5 min. doba čtení

Redesign společnosti s 30letou historií? Nikdy není pozdě na změnu

Firma Nikol Martin působí na trhu téměř tři desetiletí a tento rok se rozhodla pro změnu image. Proč je důležitý rebranding a kdy je správný okamžik pro redesign?

Radoslava Gabrielová Radoslava Gabrielová
Account Manager & Social media manager v Online Bird
Redesign společnosti s 30letou historií? Nikdy není pozdě na změnu

Rebranding, nebo redesign?

O rebrandingu hovoříme v případě, že se společnost rozhodne změnit svoje směrování od základů. To znamená, že všechny aktivity projdou hloubkovou analýzou, která ukáže, kde se firma nachází a kam by chtěla směřovat. Na základě vytyčených cílů se začne měnit hodně věcí – nastaví se nový pozicioning, vymezí se hodnoty a vize společnosti a v neposlední řadě – definuje se nová identita značky. Rebranding tedy zahrnuje všechny kroky, které směřují ke strategické změně značky od jejích základů.

Na rozdíl od rebrandingu redesign znamená spíše změnu ve vizuální komunikaci značky. V tomto případě firma změní nebo renovuje svoje logo, barvy a grafické prvky, které se přenášejí napříč všemi online a offline komunikačními nástroji. Takto obnovená značka působí svěže a moderně, což posílí její pozici na trhu a prohloubí vztah se zákazníkem.

Jaké jsou nejčastější důvody pro velké změny?

Pokud se bavíme „jen“ o změně image, důvody bývá zejména zastaralost loga a jeho nepoužitelnost v online prostoru. Logo se časem může stát i neaktuálním, což znamená, že už neodráží předmět vašeho podnikání (když jste změnili nebo rozšířili o nový předmět podnikání).

Proč je však důležité redesignovat? Žijeme v moderní a hlavně rychlé době. Lidé přestávají číst a víc reagují na vizuální podněty. Pokud chceme zůstat povšimnutí, poutavá, ale jednoduchá vizuální prezentace je základem.

Celková změna směřování značky (rebranding) je nutná v případech, že vaše firma stagnuje, nebo naopak – rozšiřuje obchodní aktivity a penetruje nové trhy. Na rebranding nastal čas i v případě, že vám nefungují firemní procesy, zákazníci přestávají reagovat na vaše marketingové aktivity, nebo máte problém s fluktuací zaměstnanců.

Co změnil Nikol Martin?

Nikol Martin je projekt, ve kterém jsme zkombinovali prvky redesignu, ale i rebrandingu. Připravili jsme novou vizuální identitu, se kterou byl Nikol připravený prorazit v online prostoru – tam, kde dosud neměl zkušenosti. Samozřejmě, na to, abychom dosáhli chtěné výsledky, museli jsme si definovat hodnoty a charakter firmy.

Logo, prvek, který jsme změnili jako první, představuje víc než jen novou ikonku na webu a hlavičkovém papíru. Je to důležitý komunikační prvek, který vyjadřuje způsob, jakým společnost funguje. Vyjadřuje produkt nebo služby, které nabízíte. Prodává emoci a a vyjadřuje podstatu vaší značky.

Jak vypadal proces změny v praxi?

Nikol Martin je jedničkou ve službách správy registratury. Firmám a veřejným podnikům dodává regály do archívů, dohlíží na to, aby životní cyklus dokumentace byl v souladu s platnou legislativou, a navíc poskytuje vzdělávání v této oblasti. Původní logo v sobě sice neslo jistý skrytý význam, ale bylo problematické z pohledu responzivity v online.

Jak probíhal kreativní proces při designování nového loga?

Původně jsme logo chtěli pouze refreshnout, ale zariskovali jsme a klientovi představili úplně nový návrh.

Barevnost loga se zásadně neměnila. Obohatili jsme ho jen o modernější odstíny a šmrnc mu přidal gradient. Nové logo vypadá jednoduše a nese v sobě důležité prvky:

  • odkaz na soubor/dokument, který je hlavní doménou firmy
  • symbol nahrávání – digitalizace a zaznamenávání údajů do software
  • písmeno N

Nové logo se stalo základem pro vytvoření ostatních komunikačních prvků a design manuálu, který zahrnuje povolené formáty loga, definici písma, barevné kódy, firemní podpis, ikony a tiskové materiály – hlavičkový papír a vizitky.

Dále jsme se pustili do tvorby nové web stránky, profilů na sociálních sítích a online kampaně pro zvýšení povědomí o značce a přilákání nových obchodných příležitostí.

Nestačí dobře vypadat, musí to i fungovat

Velmi podobně jako mnohé společnosti se vznikem po revoluci, web stránka Nikolu byla velmi zastaralá. Nebyla přizpůsobená prohlížení na novodobých zařízeních, natož kooperaci s algoritmy moderních systémů a platforem.

Zadáním bylo vytvořit nenáročný web, který bude plnit hlavně informační funkci.

Design nové stránky jsme podle požadavků nastavili přehledně a jednoduše. Návštěvník webu dostane přesně to, co očekává – přehled služeb, referencí a kontakt. Na rozdíl od původní stránky jsme vyladili SEO, klíčová slova, responzivitu a přidali hravé prvky.

Naše práce pokračuje

Nikol nám svěřil i online aktivity na budování povědomí a šíření reklamy. Připravili jsme kampaň s několika reklamními skupinami a „počkali“, co se bude dít. Malá konkurence v tomto specifickém odvětví nám hraje do karet. Plody našeho úsilí začínají dozrávat a Nikol zaznamenává poptávky od zajímavých firem.

Reklama v online a dobrý web jdou ruku v ruce. Můžete mít perfektně vyladěnou kampaň, ale pokud uživatele pošlete na nefunkční nebo neatraktivní web, je to jako byste házeli hrách na zeď.

Sdílet článek
Radoslava Gabrielová
Account Manager & Social media manager v Online Bird

V oblasti marketingu se pohybuje přes 6 let – ať už na straně klienta nebo agentury. Má různorodé zkušenosti od plánování eventov po vedení projektů. Nejvíce ji baví kreativa – tvorba contentu (foto, texty, grafika) a ideamaking. Ve volném čase se věnuje studiu interiérového designu.

Birdline
Tento článek ti přináší

Birdline

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. doba čtení

E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Jak říká jedna z marketingových pouček, je třeba zajistit, aby se ten správný výrobek dostal ke správnému spotřebiteli, ve správný čas na správné místo, ve správné kvalitě a za správnou cenu. To je ovšem ideální scénář. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a dalšími překážkami je to spíše zbožné přání. Naštěstí digitální marketing patří […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?
5 min. doba čtení

88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?

Nejnovější výroční zpráva společnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) přináší nové poznatky o tom, kam se ubírají očekávání současných nakupujících. Průzkum se uskutečnil na vzorku více než 8 000 zákazníků ze zemí jako USA, Velká Británie, Francie, Německo, Kanada, Austrálie a Indie. Proč je omnichannel buzzwordem současnosti? A které strategie si musí značky osvojit, aby […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co je zážitkové nakupování?
4 min. doba čtení

Co je zážitkové nakupování?

Znáte pojem Immersive Shopping? Můžeme jej přeložit také jako zážitkové nakupování. Jedná se o obchodní strategii, která spojuje digitální inovace se zajímavými a hmatatelnými aspekty tradičního retailu. Kombinuje digitální a fyzický svět s cílem vytvořit nezapomenutelné a poutavé zážitky prostřednictvím nejmodernějších technologií, jako jsou virtuální realita (VR), rozšířená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+