2 min. doba čtení

Rok 2024 by měl oživit e-commerce v západní Evropě

Největší evropské země se pravděpodobně budou těšit z růstu elektronického obchodu. Společnost Forrester očekává průměrný roční růst ve výši 9,2 %.

Rok 2024 by měl oživit e-commerce v západní Evropě
Zdroj: Depositphotos

Americká výzkumná společnost Forrester o tom informovala v nedávno zveřejněné zprávě předpovídající dění v online maloobchodě pro Německo, Spojené království, Francii, Itálii a Španělsko. Těchto 5 zemí dohromady vytváří 70 % hrubého domácího produktu v západní Evropě.

“V posledních letech byl růst maloobchodních tržeb v těchto ekonomikách výrazně ovlivněn pandemií COVID-19, problémy globálního dodavatelského řetězce, desetiletími vysoké inflace a slabou ekonomikou,” uvádí zpráva společnosti Forrester.

E-commerce opäť rastie

Díky pandemii a karanténě zaznamenaly internetové obchody v letech 2020 a 2021 mimořádný růst. V roce 2022 se prodeje vrátily do reálnějších proporcí. V současné době výdaje opět rostou, ale ne tak výrazně jako dříve. Společnost Forrester očekává, že v roce 2024 a dále by se růst tržeb v online maloobchodě mohl vrátit na úroveň před pandemií. 

Společnost Forrester dále předpovídá, že se zvýší celkový maloobchodní prodej online v pěti největších evropských zemích. Zatímco v roce 2023 dosáhly tržby 372 miliard eur, v roce 2028 očekává nárůst na 579 miliard eur, přičemž pětiletá složená roční míra růstu bude činit nejméně 9,2 %. Nejvyšší podíl online nákupů se očekává ve Spojeném království.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne
4 min. doba čtení

Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne

Pokud máte e-shop, určitě to znáte: faktury, kurýři, platby, účetní… V jednu chvíli máte pocit, že místo produktů podnikáte hlavně s papíry. A když si už myslíte, že je vše hotové, zjistíte, že jste na něco zapomněli. Nebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.
Přečíst článek
Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila
5 min. doba čtení

Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila

Black Friday a Cyber Monday jsou pro provozovatele e-shopů každoročně velmi důležité, přičemž během nich často padají prodejní rekordy. V posledních letech se však šušká, že tyto nákupní svátky již postupně ztrácejí na popularitě a nemají tak velký smysl. Ale kde je pravda? V CREATIVE sites si připravili průzkum mezi svými klienty a došli k […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+