
Co jsou Performance Max kampaně?
Performance Max (PM) kampaň je nejnovější kategorií v Google Ads. Kombinuje všechny ostatní typy reklam a funguje jako doplněk k vyhledávacím kampaním.
PM kampaně jsou zaměřeny na maximální výkon. Jejich cílem je zobrazit vizuální a textové reklamy v kombinaci s produkty přes jedinou kampaň. Jelikož strojové učení pracuje neustále, algoritmus rovněž neustále optimalizuje kampaně.
Mají záběr napříč všemi kanály a funnely (remarketing + akvizice).
Na podzim 2022 nahradí Smart Shopping – začněte je proto testovat co nejdříve.
Princip PM kampaní
I když jsou PM kampaně téměř samostatné, odpovědnost za výsledky bude stále na vašich bedrech. Žádná kampaň se nespustí bez potřebných podkladů.
- Každé kampani je třeba určit cíl. Chcete prodávat, zvýšit návštěvnost e-shopu nebo sbírat leady?
- Google vytvoří reklamy automaticky podle vašich podkladů. Od vás potřebuje texty, fotky, videa nebo CTA prvky.
Jak vytvořit novou PM kampaň?
Mějte na paměti, že PM kampaně od vás potřebují: reklamní cíle, cíl konverze, textové a grafické podklady a signály publika.
Reklamní cíle
V Česku můžete momentálně vybírat ze 3 cílů: Prodej, Potenciální zákazníci, Návštěvnost webu.
Cíl konverze
Aby se mohla kampaň maximálně optimalizovat, je třeba určit její relevantní cíle. Ty jsou automaticky nastaveny podle reklamních cílů, které vybíráte na začátku. Nemusíte však využít všech cílů. Ty, které vám nevyhovují, můžete vymazat.
Textové a grafické podklady
PM vytváří kampaně automaticky. Musíte mu však dodat potřebné podklady – logo, fotky, videa, texty a CTA prvky.
Mějte na paměti, že video musí mít minimálně 10 vteřin, v jedné kampani jich nemůže být více než 5. Obrázky by měly být ve formátu jpeg, png nebo gif. Můžete však přidat maximálně 15 obrázků do kampaně. Jako podklad slouží i minimálně 3 nadpisy do 30 znaků, jeden dlouhý nadpis do 90 znaků a 3 popisy do 90 znaků.
Signály publika
Signály nabízíte odpověď na otázku, jakým lidem chcete prodávat své produkty. Googlu napovíte, koho má hledat.
Publikum volíte podle segmentů, zájmů nebo demografických údajů.
Výhody Performance Max
Jelikož se kampaně optimalizují automaticky, jejich výkon se ladí mnohem rychleji, než by to udělal člověk. Jste ušetřeni manuálního testování a výsledky uvidíte rychleji.
Detailní reporting
Jelikož interpretovat výsledky přímo od Google se někdy zdá náročné, nové PM kampaně slibují podrobný reporting o reklamě, cílovém publiku, dosahu či dopadu reklamy.
Vyšší návratnost investice
Stroje se učí rychleji než člověk. Předejdete tak množství menších chyb, což se projeví na zvýšení návratnosti investic.
Google testoval své nové kampaně v Evropě, Africe a na Blízkém Východě. Cena za konverzi se nezměnila, ale počet konverzí vzrostl o 13 %.
Úskalí Google Ads Performance Max
PM kampaně se zobrazují ve všech kanálech: ve vyhledávací síti, YouTube, službě Gmail, Google Display, v Google mapách a v Discovery feedu. Nejsou tak ideální pro ty, kteří využívají převážně Video a Display Ads.
Protože jsou kampaně automatizované, ztratíte nad nimi část kontroly. Pokud však nezanedbáte přípravu kvalitních podkladů, máte našlápnuto na rychlou návratnost investic.