2 min. doba čtení

Slováci hledají zdravé potraviny zejména v supermarketech

Až polovina Slováků pravidelně, alespoň několikrát měsíčně, sáhne po zdravých potravinách. Nejoblíbenějším místem pro jejich nákup jsou supermarkety, které nabízejí široký výběr. Hlavním důvodem, proč se lidé rozhodují pro zdravější alternativy, je snaha zlepšit své celkové zdraví a podpořit životní styl plný vitality.

Slováci hledají zdravé potraviny zejména v supermarketech
Zdroj: Depositphotos

Zdravá výživa je v dnešní době velmi komplexní a stále aktuální téma. Výzkum zahrnoval především cereálie, ořechy, bylinné směsi, biopotraviny, superpotraviny a jiné zdravé potraviny. Polovina slovenských internetových respondentů ve výzkumu uvedla, že nakupuje tyto zdravé potraviny alespoň několikrát do měsíce, dalších 17 % přibližně jednou za měsíc a 10 % je nenakupuje vůbec. K nákupu alespoň několikrát do měsíce se ve větší míře uchylují mladší respondenti: v rozmezí 15 – 34 let takto nakupuje až 62 % z nich. Pro srovnání, lidé nad 55 let takto nakupují jen ve 45 %.

Většina lidí, kteří zdravou výživu alespoň někdy kupují, ji obvykle nakupuje v supermarketech (80 %). Menší část lidí raději zavítá do specializovaných obchodů na zdravou výživu (23 %) a 20 % do drogerií.

Jeden z nejčastějších důvodů, proč respondenti v obchodu sáhnou po zdravých potravinách, je podpora celkového zdraví (59 %). Pak následuje vyšší kvalita těchto potravin (38 %) a lepší chuť (23 %). Někteří respondenti (12 %) se pro zdravou výživu rozhodují kvůli zdravotním omezením, jako je celiakie, cukrovka nebo intolerance na laktózu, a dalších 11 % kvůli zdravotním omezením člena domácnosti.

Od častějšího nákupu zdravé výživy odrazuje české uživatele internetu především vysoká cena (71 %). Některých i nedostatečná dostupnost prodejen s tímto zbožím (18 %). 12 % respondentů uvedlo, že se ve výrobcích zdravé výživy nevyzná a stejnému procentu tyto potraviny nechutnají.

Výzkum realizovala výzkumná agentura ResSOLUTION Group metodou online sběru dat. Zúčastnila se ho pětistovka internetových respondentů ze Slovenského národního panelu starších 15 let.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+