2min. doba čtení

Otrium skončilo s obrovskou ztrátou, přesto roste

Nizozemská módní platforma Otrium zaznamenala v loňském roce výrazné ztráty. Společnost je v mínusu 50 milionů eur. V předchozím roce činila ztráta 8,4 milionu eur. To je způsobeno především expanzí společnosti a bonusy pro management.

Otrium skončilo s obrovskou ztrátou, přesto roste

Otrium je online módní platforma, kterou v roce 2015 založili Milan Daniels a Max Klijnstra v Nizozemsku. Jde o prodejce nadbytečných zásob špičkových značek, jako je G-star nebo Puma. Prodává zásoby světoznámých značek zákazníkům především v západní a střední Evropě. Jak uvedl nizozemský server Quote, módní platforma je ve ztrátě 50 milionů eur. Ještě v roce 2020 činila ztráta 8,4 milionu eur.

Zhodnocení akcií tvoří třetinu červených čísel

S růstem společnosti Otrium z 85 na 151 zaměstnanců se výrazně zvýšily mzdové náklady: ze 4 milionů eur na 19 milionů eur. Současně přibyli noví vedoucí pracovníci. Zakladatel projektu Daniels a partner Klijnstra, kteří se od loňského roku umístili v žebříčku Quote 500, se obklopili devítičlenným manažerským týmem. Vedle bonusů má vrcholový management nárok na SAR, tzv. zhodnocení akcií. Tyto bonusy tvoří třetinu červených čísel. Mladí šéfové si však nedělají starosti. Podle dostupných údajů je v rozvaze hotovost ve výši 94 milionů eur.

Během dvou let získala společnost Otrium na svůj růst 144 milionů eur.

Během dvou let získala společnost Otrium na svůj růst 144 milionů eur. A tyto prostředky investuje skutečně dynamickým způsobem. Otevřela několik distribučních center a kromě Evropy expanduje i do zámoří. Paradoxně největší růst zaznamenala společnost v době pandemie, kdy otevřela distribuční centra v USA a ve Velké Británii.

Někteří zaměstnanci nikdy nepřijdou do centrály, protože tam žádná není.  Kromě Nizozemska jsou zaměstnanci ve Velké Británii, Portugalsku, Německu, Francii a USA.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Virtuální obchod Lacoste chce měnit e-commerce

Lacoste považuje svůj virtuální projekt za ambiciózní a nabízí pohlcující interaktivní cestu, která podle značky znamená „znovuobjevení elektronického obchodu“. Ať už to znamená cokoliv, Lacoste nastoupila do vlaku, ve kterém už jedou Gucci, Adidas a další.

Redakce Redakce
Přečíst článek