2 min. doba čtení

Stávka zaměstnanců společnosti Apple ve Francii: zaměstnanci požadují vyšší mzdy a lepší pracovní podmínky

Zaměstnanci obchodů americké technologické společnosti Apple ve Francii zahájili celostátní stávku jako reakci na tlak na zvýšení mezd a zlepšení pracovních podmínek. Stávka byla naplánována tak, aby začala v den prodeje nových smartphonů iPhone 15, které Apple představil minulý týden. Tento krok je výrazným signálem od zaměstnanců a odborových svazů směrem k společnosti, která dominuje světovému trhu s elektronikou.

Stávka zaměstnanců společnosti Apple ve Francii: zaměstnanci požadují vyšší mzdy a lepší pracovní podmínky
Zdroj: Depositphotos

Reakce na vysokou inflaci

Odborové svazy zastupující zaměstnance Applu ve Francii mají jasné požadavky. Chtějí zvýšení mezd o sedm procent a obnovení náboru nových zaměstnanců. Tyto požadavky jsou pro odborové zástupce nezbytné k zajistění důstojných životních podmínek pro zaměstnance.

Firma Apple na druhé straně nabízí zvýšení mezd pouze maximálně o 4,5 procenta, což je méně, než požadující stávkující zaměstnanci. Toto nepochopení mezi zaměstnanci a společností zanechává místo pro nepokoje a nejistotu v obchodech Applu ve Francii.

Jeden z odborových předáků zdůraznil, že inflace stále představuje výzvu pro zaměstnance, a mnozí z nich čelí finančním problémům. Stávka není zaměřena na blokování prodeje nových iPhonů, ale na upozornění na tuto citlivou situaci. Zaměstnanci se snaží prosadit svá legitimní práva a požadavky na zvýšení kvality svých pracovních životů.

Týdenní podcast UPdate

Stávka není jediným problémem na francouzském trhu

Pro společnost Apple je stávka dalším problémem na francouzském trhu. Minulý týden francouzské regulátory zakázaly prodej smartphonů iPhone 12 kvůli porušení limitů elektromagnetických vln, což již společnosti v zemi způsobilo finanční problémy. Stávka přidává další tlak na Apple, aby řešil své vztahy s francouzskými zaměstnanci a regulátory.

Telefony iPhone tvoří klíčový segment portfolia Applu a podílí se na více než polovině jeho celkových tržeb. To znamená, že akce zaměstnanců má potenciálně zásadní vliv na celkový obchodní výkon společnosti.

Celkový vývoj situace zůstává v rukou odborových svazů a vedení Applu ve Francii. Stávka by však mohla sloužit jako signál pro další zaměstnanecké komunity v technologickém průmyslu, aby také prosazovaly svá práva a požadavky na lepší pracovní podmínky a mzdy.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+