3 min. doba čtení

Problémy se správou produktových informací pociťuje až 99 % B2B firem

Průzkum od společnosti Akeneo poukázal na to, že téměř všechny B2B společnosti čelí významným výzvám v oblasti správy produktových informací. Jedná se o problémy, kterým firmy čelí při zabezpečení, že informace o jejich produktech jsou přesné, kompletní, aktuální a konzistentní napříč různými kanály a platformami. Tyto výzvy mohou zahrnovat například správu velkého množství dat o produktech, automatizaci procesů, spolupráci mezi týmy, včasné uvedení produktů na trh nebo zajištění dodržování regulačních požadavků.

Problémy se správou produktových informací pociťuje až 99 % B2B firem
Zdroj: Depositphotos

Průzkum probíhal mezi 650 B2B profesionály ze Spojených států, Spojeného království, Francie a Německa. Zaměřoval se na klíčové oblasti, které si musí B2B firmy osvojit.

Digitalizace mění očekávání

Až 90% B2B firem chce rozšířit svou digitální prodejní strategii během následujících dvou let. Z toho vyplývá, že digitální transformace se stává hlavní prioritou podnikání. Zákazníci v B2B stále více očekávají samoobslužné možnosti, personalizaci a plynulé digitální interakce podobné těm, které zažívají jako spotřebitelé. Mezi oblíbené digitální kanály patří digitální samoobslužné portály, sociální média a produktové weby.

Zdroj: Akeneo

B2B firmy se musí přizpůsobit očekáváním zákazníků, kteří požadují pohodlí a personalizaci podobnou zkušenostem z B2C.

Hlavní výzva: správa produktových informací

Pro e-commerce profesionály zůstává správa přesných a komplexních produktových informací klíčovým problémem. Průzkum identifikoval hlavní body problémů, mezi něž patří aplikace automatizace a AI (37 %), spolupráce v týmu (31 %) či včasné uvedení produktů na trh (28 %).
Přestože jsou technologie jako systémy správy produktových informací (PIM) a AI stále více využívány, 40 % společností stále spravuje produktová data manuálně. Průměrně trvá B2B firmě dva týdny, než shromáždí údaje o produktu pro uvedení na trh, přičemž obohacování dat trvá ještě déle.

Obohacování či doplňování dat nebo Data Enrichment je proces doplňování a zlepšování základních produktových informací o další údaje, které jsou pro zákazníky užitečné nebo důležité. To může zahrnovat přidávání podrobných technických specifikací, recenzí zákazníků, obrázků, videí, návodů, kompatibility s jinými produkty nebo informací o záruce. Cílem je poskytnout zákazníkům kompletní, přesné a atraktivní informace, které jim pomohou při rozhodování o koupi.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Rychlost brzdí předpisy

B2B firmy se potýkají s výzvami v oblasti regulačního dodržování předpisů. Až 99 % respondentů uvedlo problémy s dodržováním předpisů. Mezi hlavní obavy patří řízení dodavatelského řetězce, konzistentnost údajů o produktech a jejich objevitelnost (SEO). Automatizace procesů dodržování předpisů zůstává pro 45 % firem problémem, což často zpomaluje uvádění produktů na trh.

Zkušenost nad zlato

Zaměření se na doručování atraktivních a konzistentních zkušeností s produktem je pro B2B firmy zásadní. Dvě třetiny respondentů uvádějí opakované obchody a konverze jako výhody vysoce kvalitních produktových informací. Klíčový obsah produktů, který zákazníci oceňují, zahrnuje:

  • jasně napsané popisy produktů (79 %),
  • technické listy (78 %),
  • informace o záruce (75 %),
  • reference zákazníků (75 %).

Pro e-commerce je udržování kvalitních produktových informací napříč všemi digitálními kanály nezbytné pro udržení spokojenosti zákazníků.

I zde platí, že stejně jako v B2C segmentu se vyplatí sledovat nové vymoženosti, které obohatí nákupní zkušenost. Klasické e-shopy například využívají rozšířenou realitu. Do budoucna je vhodné zvážit i pokročilé digitální technologie.

Zdroj: Akeneo

S digitálními kanály, které již nyní tvoří téměř 50 % příjmů B2B, bude pokračující expanze do omnichannel strategií, integrace IoT a přizpůsobitelná architektura nezbytná pro budoucí růst.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
SEO se změnilo. Jste připraveni?
3 min. doba čtení

SEO se změnilo. Jste připraveni?

Vaši konkurenti už bodují na ChatGPT, Redditu a v AI vyhledávačích, zatímco vy stále budujete zpětné odkazy a optimalizujete pro Google. Mladší uživatelé dnes začínají hledat informace na sociálních sítích, nikoliv v tradičních vyhledávačích. Pokud vaše SEO strategie nefunguje i mimo Google, uniká vám zásadní změna v tom, jak lidé skutečně vyhledávají informace.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Spamové filtry neodpouští. Až 95 % odesílatelů e-mailů končí jako spam
4 min. doba čtení

Spamové filtry neodpouští. Až 95 % odesílatelů e-mailů končí jako spam

E-mailová kampaň může být perfektní, a přesto skončí ve spamu. Až 95 % odesílatelů e-mailů je podle statistik společnosti Mailkit technicky vnímáno jako spammeři. Proč? Protože jim chybí reputace, technické nastavení a relevantní databáze. I legitimní firmy tak často končí ve spamu. Důvodem může být špatná reputace odesílatele, přeplněná databáze nebo chybějící technické nastavení. Tuto […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge