2min. doba čtení

Propustili ji ze Shopify. Z odstupného založila vlastní společnost

Stella Alexandrova byla jednou z 1 000 zaměstnanců, které společnost Shopify v červenci  propustila. Bývalá zaměstnankyně použila své odstupné na založení start-upu Mave.  

Propustili ji ze Shopify. Z odstupného založila vlastní společnost

Technologické firmy letos zrušily tisíce pracovních míst ve snaze snížit náklady a připravit se na recesi. Jen tento měsíc Meta oznámila, že plánuje propustit celkem 11 000 zaměstnanců, Twitter snížil počet svých zaměstnanců o 50 % a Amazon ruší 10 000 pracovních míst. 

Nečekaný vyhazov

Stella Alexandrova byla tři roky jednou z vedoucích pracovníků, kteří se starali o růst společnosti Shopify v Kanadě. Jednoho červencového rána však obdržela e-mail s informací, že byla propuštěna.  

„Byla jsem v šoku,“ řekla Alexandrova v rozhovoru. „Byla jsem tak zmatená, vůbec jsem to nečekala. I když se v jiných velkých technologických společnostech propouštělo, cítila jsem se vcelku bezpečně a nemyslela jsem si, že by to mohlo ovlivnit mou práci.“ 

Alexandrova viděla ve svém propuštění příležitost k založení vlastního podniku.

„Propouštění nemohu ovlivnit – stalo se to, co se stalo, a společnost musela udělat tyto škrty,“ řekla. „Nemohu ovlivnit výsledek, ale mohu ovlivnit svou reakci.“

zdroj: Stella Alexandrova

Aplikace pro cestovatele

Vášnivá cestovatelka plánovala začátkem letošního roku cestu. Při přípravě narazila na různé cestovatelské blogy typu DIY travel („udělej si sám“), resp. „cestování na vlastní pěst“ a uvědomila si potenciál podnikání s pořádáním výletů.

Společnost Shopify jí po propuštění nabídla pětiměsíční odstupné, čímž jí vlastně „zaplatila za to, abych si mohla založit vlastní firmu,“ řekla.

Týden po propuštění založila Alexandrova aplikaci Mave, která lidem pomáhá naplánovat si cestovatelský itinerář během několika minut. Poté, co se o svůj nápad podělila na síti LinkedIn, se příspěvek stal virálním.  

Alexandrova nyní přijala 11 zaměstnanců a říká, že seznam čekatelů na Mave se rozrostl na 16 000 lidí. Pro nový start-up plánuje získat investora. 

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+