2 min. doba čtení

Společnost Meta spouští placené verze služeb Facebook a Instagram bez reklam

Společnost Meta plánuje v Evropě spustit placené verze sociálních sítí Facebook a Instagram, které budou bez reklam. Tento krok společnosti je reakcí na evropskou regulaci, způsobem, jak se jí vyhnout, a snahou zachovat si hlavní zdroj příjmů.

Společnost Meta spouští placené verze služeb Facebook a Instagram bez reklam

Zpoplatněné verze pro Evropu

Podle informací zveřejněných na blogu Meta Platforms se placené verze těchto sociálních sítí snaží přizpůsobit evropským předpisům. Tato iniciativa by měla být k dispozici uživatelům ze zemí Evropské unie, ale i Švýcarska a dalších zemí Evropského hospodářského prostoru, včetně Islandu, Norska a Lichtenštejnska. Uživatelé, kteří se rozhodnou pro tuto placenou službu, budou moci používat Facebook a Instagram bez obtěžujících reklam.

Cena za měsíční předplatné bude záviset na tom, zda budete službu používat ve webovém prohlížeči nebo na chytrých telefonech a tabletech se systémy Android a iOS. Měsíční předplatné přes webový prohlížeč bude stát 9,99 eura, což je přibližně 245 korun. Pro uživatele mobilních zařízení s operačním systémem Android a iOS bude cena 12,99 eur, což je přibližně 319 korun.

Týdenní podcast UPdate

Volba bude zachována

Tato nová možnost umožní uživatelům vybrat si mezi bezplatnou verzí sociální sítě s reklamami a placenou verzí bez reklam. To by mohlo Meta Platformě pomoci splnit evropské předpisy, které omezují způsob, jakým mohou být reklamy cíleny na uživatele bez jejich souhlasu.

Základním obchodním modelem společnosti Meta je již téměř 20 let poskytování bezplatných služeb sociálních sítí a prodej reklamy podnikům, které chtějí oslovit uživatele sociálních sítí. Podle Financial Times (FT) je Evropa druhým nejziskovějším regionem společnosti Meta po Severní Americe. Finanční ředitelka společnosti Susan Li v dubnu uvedla, že reklama v Evropské unii představuje přibližně 10 % celkového obchodu společnosti.

Společnost Meta se v minulosti dostala do problémů kvůli evropským předpisům o ochraně osobních údajů, v lednu jí irská Komise pro ochranu osobních údajů (DPC) udělila pokutu ve výši 390 milionů eur za to, že nutila uživatele akceptovat cílenou reklamu jako podmínku používání Facebooku. Později společnost oznámila, že bude uživatele v Evropské unii žádat o souhlas předtím, než umožní společnostem cílit reklamu na základě jejich preferencí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly
4 min. doba čtení

Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly

Rok 2025 přináší nenápadné, ale zásadní změny v digitálním chování zákazníků. Nejnovější zpráva od Contentsquare mapuje chování uživatelů na 6 000 webech a potvrzuje, že v roce 2025 už nejde jen o to, kolik lidí na web přijde, ale jak moc se jim tam chce zůstat. Cesta od první návštěvy po opakovaný nákup je dnes nepředvídatelná. […]

Přečíst článek
Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment
4 min. doba čtení

Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment

Malé a střední podniky (tzv. SMB – small and mid-sized businesses) často tvoří páteř ekonomiky, přesto jsou v marketingových rozpočtech mnoha firem na okraji. Nová studie společností Intuit a EMARKETER odhaluje, že právě SMB segment představuje obrovský, ale nedostatečně využitý potenciál pro růst B2B i e-commerce firem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+