Společnost se vzpamatovává z omezení, která uzavřela její parky
Segment zábavních parků společnosti Disney ve srovnání s předchozím čtvrtletím zdvojnásobil tržby na 6,7 miliardy dolarů. K růstu přispěla vyšší návštěvnost, rezervace hotelů a obnovení plaveb výletních lodí, jakož i vyšší ceny vstupenek a vyšší výdaje za jídlo, nápoje a zboží.
Kromě toho nebyly v posledním čtvrtletí plně otevřeny všechny mezinárodní parky. Některé fungovaly v omezeném režimu. Hongkongská pobočka byla znovu otevřena, ale Šanghaj zůstává uzavřena. McCarthy poznamenal, že v současném čtvrtletí přijde společnost kvůli těmto omezením o dalších 350 milionů dolarů.
Počet předplatitelů streamovací služby Disney+ roste
Společnost Disney ve středu oznámila zvýšení počtu předplatitelů své streamovací služby. Celkový počet předplatitelů služby Disney+ vzrostl ve druhém čtvrtletí na 137,7 milionu, což je více, než analytici předpokládali. Ty podle StreetAccount očekávaly nárůst předplatitelů na 135 milionů.
“Ve druhém čtvrtletí jsme dosáhli vynikajících výsledků, včetně fantastických výsledků v našich parcích a pokračujícího růstu našich streamovacích služeb. Přidali jsme 7,9 milionu předplatitelů služby Disney+ a celkový počet předplatitelů na všech našich platformách DTC přesáhl 205 milionů. Znovu jsme dokázali, že patříme do vlastní ligy,” uvedl ve středečním prohlášení generální ředitel Bob Chapek.
Obavy investorů
Akcie společnosti Disney se od ledna propadly o 30 % a investoři se obávají, zda společnost dokáže udržet růst v oblasti streamovacích služeb. Předpokládají také, jak by zvýšená inflace a případná recese mohly ovlivnit její budoucí podnikání. Konkurenční Netflix zaznamenal v posledním čtvrtletí úbytek 200 000 předplatitelů, což je první pokles počtu placených uživatelů za více než deset let. Výhled na druhé čtvrtletí je ještě horší. Společnost očekává celosvětovou ztrátu 2 milionů placených předplatitelů.
Na rozdíl od Netflixu, který v současné době prochází náročným obdobím, Disney dohání svého největšího konkurenta a brzy se může stát lídrem na trhu streamovacích platforem.