2min. doba čtení

PrestaShop varuje: 7 z 10 online prodejců hlásí pokles prodeje

Více než polovina obchodníků PrestaShop Million Club hlásí pokles prodeje a přiznává, že současná ekonomická situace ovlivňuje jejich podnikání. V důsledku toho 57 % majitelů obchodů zavedlo nová opatření k udržení konkurenceschopnosti.

PrestaShop varuje: 7 z 10 online prodejců hlásí pokles prodeje

Nejnovější průzkum mezi majiteli obchodů PrestaShop Million Club, který se uskutečnil v květnu, zahrnoval maloobchodní prodejce s ročním obratem alespoň 1 milion eur. Až 7 z 10 respondentů uvedlo, že hospodářská situace ovlivňuje jejich elektronické podnikání. V důsledku toho jsou nuceni zvyšovat ceny, jakož i zvýšit kontrolu nad svými obchodními náklady.

Přichází krize po mimořádně úspěšném roce?

Minulý rok byl pro majitele obchodů používajících platformu PrestaShop mimořádně úspěšný. Jejich celkový obrat dosáhl 24 miliard eur, což představuje meziroční nárůst o 9 %. Podle průzkumu provedeného začátkem roku až 75 % uživatelů očekávalo, že jejich podnikání bude nadále růst, a to zejména díky mezinárodnímu prodeji. Vzhledem k hrozící hospodářské krizi se tato očekávání zřejmě nenaplní. 

Ve druhém čtvrtletí letošního roku se v mezinárodním měřítku jako hlavní aspekty ovlivňující pomalejší růst uvádějí ztráta zákazníků (45 %) a nižší míra konverze. 

„V následujících měsících se pravděpodobně ještě více zintenzivní současný trend – vyšší počet návštěv, delší čas strávený na webové stránce, kvantitativně bude vše v souladu, ale prodejů bude méně,“ komentuje Eryk Wróbel, marketingový specialista společnosti MeblujDom. 

Navzdory složité situaci se více než polovině maloobchodních prodejců na celém světě podařilo přizpůsobit své podnikání nové ekonomické realitě. Kontrola rozpočtových výdajů (35 %) a zvyšování cen (38 %) jsou hlavní opatření, která majitelé přijímají. Na druhé straně, méně než 20 % dotázaných se rozhodlo pro propagační kampaně. A 15 % podnikatelů hledá úspory tím, že přestane přijímat nové zaměstnance.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Změny ve vedení skupiny Rohlik

Skupina Rohlik rozšiřuje svůj manažerský tým. Ředitel české pobočky Olin Novák byl jmenován generálním ředitelem pro mezinárodní obchod. Na palubu nastoupil také Martin Beháň, který vedl Tesco v Polsku.

Redakce Redakce
Přečíst článek
6min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes se podíváme na odhadované prodeje během Black Friday ve Spojených státech, prozradíme vám, který polský e-shop vstupuje na slovenský trh, a pustíme si krátkou ukázku ze zajímavého rozhovoru Štefana Polgáriho s Markem Šulíkem, který je šéfem digitálního marketingu cyklistické značky Isadore. Celý rozhovor spolu s dalšími tématy najdete jako vždy na ecommercebridge.cz.

Redakce Redakce
Přečíst článek