2 min. doba čtení

Přeshraniční e-commerce v Evropě roste

Evropský e-commerce minulý rok vygeneroval 107 miliard € přeshraničního obratu. Přeshraniční trh dosáhl obratu ve výši 237 miliard €. Oproti loňskému roku to značí nárůst o 32 %.

Přeshraniční e-commerce v Evropě roste
Zdroj: Depositphotos

V roce 2022 byl evropský přeshraniční e-commerce hodnocen na 179 miliard eur. Z toho online obchody vygenerovaly rekordně vysoký obrat ve výši 105,5 miliard eur. Report Cross-Border Commerce Europe říká, že až 32 % ze všech evropských online prodejů pochází z přeshraničních prodejů.

Celkový online obrat B2C v Evropě dosáhl hodnoty 741 miliard eur. To je nárůst o 13 % oproti roku 2022. Z celkového obratu bylo až 32 % generováno přeshraničními prodeji.

Zdroj: Cross-Border Commerce Europe

Komu se daří?

Společnost každoročně hodnotí 500 největších evropských přeshraničních online obchodů s výjimkou segmentu cestování.

V žebříčku TOP 10 evropských maloobchodních prodejců pro rok 2023 se na prvním místě umístila IKEA. Dosáhla obratu ve výši 5,2 miliardy eur. Následuje Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas a desítku uzavírá Notino.

Největších 500 přeshraničních online prodejců v Evropě zaznamenalo pokles obratu v důsledku nestabilního ekonomického prostředí a konkurence ze strany amerických a čínských značek. Obrat největších 500 klesl o 18 % na 50 miliard eur v roce 2023.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+