V roce 2022 byl evropský přeshraniční e-commerce hodnocen na 179 miliard eur. Z toho online obchody vygenerovaly rekordně vysoký obrat ve výši 105,5 miliard eur. Report Cross-Border Commerce Europe říká, že až 32 % ze všech evropských online prodejů pochází z přeshraničních prodejů.
Celkový online obrat B2C v Evropě dosáhl hodnoty 741 miliard eur. To je nárůst o 13 % oproti roku 2022. Z celkového obratu bylo až 32 % generováno přeshraničními prodeji.
Komu se daří?
Společnost každoročně hodnotí 500 největších evropských přeshraničních online obchodů s výjimkou segmentu cestování.
V žebříčku TOP 10 evropských maloobchodních prodejců pro rok 2023 se na prvním místě umístila IKEA. Dosáhla obratu ve výši 5,2 miliardy eur. Následuje Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas a desítku uzavírá Notino.
Největších 500 přeshraničních online prodejců v Evropě zaznamenalo pokles obratu v důsledku nestabilního ekonomického prostředí a konkurence ze strany amerických a čínských značek. Obrat největších 500 klesl o 18 % na 50 miliard eur v roce 2023.