2 min. doba čtení

Otrium skončilo s obrovskou ztrátou, přesto roste

Nizozemská módní platforma Otrium zaznamenala v loňském roce výrazné ztráty. Společnost je v mínusu 50 milionů eur. V předchozím roce činila ztráta 8,4 milionu eur. To je způsobeno především expanzí společnosti a bonusy pro management.

Otrium skončilo s obrovskou ztrátou, přesto roste

Otrium je online módní platforma, kterou v roce 2015 založili Milan Daniels a Max Klijnstra v Nizozemsku. Jde o prodejce nadbytečných zásob špičkových značek, jako je G-star nebo Puma. Prodává zásoby světoznámých značek zákazníkům především v západní a střední Evropě. Jak uvedl nizozemský server Quote, módní platforma je ve ztrátě 50 milionů eur. Ještě v roce 2020 činila ztráta 8,4 milionu eur.

Zhodnocení akcií tvoří třetinu červených čísel

S růstem společnosti Otrium z 85 na 151 zaměstnanců se výrazně zvýšily mzdové náklady: ze 4 milionů eur na 19 milionů eur. Současně přibyli noví vedoucí pracovníci. Zakladatel projektu Daniels a partner Klijnstra, kteří se od loňského roku umístili v žebříčku Quote 500, se obklopili devítičlenným manažerským týmem. Vedle bonusů má vrcholový management nárok na SAR, tzv. zhodnocení akcií. Tyto bonusy tvoří třetinu červených čísel. Mladí šéfové si však nedělají starosti. Podle dostupných údajů je v rozvaze hotovost ve výši 94 milionů eur.

Během dvou let získala společnost Otrium na svůj růst 144 milionů eur.

Během dvou let získala společnost Otrium na svůj růst 144 milionů eur. A tyto prostředky investuje skutečně dynamickým způsobem. Otevřela několik distribučních center a kromě Evropy expanduje i do zámoří. Paradoxně největší růst zaznamenala společnost v době pandemie, kdy otevřela distribuční centra v USA a ve Velké Británii.

Někteří zaměstnanci nikdy nepřijdou do centrály, protože tam žádná není.  Kromě Nizozemska jsou zaměstnanci ve Velké Británii, Portugalsku, Německu, Francii a USA.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe