5 min. doba čtení

Retail Summit 2024: Nové trhy, nové příležitosti. Bez otevřené mysli to ale nepůjde

Český retail čekají velké změny. Na co se budeme muset soustředit, kde na to vezmeme lidi a kolik to bude stát? A budou na změny slyšet naši zákazníci? Jubilejní 30. ročník konference Retail Summit, který proběhne od 25. do 27. března 2024 v Kongresovém centru Praha, přinese odpovědi díky expertům na obchod z Česka i dalších zemí regionu.

Retail Summit 2024: Nové trhy, nové příležitosti. Bez otevřené mysli to ale nepůjde
Zdroj: Retail Summit

Otevřete svou mysl, a tím i cestu k novým trhům a příležitostem. Tak by se dal parafrázovat podtitul letošního ročníku, který zní „Opening Minds & Markets“. Výzev je nespočet: ekonomická situace a s ní související změny v chování zákazníků, digitalizace a pronikání AI do stále více odvětví nebo zvyšující se nároky na udržitelnost ve všech aspektech výroby a obchodu.

Hlavní program konference zahájí úvodním slovem Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. Dopoledne bude věnované výzkumům, prognózám a trendům. David Marek z poradenské společnosti Deloitte představí pozadí současného stavu tuzemské ekonomiky. Kromě oficiálního zadlužení bude hovořit také o skrytých aspektech, jako je modernizace infrastruktury a energetiky, změny v demografii, rozvoj technologií atp. Odborník na umělou inteligenci Josef Holý přiblíží, jak se mění modely práce s příchodem AI. Klíčovým řečníkem letošního ročníku je business stratég JP Castlin. Ve svém příspěvku nazvaném „Iluze efektivity – jak řešit skryté náklady obchodu“ se zaměří na strategické důsledky nových způsobů podnikání a nastíní nové cesty k růstu.

Od dat k firemní praxi

Nejčerstvější  data  a  souvislosti  o  vývoji  na  trhu  a  spotřebitelských  zvyklostech  přinesou  příspěvky Lenneke Schils z CPS GfK nebo Lucie Zajícové z NIQ. Na osobních zkušenostech a konkrétních příkladech z praxe bude postaven duel obchodníka a výrobce, Martin Dlouhý z Rohlik Group a Roman Trzaskalik z Plzeňského Prazdroje budou v moderované debatě odpovídat na otázky související se současnými výzvami obchodu a tím, jak neustrnout na místě. Případovou studii na téma expanze na nové trhy představí Petr Kraus (Sportisimo) a Jozef Škorvánek (A3 Soft) jako duo obchodník  a  dodavatel  řešení. Adriana  Jahňáková,  viceprezidentka  pro  marketing  v centrále  The LEGO  Group,  nechá  nahlédnout  do  firemní  kultury  a  stylu  uvažování  ikonické  značky,  které  se několikrát během své historie doslova zvedla z popela a neustále oslovuje nové skupiny zákazníků. Prostor dostanou i nejmodernější technologie, kromě umělé inteligence především samoobslužná zařízení a prodejny 24/7.

Součástí  dopoledního  bloku  pak  bude  představení  tří  finalistů  kategorie  Inovace  roku  v soutěži Mastercard Obchodník roku. Jan Žák (Dr. Max), Jan Jindra (Makro Cash & Carry ČR) a Luboš Rejchrt (Plaček Pet Products) přiblíží své nejnovější inovativní projekty a nechají publikum, aby hlasovalo o vítězi. Ten bude společně s výherci dalších kategorií soutěže oceněn během slavnostního gala večera.

Odpolední paralelní programové bloky přinesou témata, jako je transformace retailu od business modelu přes leadership po firemní kulturu, nebo jak má na nové výzvy reagovat marketing. Večerní udílení cen soutěže Mastercard Obchodník roku doprovodí koncert královny slovenského popu Jany Kirschner.

