WhatsApp jako komunikační nástroj pro podniky
Společnost Meta Platforms Inc, která stojí za mega značkami Facebook, Instagram, Messenger a WhatsApp, nedávno investovala do singapurského startupu Take App, který založil bývalý manažer Facebooku Youmin Kim. Loni ze sociální sítě odešel a začal pracovat na novém produktu Take App. Jeho cílem je překlenout digitální propast mezi mikropodnikateli v jihovýchodní Asii.
Aplikace Take App je ve své podstatě nástrojem pro ty, kteří chtějí propojit své online podnikání s aplikací WhatsApp. Pomocí aplikace si obchodníci mohou vytvořit jednoduchou webovou stránku pro usnadnění online objednávek spolu s nákupním košíkem a přímým odkazem na aplikaci WhatsApp pro správu a sledování konečné objednávky.
Aplikace spojuje obchodníky a zákazníky přes WhatsApp
Ačkoli hlavním cílem služby Take App jsou restaurace, společnost spolupracuje mimo jiné také s pekárnami, potravinářskými podniky a kosmetickými salony.
“Naší jedinečnou výhodou je, že umožňujeme obchodníkům vést přímou konverzaci se zákazníky prostřednictvím aplikace WhatsApp,” vysvětluje Kim pro TechCrunch. “Obchodníkům se líbí, že dostávají oznámení a podrobnosti o objednávkách přímo v aplikaci WhatsApp, bez nutnosti použití jiné aplikace nebo přihlášení.”
Ačkoli je základní služba Take App zdarma, společnost nabízí několik prémiových funkcí, včetně pokročilé analytiky, neomezeného nahrávání obrázků a vlastních doménových jmen.
Kim původně založil Take App jako neziskovou organizaci na pomoc malým restauracím v Singapuru během pandemie, ale brzy si uvědomil, že má potenciál proměnit ji v komerční podnik. Společnost tvrdí, že aplikaci Take App dnes používá 1 000 podniků. Převážná většina z nich sídlí v Singapuru, Malajsii a Indonésii.