svého podnikání a snaží se tyto zásady promítnout do své práce s dodavateli. Společnost Packeta, stejně jako Telekom, oceňuje zásady udržitelnosti ve svém podnikání a zavazuje se ke snižování negativních dopadů na životní prostředí a ke zlepšování kvality zásilek. Toto klíčové rozhodnutí jí umožnilo přejít z tradičních krabic na krabice z lepenky a plastu. Tato změna jí umožnila ušetřit náklady a zároveň snížit uhlíkovou stopu.

O co jde?

Telekom standardně používal pro přepravu zboží ve spolupráci se spedičními společnostmi jednorázové obaly nebo kartonové krabice s nízkou trvanlivostí. Po převzetí zásilky zůstala kartonová krabice u zákazníka, který ji mohl dále používat, nebo skončila v systému sběru odpadu.

Packeta navrhla společnosti Telekom řešení, které by místo jednorázových obalů využívalo tzv. vratné obaly. V pilotním provozu tak bude putovat mezi zákazníkem a Telekomem několik desítekkrát (podobně jako vratné lahve v jiných odvětvích).

Pilotní provoz bude probíhat od poloviny srpna pro zákazníky, kteří si zásilky objednávají přes web. V rámci pilotního provozu pak kurýr doručí zásilku a zároveň zajistí odebrání vratného obalu pro další použití.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Krabice vydrží déle a jsou vyrobeny ze 100% recyklovatelného materiálu

Nové přepravní boxy se vyrábějí na Slovensku, jsou vyrobeny ze 100% recyklovatelného materiálu a vydrží několikanásobně větší zátěž než jejich kartonové protějšky. Vzhledem k tomu, že materiál použitý na výrobu přepravních krabic je vyroben z recyklovatelných materiálů, na konci životního cyklu vratného obalu je krabice výrobcem opět recyklována a je z ní vyroben nový vratný obal nebo jiný výrobek. Nové přepravní boxy navíc umožňují větší ochranu zásilek před mechanickým poškozením nebo povětrnostními vlivy, přičemž jsou vodotěsné a dokáží zásilku maximálně ochránit až do doby, než ji obdrží zákazník.

Další výhodou je skládání a rozkládání vratných obalů, které zabere polovinu času oproti kartonovým krabicím, jejichž životnost se snižuje častým mechanickým rozkládáním. Součástí nového obalu je také speciálně přidělený QR kód, pomocí kterého může Packeta lokalizovat jeho aktuální polohu a zabránit tak případné ztrátě vratného obalu.

Telekom na pilotním provozu spolupracuje se společnostmi Packeta SK (pro distribuci a zpětný odběr obalů) a Corplex Slovakia (pro výrobu a recyklaci vratných obalů).

Credit: Detepe.sk

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+