2 min. doba čtení

Slevy už nejsou cool. Ochota spotřebitelů utrácet peníze začíná klesat.

Amazon v úterý zahájil dvoudenní výprodej nazvaný Prime Big Deal Days. Walmart a Target se mu snaží konkurovat vlastními akcemi.

Slevy už nejsou cool. Ochota spotřebitelů utrácet peníze začíná klesat.

Spotřebitelé se obávají vyšší inflace a úrokových sazeb

Zdá se, že výhodné nákupy ztrácejí v očích spotřebitelů své kouzlo. Tři největší americké maloobchodní řetězce Amazon, Walmart a Target zahájily klíčový týden slev, ale bývalý generální ředitel Walmartu v USA Bill Simon varuje, že ochota spotřebitelů utrácet peníze začíná klesat.

Spotřebitelé se podle něj obávají vyšší inflace a úrokových sazeb, sporů v Kongresu ohledně federálního rozpočtu, polarizující politiky, obnovení splácení studentských půjček a v poslední době i násilí v Izraeli. “Po dlouhé době je tu důvod, aby si spotřebitelé na chvíli oddechli,” dodal B. Simon v rozhovoru pro televizi CNBC.

Amazon v úterý zahájil dvoudenní výprodej nazvaný Prime Big Deal Days. Walmart a Target se mu snaží konkurovat vlastními akcemi, aby získali náskok před nadcházejícími svátky. B. Simon si však všiml, že všichni tři prodejci mají něco společného – jejich slevy nejsou tak výhodné.

“Obvykle řeknou, že 50palcový televizor stojí 199 dolarů nebo něco podobného. Teď říkají, že je na ni 40procentní sleva. Procenta se používají, když nejste na konečnou cenu příliš hrdí. Myslím, že inflace tlačí relativní ceny nahoru,” vysvětlil B. Simon.

Ceny akcií společností Amazon, Walmart a Target byly v posledních dvou měsících pod zvýšeným tlakem. Společnost Target je na tom ze všech tří nejhůře – její akcie klesly o 19 procent.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů
4 min. doba čtení

Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů

Affiliate síť Dognet po téměř 12 letech úspěšného působení v CEE a na Balkáně připravuje nový systém Dognet 2.0, který posune celou síť na vyšší úroveň. Poslední roky intenzivně pracovali na novém affiliate řešení, které je navrženo tak, aby přinášelo výhody nejen inzerentům, ale i partnerům. Do aktivního vývoje se zapojila také česká pobočka, která […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+