2 min. doba čtení

Slevy už nejsou cool. Ochota spotřebitelů utrácet peníze začíná klesat.

Amazon v úterý zahájil dvoudenní výprodej nazvaný Prime Big Deal Days. Walmart a Target se mu snaží konkurovat vlastními akcemi.

Slevy už nejsou cool. Ochota spotřebitelů utrácet peníze začíná klesat.

Spotřebitelé se obávají vyšší inflace a úrokových sazeb

Zdá se, že výhodné nákupy ztrácejí v očích spotřebitelů své kouzlo. Tři největší americké maloobchodní řetězce Amazon, Walmart a Target zahájily klíčový týden slev, ale bývalý generální ředitel Walmartu v USA Bill Simon varuje, že ochota spotřebitelů utrácet peníze začíná klesat.

Spotřebitelé se podle něj obávají vyšší inflace a úrokových sazeb, sporů v Kongresu ohledně federálního rozpočtu, polarizující politiky, obnovení splácení studentských půjček a v poslední době i násilí v Izraeli. “Po dlouhé době je tu důvod, aby si spotřebitelé na chvíli oddechli,” dodal B. Simon v rozhovoru pro televizi CNBC.

Amazon v úterý zahájil dvoudenní výprodej nazvaný Prime Big Deal Days. Walmart a Target se mu snaží konkurovat vlastními akcemi, aby získali náskok před nadcházejícími svátky. B. Simon si však všiml, že všichni tři prodejci mají něco společného – jejich slevy nejsou tak výhodné.

“Obvykle řeknou, že 50palcový televizor stojí 199 dolarů nebo něco podobného. Teď říkají, že je na ni 40procentní sleva. Procenta se používají, když nejste na konečnou cenu příliš hrdí. Myslím, že inflace tlačí relativní ceny nahoru,” vysvětlil B. Simon.

Ceny akcií společností Amazon, Walmart a Target byly v posledních dvou měsících pod zvýšeným tlakem. Společnost Target je na tom ze všech tří nejhůře – její akcie klesly o 19 procent.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Červen přál online objednávkám služeb
2 min. doba čtení

Červen přál online objednávkám služeb

Nákup služeb v online prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+