2 min. doba čtení

Slevy už nejsou cool. Ochota spotřebitelů utrácet peníze začíná klesat.

Amazon v úterý zahájil dvoudenní výprodej nazvaný Prime Big Deal Days. Walmart a Target se mu snaží konkurovat vlastními akcemi.

Slevy už nejsou cool. Ochota spotřebitelů utrácet peníze začíná klesat.

Spotřebitelé se obávají vyšší inflace a úrokových sazeb

Zdá se, že výhodné nákupy ztrácejí v očích spotřebitelů své kouzlo. Tři největší americké maloobchodní řetězce Amazon, Walmart a Target zahájily klíčový týden slev, ale bývalý generální ředitel Walmartu v USA Bill Simon varuje, že ochota spotřebitelů utrácet peníze začíná klesat.

Spotřebitelé se podle něj obávají vyšší inflace a úrokových sazeb, sporů v Kongresu ohledně federálního rozpočtu, polarizující politiky, obnovení splácení studentských půjček a v poslední době i násilí v Izraeli. „Po dlouhé době je tu důvod, aby si spotřebitelé na chvíli oddechli,“ dodal B. Simon v rozhovoru pro televizi CNBC.

Amazon v úterý zahájil dvoudenní výprodej nazvaný Prime Big Deal Days. Walmart a Target se mu snaží konkurovat vlastními akcemi, aby získali náskok před nadcházejícími svátky. B. Simon si však všiml, že všichni tři prodejci mají něco společného – jejich slevy nejsou tak výhodné.

„Obvykle řeknou, že 50palcový televizor stojí 199 dolarů nebo něco podobného. Teď říkají, že je na ni 40procentní sleva. Procenta se používají, když nejste na konečnou cenu příliš hrdí. Myslím, že inflace tlačí relativní ceny nahoru,“ vysvětlil B. Simon.

Ceny akcií společností Amazon, Walmart a Target byly v posledních dvou měsících pod zvýšeným tlakem. Společnost Target je na tom ze všech tří nejhůře – její akcie klesly o 19 procent.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+