2 min. doba čtení

Skončí prominentní spolupráce jako fail roku? Nike a Tiffany čelí posměchu

Cobranding známých značek je v poslední době velmi populární. Zejména u široké veřejnosti a trh z toho těží. Poslední novinkou je spojení společnosti Nike s ikonickým prodejcem šperků Tiffany. Výsledkem jsou ikonické tenisky. Myslí si to i veřejnost?

Skončí prominentní spolupráce jako fail roku? Nike a Tiffany čelí posměchu

Tiffany se zaměřuje na mladší publikum

Ikonické klenotnictví Tiffany & Co. koupila v lednu 2021 společnost LVMH, jejíž majitel Bernard Arnault je v současnosti nejbohatším mužem planety. Podle tradice převzal Tiffany za 15,8 miliardy dolarů jeden z členů rodiny, konkrétně miliardářův syn Alexandre Arnault, a během pouhých dvou let významně přispěl k tomu, že se Tiffany přiblížila mladší generaci. Toho dosáhl například zapojením ambasadorů, jako jsou Jay Z a Beyoncé, kteří mají vliv na cílovou skupinu.

Díky tomu se hodnota společnosti Tiffany zvýšila o více než 18 % a roste rychleji než kdykoli předtím. Arnault Jr. k nové spolupráci uvedl, že cílem spolupráce se společností Nike je přenést šperky Tiffany do světa módy.

Nudné tenisky za 400 dolarů jsou světu pro smích

A jak vypadají první plody spolupráce obou značek? Nike x Tiffany & Co. Air Force 1 1837 v černé semišové barvě s tyrkysovým logem Nike a stříbrným prvkem na patě budou v prodeji od 7. března 2023. Společnost Nike na tuto spolupráci reagovala a označila tento pár tenisek za vůbec první „legendární pár“, který sjel z její výrobní linky.

Legendární přece jen jsou, ale v úplně jiném smyslu, než se očekávalo. Zejména TikTok byl doslova zaplaven různými reakcemi, ve kterých se lidé téměř jednohlasně shodují, že se jedná o současný módní fail roku – a i když je teprve únor, návrháři budou mít co dělat, aby tento nelichotivý titul „trumfli“.

zdroj: Twitter

Jak uvádí Hollywood Reporter, Nike x Tiffany & Co. Air Force 1 1837 měla být oslavou 40. narozenin modelu Air Force. Fanoušci těchto kultovních tenisek tak právem očekávali hodně, protože nejenže je tento model nesmírně populární, ale Nike v minulosti představil několik mimořádně úspěšných spoluprací.

Mezi nimi byla spolupráce s luxusními značkami, jako jsou Dior, Louis Vuitton a Swarovski. Tyto modely se staly doslova designérskými skvosty a nyní mají hodnotu tisíců eur. V případě spolupráce s Tiffanym tomu tak bohužel nebude. Tisíce fanoušků označily tenisky za nudné a předražené.

Týdenní podcast UPdate
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly
3 min. doba čtení

Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly

Slováci nechtějí jen digitální zábavu. Hledají nástroje, které jim nákup zjednoduší. Zákazníci ukazují, že pokud se o ně obchodník stará offline, klidně s ním přejdou i do online prostředí. A přestože metaverzum zatím není mainstream, většina spotřebitelů ho zcela neodmítá. Co dalšího odhaluje nejnovější průzkum Média a technologie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge