2 min. doba čtení

Přeshraniční e-commerce v Evropě roste

Evropský e-commerce minulý rok vygeneroval 107 miliard € přeshraničního obratu. Přeshraniční trh dosáhl obratu ve výši 237 miliard €. Oproti loňskému roku to značí nárůst o 32 %.

Přeshraniční e-commerce v Evropě roste
Zdroj: Depositphotos

V roce 2022 byl evropský přeshraniční e-commerce hodnocen na 179 miliard eur. Z toho online obchody vygenerovaly rekordně vysoký obrat ve výši 105,5 miliard eur. Report Cross-Border Commerce Europe říká, že až 32 % ze všech evropských online prodejů pochází z přeshraničních prodejů.

Celkový online obrat B2C v Evropě dosáhl hodnoty 741 miliard eur. To je nárůst o 13 % oproti roku 2022. Z celkového obratu bylo až 32 % generováno přeshraničními prodeji.

Zdroj: Cross-Border Commerce Europe

Komu se daří?

Společnost každoročně hodnotí 500 největších evropských přeshraničních online obchodů s výjimkou segmentu cestování.

V žebříčku TOP 10 evropských maloobchodních prodejců pro rok 2023 se na prvním místě umístila IKEA. Dosáhla obratu ve výši 5,2 miliardy eur. Následuje Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas a desítku uzavírá Notino.

Největších 500 přeshraničních online prodejců v Evropě zaznamenalo pokles obratu v důsledku nestabilního ekonomického prostředí a konkurence ze strany amerických a čínských značek. Obrat největších 500 klesl o 18 % na 50 miliard eur v roce 2023.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly
3 min. doba čtení

Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly

Slováci nechtějí jen digitální zábavu. Hledají nástroje, které jim nákup zjednoduší. Zákazníci ukazují, že pokud se o ně obchodník stará offline, klidně s ním přejdou i do online prostředí. A přestože metaverzum zatím není mainstream, většina spotřebitelů ho zcela neodmítá. Co dalšího odhaluje nejnovější průzkum Média a technologie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge