Americká výzkumná společnost Forrester o tom informovala v nedávno zveřejněné zprávě předpovídající dění v online maloobchodě pro Německo, Spojené království, Francii, Itálii a Španělsko. Těchto 5 zemí dohromady vytváří 70 % hrubého domácího produktu v západní Evropě.
“V posledních letech byl růst maloobchodních tržeb v těchto ekonomikách výrazně ovlivněn pandemií COVID-19, problémy globálního dodavatelského řetězce, desetiletími vysoké inflace a slabou ekonomikou,” uvádí zpráva společnosti Forrester.
E-commerce opäť rastie
Díky pandemii a karanténě zaznamenaly internetové obchody v letech 2020 a 2021 mimořádný růst. V roce 2022 se prodeje vrátily do reálnějších proporcí. V současné době výdaje opět rostou, ale ne tak výrazně jako dříve. Společnost Forrester očekává, že v roce 2024 a dále by se růst tržeb v online maloobchodě mohl vrátit na úroveň před pandemií.
Společnost Forrester dále předpovídá, že se zvýší celkový maloobchodní prodej online v pěti největších evropských zemích. Zatímco v roce 2023 dosáhly tržby 372 miliard eur, v roce 2028 očekává nárůst na 579 miliard eur, přičemž pětiletá složená roční míra růstu bude činit nejméně 9,2 %. Nejvyšší podíl online nákupů se očekává ve Spojeném království.