3min. doba čtení

Performance Max: Kampaně, které vyšvihnou Google Ads na novou úroveň

Představte si, že za vaše kampaně převezme plnou zodpovědnost umělá inteligence. Tam, kde končí možnosti člověka, přicházejí na řadu Performance Max kampaně. Strojové učení, automatizace a optimalizace 24 hodin denně již brzy nahradí Smart Shopping a Local kampaně. Víte, jak fungují?

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Performance Max: Kampaně, které vyšvihnou Google Ads na novou úroveň

Co jsou Performance Max kampaně?

Performance Max (PM) kampaň je nejnovější kategorií v Google Ads. Kombinuje všechny ostatní typy reklam a funguje jako doplněk k vyhledávacím kampaním.

PM kampaně jsou zaměřeny na maximální výkon. Jejich cílem je zobrazit vizuální a textové reklamy v kombinaci s produkty přes jedinou kampaň. Jelikož strojové učení pracuje neustále, algoritmus rovněž neustále optimalizuje kampaně.

Mají záběr napříč všemi kanály a funnely (remarketing + akvizice).

Na podzim 2022 nahradí Smart Shopping – začněte je proto testovat co nejdříve.

Princip PM kampaní

I když jsou PM kampaně téměř samostatné, odpovědnost za výsledky bude stále na vašich bedrech. Žádná kampaň se nespustí bez potřebných podkladů.

  1. Každé kampani je třeba určit cíl. Chcete prodávat, zvýšit návštěvnost e-shopu nebo sbírat leady?
  2. Google vytvoří reklamy automaticky podle vašich podkladů. Od vás potřebuje texty, fotky, videa nebo CTA prvky.

Jak vytvořit novou PM kampaň?

Mějte na paměti, že PM kampaně od vás potřebují: reklamní cíle, cíl konverze, textové a grafické podklady a signály publika.

Reklamní cíle

V Česku můžete momentálně vybírat ze 3 cílů: Prodej, Potenciální zákazníci, Návštěvnost webu.

Cíl konverze

Aby se mohla kampaň maximálně optimalizovat, je třeba určit její relevantní cíle. Ty jsou automaticky nastaveny podle reklamních cílů, které vybíráte na začátku. Nemusíte však využít všech cílů. Ty, které vám nevyhovují, můžete vymazat.

Textové a grafické podklady

PM vytváří kampaně automaticky. Musíte mu však dodat potřebné podklady – logo, fotky, videa, texty a CTA prvky.

Mějte na paměti, že video musí mít minimálně 10 vteřin, v jedné kampani jich nemůže být více než 5. Obrázky by měly být ve formátu jpeg, png nebo gif. Můžete však přidat maximálně 15 obrázků do kampaně. Jako podklad slouží i minimálně 3 nadpisy do 30 znaků, jeden dlouhý nadpis do 90 znaků a 3 popisy do 90 znaků.

Signály publika

Signály nabízíte odpověď na otázku, jakým lidem chcete prodávat své produkty. Googlu napovíte, koho má hledat.

Publikum volíte podle segmentů, zájmů nebo demografických údajů.

Výhody Performance Max

Jelikož se kampaně optimalizují automaticky, jejich výkon se ladí mnohem rychleji, než by to udělal člověk. Jste ušetřeni manuálního testování a výsledky uvidíte rychleji.

Detailní reporting

Jelikož interpretovat výsledky přímo od Google se někdy zdá náročné, nové PM kampaně slibují podrobný reporting o reklamě, cílovém publiku, dosahu či dopadu reklamy.

Vyšší návratnost investice

Stroje se učí rychleji než člověk. Předejdete tak množství menších chyb, což se projeví na zvýšení návratnosti investic.

Google testoval své nové kampaně v Evropě, Africe a na Blízkém Východě. Cena za konverzi se nezměnila, ale počet konverzí vzrostl o 13 %.

Úskalí Google Ads Performance Max

PM kampaně se zobrazují ve všech kanálech: ve vyhledávací síti, YouTube, službě Gmail, Google Display, v Google mapách a v Discovery feedu. Nejsou tak ideální pro ty, kteří využívají převážně Video a Display Ads.

Protože jsou kampaně automatizované, ztratíte nad nimi část kontroly. Pokud však nezanedbáte přípravu kvalitních podkladů, máte našlápnuto na rychlou návratnost investic.

Sdílet článek
Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity

Veronika pracuje v Dexfinity jako Content Specialist. Zaměřuje se na psaní blogových článků, SEO a PR aktivity. Kupředu ji žene chuť neustále se zlepšovat, díky čemuž rychle zapadla do Dexfinity týmu.

Dexfinity
Tento článek ti přináší

Dexfinity

Jsme mezinárodní tým 63+ online marketérů a e-commerce specialistů. Naším primárním zaměřením je optimalizace a škálování online podnikání partnerských firem na domácím trhu a jejich následný export za hranice. V marketingu si věříme už od roku 2009. Proto si necháme zaplatit, jen když přineseme výsledky.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
7min. doba čtení

E-commerce day 2023 – největší moravská konference se blíží

Po 5 měsících je tu další ročník největší moravské konference pro e-shopy. Podzimní E-commerce day byl velmi úspěšný a inspirativní. O čem bude řeč tentokrát? O stále přítomné ekonomické krizi, příchodu umělé inteligence, o změnách v analytice a o mnoha dalších aktuálních tématech, která rozhodně změní budoucnost celého oboru e-commerce. Jak? Pojďme na to společně […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Přečíst článek
5min. doba čtení

Jak spolu souvisí profesionální fotografie a marketing?

Jste přesvědčeni, že investice do marketingových fotografií od profesionála jsou vyhozené peníze? Naše dlouholeté zkušenosti s budováním značek nás jen utvrdily v přesvědčení, že tomu tak není. Naopak, je to jedna z nejlepších investic, kterou můžete pro svou značku udělat, pokud chcete na zákazníky udělat skvělý první dojem a zároveň si vybudovat důvěryhodnost.

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Přečíst článek
11min. doba čtení

Lovebrand: buďte sami sebou a budou vás milovat

Láska je ten nejjedinečnější cit, který nás v životě provází. Je synonymem citové vazby k blízké osobě, věci nebo myšlence, se kterou se ztotožňujeme. I ve světě obchodu je možné vybudovat si loajální vztah se zákazníky, ale láska nevzniká automaticky. Je důležité trpělivě budovat vztah a zvolit správný vizuální styl pro vaši značku.

Adam Kovaľ Adam Kovaľ
Graphic Designer, High5 Studio
Přečíst článek