2 min. doba čtení

Rok 2024 by měl oživit e-commerce v západní Evropě

Největší evropské země se pravděpodobně budou těšit z růstu elektronického obchodu. Společnost Forrester očekává průměrný roční růst ve výši 9,2 %.

Rok 2024 by měl oživit e-commerce v západní Evropě
Zdroj: Depositphotos

Americká výzkumná společnost Forrester o tom informovala v nedávno zveřejněné zprávě předpovídající dění v online maloobchodě pro Německo, Spojené království, Francii, Itálii a Španělsko. Těchto 5 zemí dohromady vytváří 70 % hrubého domácího produktu v západní Evropě.

“V posledních letech byl růst maloobchodních tržeb v těchto ekonomikách výrazně ovlivněn pandemií COVID-19, problémy globálního dodavatelského řetězce, desetiletími vysoké inflace a slabou ekonomikou,” uvádí zpráva společnosti Forrester.

E-commerce opäť rastie

Díky pandemii a karanténě zaznamenaly internetové obchody v letech 2020 a 2021 mimořádný růst. V roce 2022 se prodeje vrátily do reálnějších proporcí. V současné době výdaje opět rostou, ale ne tak výrazně jako dříve. Společnost Forrester očekává, že v roce 2024 a dále by se růst tržeb v online maloobchodě mohl vrátit na úroveň před pandemií. 

Společnost Forrester dále předpovídá, že se zvýší celkový maloobchodní prodej online v pěti největších evropských zemích. Zatímco v roce 2023 dosáhly tržby 372 miliard eur, v roce 2028 očekává nárůst na 579 miliard eur, přičemž pětiletá složená roční míra růstu bude činit nejméně 9,2 %. Nejvyšší podíl online nákupů se očekává ve Spojeném království.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?
3 min. doba čtení

Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?

Po odchodu Spojeného království z Evropské unie se místní odvětví e-commerce ocitlo v nové realitě: Brexit přinesl do odvětví výrazné narušení, zejména pro britské značky a maloobchodníky, kteří chtějí rozšířit svou působnost v EU.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+