2 min. doba čtení

Slováci hledají zdravé potraviny zejména v supermarketech

Až polovina Slováků pravidelně, alespoň několikrát měsíčně, sáhne po zdravých potravinách. Nejoblíbenějším místem pro jejich nákup jsou supermarkety, které nabízejí široký výběr. Hlavním důvodem, proč se lidé rozhodují pro zdravější alternativy, je snaha zlepšit své celkové zdraví a podpořit životní styl plný vitality.

Slováci hledají zdravé potraviny zejména v supermarketech
Zdroj: Depositphotos

Zdravá výživa je v dnešní době velmi komplexní a stále aktuální téma. Výzkum zahrnoval především cereálie, ořechy, bylinné směsi, biopotraviny, superpotraviny a jiné zdravé potraviny. Polovina slovenských internetových respondentů ve výzkumu uvedla, že nakupuje tyto zdravé potraviny alespoň několikrát do měsíce, dalších 17 % přibližně jednou za měsíc a 10 % je nenakupuje vůbec. K nákupu alespoň několikrát do měsíce se ve větší míře uchylují mladší respondenti: v rozmezí 15 – 34 let takto nakupuje až 62 % z nich. Pro srovnání, lidé nad 55 let takto nakupují jen ve 45 %.

Většina lidí, kteří zdravou výživu alespoň někdy kupují, ji obvykle nakupuje v supermarketech (80 %). Menší část lidí raději zavítá do specializovaných obchodů na zdravou výživu (23 %) a 20 % do drogerií.

Jeden z nejčastějších důvodů, proč respondenti v obchodu sáhnou po zdravých potravinách, je podpora celkového zdraví (59 %). Pak následuje vyšší kvalita těchto potravin (38 %) a lepší chuť (23 %). Někteří respondenti (12 %) se pro zdravou výživu rozhodují kvůli zdravotním omezením, jako je celiakie, cukrovka nebo intolerance na laktózu, a dalších 11 % kvůli zdravotním omezením člena domácnosti.

Od častějšího nákupu zdravé výživy odrazuje české uživatele internetu především vysoká cena (71 %). Některých i nedostatečná dostupnost prodejen s tímto zbožím (18 %). 12 % respondentů uvedlo, že se ve výrobcích zdravé výživy nevyzná a stejnému procentu tyto potraviny nechutnají.

Výzkum realizovala výzkumná agentura ResSOLUTION Group metodou online sběru dat. Zúčastnila se ho pětistovka internetových respondentů ze Slovenského národního panelu starších 15 let.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?
4 min. doba čtení

Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?

Značky stojí před důležitou výzvou, jak změnit způsob zobrazování mužů ve svých kampaních. Podle nedávné zprávy společnosti Kantar se moderní publikum neumí ztotožnit se zažitými stereotypy o silných a nezdolných mužích. a k růstu značky. Podívejme se na závěry, ze kterých může e-commerce čerpat a využít je ve svůj prospěch.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+