2 min. doba čtení

Sociální sítě jsou každodenní součástí života lidí. Průměrný uživatel používá sedm platforem

Digitální společnost Kepios zveřejnila zprávu, podle které je téměř každý člověk, který používá internet, zároveň uživatelem sociálních sítí.

Sociální sítě jsou každodenní součástí života lidí. Průměrný uživatel používá sedm platforem
Zdroj: Depositphotos

Fenomén volného času

Na celém světě je téměř pět miliard aktivních uživatelů sociálních sítí, což představuje více než 60 % světové populace. To představuje nárůst o 3,7 procenta za poslední rok. Vyplývá to ze zprávy digitální společnosti Kepios, která byla zveřejněna ve čtvrtek. TASR zprávu převzala od agentury AFP.

Zpráva dále uvádí, že na světě je celkem 5,19 miliardy uživatelů internetu, což představuje 64,5 procenta světové populace.

Mezi regiony jsou v tomto ohledu velké rozdíly. Ve východní a střední Africe používá sociální sítě pouze každý jedenáctý člověk, v Indii, která je v současnosti nejlidnatější zemí světa, je to každý třetí člověk.

Průměrný uživatel sociálních sítí používá podle zprávy sedm platforem.

Čas strávený na sociálních sítích se také zvýšil, a to o dvě minuty na dvě hodiny a 26 minut denně. I zde jsou velké rozdíly: Brazilci tráví na sociálních sítích v průměru tři hodiny a 49 minut denně, zatímco Japonci méně než hodinu.

Na světě existuje několik desítek typů sociálních sítí, ale jen několik z nich má celosvětový dosah.

Americká společnost Meta vlastní aplikaci WhatsApp a populární sociální sítě Instagram a Facebook. Čína má aplikace WeChat, TikTok a jeho místní verzi Douyin. Mezi další platformy patří Twitter, Messenger a Telegram.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+