Nejnovější průzkum mezi majiteli obchodů PrestaShop Million Club, který se uskutečnil v květnu, zahrnoval maloobchodní prodejce s ročním obratem alespoň 1 milion eur. Až 7 z 10 respondentů uvedlo, že hospodářská situace ovlivňuje jejich elektronické podnikání. V důsledku toho jsou nuceni zvyšovat ceny, jakož i zvýšit kontrolu nad svými obchodními náklady.
Přichází krize po mimořádně úspěšném roce?
Minulý rok byl pro majitele obchodů používajících platformu PrestaShop mimořádně úspěšný. Jejich celkový obrat dosáhl 24 miliard eur, což představuje meziroční nárůst o 9 %. Podle průzkumu provedeného začátkem roku až 75 % uživatelů očekávalo, že jejich podnikání bude nadále růst, a to zejména díky mezinárodnímu prodeji. Vzhledem k hrozící hospodářské krizi se tato očekávání zřejmě nenaplní.
Ve druhém čtvrtletí letošního roku se v mezinárodním měřítku jako hlavní aspekty ovlivňující pomalejší růst uvádějí ztráta zákazníků (45 %) a nižší míra konverze.
„V následujících měsících se pravděpodobně ještě více zintenzivní současný trend – vyšší počet návštěv, delší čas strávený na webové stránce, kvantitativně bude vše v souladu, ale prodejů bude méně,“ komentuje Eryk Wróbel, marketingový specialista společnosti MeblujDom.
Navzdory složité situaci se více než polovině maloobchodních prodejců na celém světě podařilo přizpůsobit své podnikání nové ekonomické realitě. Kontrola rozpočtových výdajů (35 %) a zvyšování cen (38 %) jsou hlavní opatření, která majitelé přijímají. Na druhé straně, méně než 20 % dotázaných se rozhodlo pro propagační kampaně. A 15 % podnikatelů hledá úspory tím, že přestane přijímat nové zaměstnance.