Zdravá výživa je v dnešní době velmi komplexní a stále aktuální téma. Výzkum zahrnoval především cereálie, ořechy, bylinné směsi, biopotraviny, superpotraviny a jiné zdravé potraviny. Polovina slovenských internetových respondentů ve výzkumu uvedla, že nakupuje tyto zdravé potraviny alespoň několikrát do měsíce, dalších 17 % přibližně jednou za měsíc a 10 % je nenakupuje vůbec. K nákupu alespoň několikrát do měsíce se ve větší míře uchylují mladší respondenti: v rozmezí 15 – 34 let takto nakupuje až 62 % z nich. Pro srovnání, lidé nad 55 let takto nakupují jen ve 45 %.
Většina lidí, kteří zdravou výživu alespoň někdy kupují, ji obvykle nakupuje v supermarketech (80 %). Menší část lidí raději zavítá do specializovaných obchodů na zdravou výživu (23 %) a 20 % do drogerií.
Jeden z nejčastějších důvodů, proč respondenti v obchodu sáhnou po zdravých potravinách, je podpora celkového zdraví (59 %). Pak následuje vyšší kvalita těchto potravin (38 %) a lepší chuť (23 %). Někteří respondenti (12 %) se pro zdravou výživu rozhodují kvůli zdravotním omezením, jako je celiakie, cukrovka nebo intolerance na laktózu, a dalších 11 % kvůli zdravotním omezením člena domácnosti.
Od častějšího nákupu zdravé výživy odrazuje české uživatele internetu především vysoká cena (71 %). Některých i nedostatečná dostupnost prodejen s tímto zbožím (18 %). 12 % respondentů uvedlo, že se ve výrobcích zdravé výživy nevyzná a stejnému procentu tyto potraviny nechutnají.
Výzkum realizovala výzkumná agentura ResSOLUTION Group metodou online sběru dat. Zúčastnila se ho pětistovka internetových respondentů ze Slovenského národního panelu starších 15 let.
Tisková zpráva