2 min. doba čtení

Skončí prominentní spolupráce jako fail roku? Nike a Tiffany čelí posměchu

Cobranding známých značek je v poslední době velmi populární. Zejména u široké veřejnosti a trh z toho těží. Poslední novinkou je spojení společnosti Nike s ikonickým prodejcem šperků Tiffany. Výsledkem jsou ikonické tenisky. Myslí si to i veřejnost?

Skončí prominentní spolupráce jako fail roku? Nike a Tiffany čelí posměchu

Tiffany se zaměřuje na mladší publikum

Ikonické klenotnictví Tiffany & Co. koupila v lednu 2021 společnost LVMH, jejíž majitel Bernard Arnault je v současnosti nejbohatším mužem planety. Podle tradice převzal Tiffany za 15,8 miliardy dolarů jeden z členů rodiny, konkrétně miliardářův syn Alexandre Arnault, a během pouhých dvou let významně přispěl k tomu, že se Tiffany přiblížila mladší generaci. Toho dosáhl například zapojením ambasadorů, jako jsou Jay Z a Beyoncé, kteří mají vliv na cílovou skupinu.

Díky tomu se hodnota společnosti Tiffany zvýšila o více než 18 % a roste rychleji než kdykoli předtím. Arnault Jr. k nové spolupráci uvedl, že cílem spolupráce se společností Nike je přenést šperky Tiffany do světa módy.

Nudné tenisky za 400 dolarů jsou světu pro smích

A jak vypadají první plody spolupráce obou značek? Nike x Tiffany & Co. Air Force 1 1837 v černé semišové barvě s tyrkysovým logem Nike a stříbrným prvkem na patě budou v prodeji od 7. března 2023. Společnost Nike na tuto spolupráci reagovala a označila tento pár tenisek za vůbec první „legendární pár“, který sjel z její výrobní linky.

Legendární přece jen jsou, ale v úplně jiném smyslu, než se očekávalo. Zejména TikTok byl doslova zaplaven různými reakcemi, ve kterých se lidé téměř jednohlasně shodují, že se jedná o současný módní fail roku – a i když je teprve únor, návrháři budou mít co dělat, aby tento nelichotivý titul „trumfli“.

zdroj: Twitter

Jak uvádí Hollywood Reporter, Nike x Tiffany & Co. Air Force 1 1837 měla být oslavou 40. narozenin modelu Air Force. Fanoušci těchto kultovních tenisek tak právem očekávali hodně, protože nejenže je tento model nesmírně populární, ale Nike v minulosti představil několik mimořádně úspěšných spoluprací.

Mezi nimi byla spolupráce s luxusními značkami, jako jsou Dior, Louis Vuitton a Swarovski. Tyto modely se staly doslova designérskými skvosty a nyní mají hodnotu tisíců eur. V případě spolupráce s Tiffanym tomu tak bohužel nebude. Tisíce fanoušků označily tenisky za nudné a předražené.

Týdenní podcast UPdate
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+