Technologie i budoucnost lidí v retailu

Druhý den bude tradičně věnován dvěma sériím paralelních sekcí, které  umožní prodiskutovat dílčí aspekty maloobchodu v potřebném detailu. Nebudou chybět panely týkající se e-commerce, technologií, zemědělství, promocí, dodavatelského řetězce nebo lidských zdrojů.

Retail Summit každoročně pořádá také specializované workshopy. Dne 25. března se o program postarají agentura Czech Promotion, specialista na vratné obaly a recyklaci TOMRA, a APIR, platforma sdružující výrobce bezobslužných technologií.

Letošní, již 30. ročník vrcholového setkání obchodníků a výrobců, partnersky podpořily mj. Mastercard, Czech Promotion, Gondella a Plzeňský Prazdroj. Moderátorskou stálicí je Martin Veselovský, který provede posluchače hlavním programem. Simona Babčáková se postará o skvělou atmosféru gala večera. Celý program včetně anotací jednotlivých příspěvků najdete zde.

Konference z produkce Blue Events, známá dnes jako Retail Summit, za uplynulých 30 let dvakrát změnila název, třikrát logo a pětkrát místo konání. Stála u samotného otevírání volného trhu a počátku moderního  obchodu v 90.  letech. Otevírala oči i nové příležitosti.  Po celou dobu poskytuje možnost setkávání a výměny zkušeností pro obchodníky, výrobce a dodavatele řešení z České republiky i dalších zemí středoevropského regionu. Polovinu jejích návštěvníků tvoří ředitelé a vrcholní manažeři. Loňský ročník navštívil rekordní počet účastníků, bezmála třináct set lidí.

Řekli o Retail Summitu:

„Jsem přesvědčená, že Retail Summit byl, je a bude katalyzátorem změn k lepšímu, nejen v retailu.“

Alena Střížová, prokuristka, vedoucí oddělení Lidských zdrojů, dm drogerie markt

„To, že to byl Retail Summit se skvělou energii a dobře naladěnými lidmi, jsem slyšel v kuloárech a cítil všude.“

Jannis Samaras, CEO, Kofola

„Akce má rok od roku stoupající úroveň a atraktivitu pro publikum.“

Jiří Nehasil, generální ředitel, MAKRO Cash & Carry ČR

„Myslím, že v dnešní době, kdy dochází k tolika změnám v retailu, je tato konference velmi důležitá. Maloobchodníci se sejdou všichni na jednom místě, vymění si názory na budoucnost a proberou výzvy digitální transformace. A dát jim pro to prostor a příležitost je velmi cenné.“

Albrecht Hornbach, předseda představenstva, Hornbach

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce day 2025: Úspěšné příběhy e-shopů začínají tady
4 min. doba čtení

E-commerce day 2025: Úspěšné příběhy e-shopů začínají tady

Jak proměnit e-shop ve strategicky řízenou značku? Jak získat loajální zákazníky, rozvíjet svůj byznys a dlouhodobě růst? E-commerce day Bratislava přináší odpovědi pro všechny ambiciózní e-shopaře, kteří chtějí svůj byznys posunout na vyšší úroveň. Celodenní konference, která se koná 3. dubna 2025 v Bratislavě v hotelu Vienna House Easy, nabídne inspiraci, praktické know-how i exkluzivní […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Nové podněty pro online podnikání v Prešově: Jaká byla konference Ecommerce Bridge LIVE?
3 min. doba čtení

Nové podněty pro online podnikání v Prešově: Jaká byla konference Ecommerce Bridge LIVE?

Prešov opět zažil pořádnou dávku e-commerce inspirace! Na posledním Ecommerce Bridge LIVE se setkali odborníci, kteří otevřeli klíčová témata a přinesli praktické zkušenosti z online byznysu. Nechyběly zajímavé diskuse, nové kontakty a skvělá atmosféra. Jak vypadala konference na východě Slovenska?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+